Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

6 MORGNAR KVAR :)

Av Nina Palm - 26 augusti 2013 08:04

Sista hela arbetsveckan innan semesterna är ett faktum  !

_
Helgen har varit mycket bra men även rätt jobbig   . Beträffande fredagen var den iaf väldigt jobbig för Jonas och Flaxe som fångat en tjyv natten mellan torsdag och fredag och sen haft ett annat bra jobb - dock utan fångst - som lett till att diverse annat polisfolk fått komma till platsen och innan allt var klart hade det blivit 5-6 timmars övertid för Jonas (och Faxe) som sen fick nanna hela 3 timmar innan jag och Sebastian kom hem på eftermiddan - www.jättetrött.se . Tur i oturen dock att övertiden kom just i fredags för då slapp de bli väckta av flyttfirman som tryckte in hela Jonas Ståls bohag i vårt garage  . Han har nämligen fått jobb i Malmö - grattis till det   - och eftersom han börjar redan den 1 september och inte riktigt hinner att att köra flyttlass innan han får en lägenhet så ... ja. Vi har ju plats  .

_
 

_
I lördags var det sökträningsdags för oss i skogen. Vädret var hur underbart som helst - soligt och inte så varmt - och hundarna jobbade på bra  . Yaxxon fick träna på avstånd till figurant, skallmarkeringar i omgångar och inkallningar till och styrning på stigen. Han fick även prova på lådan som är nergrävd i marken (och bebodd av en grodfamilj  )  och där gjorde jag som Susanne föreslog dvs. "prova och se vad som händer". Lådan i marken var ju det roligaste att se honom ringa in (det tog en stund) och sen fundera noga på vad i all världen det här var för nåt. Han skällde ganska ynkligt ett par ggr men med stöd av Irene H, som låg i lådan (vågligt värre!) kom han igång bra  ! Jag tycker att passet gick bra och det bästa var att han inte var "på" någon av figuranterna, att han gick fina framslag och att han var hörsam och lydig på stigen  . Faxe fick ganska många skick med fokus på dirigering och att använda snoken istället för att springa som en dåre med hopp om att krocka med en figurant, vilket har varit hans strategi mellan varven . Figuranterna var dolda med camonät (Tack snälla Anki M som köpt ett till till oss på SM  !) och Faxe gjorde ett riktigt bra jobb. Första skicket var iofs hellre än bra spring- och näsmässigt MEN han höll sig runt figgen hela tiden i sitt spring och var inte på turné till en annan del av Köping   . Lite stök på stigen inför första skicket blev det allt men inte värre än att det gick styra upp rätt enkelt.

_
Sökdagen blev lite längre än tänkt eftersom gruppen fick leta efter Jonas (!) bilnycklar - som låg i träningsväskan - i hela sökrutan. Ibland vet helt enkelt inte hjärnan vad kroppen gör  .

_
  
På grund av detta fick Jonas en tidig julklapp av Vicky och Mattias   .

_
Igår var det trädgårdsfixardag de luxe som gällde. Jag rensade rabatter medan Jonas klippte häckarna runt huset och gräset. Efter häckklippningen fick Sebastian hjälpa till och slava för att räfsa och samla ihop resterna   .

_

Förutom trädgårdsfixet kom så äntligen känslan till slut, att det var dags att begrava Nixx. Hans aska har stått bokhyllan i över ett år för att vi helt enkelt inte har känt oss reda att låta honom flytta ut för alltid   .

_
  
Här på framsidan av huset i rabatten ligger nu vår Kung, vår älskade dåre  .

_
Vi fick även finbesök igår av Petra, Margareta och Diva. De skulle lämna grindar hos oss för att Jonas och Croy ska kunna bo i gästrummet på ovanvåningen ett tag utan risk för hundliga sammanstötningar  . Så klart blev det go'fika i solskenet (tack för de mumsiga bullarna!) när de hade gått på långpromenad med Diva i våra hemtrakter. De hade f.ö. sett attack-cavalieren King som stått och skällt på trappan till sitt hus och de hade även noterat att det numera satt en grind i hålet i häcken där han smet ut sist det begav sig   .

_
På kvällen var det dags att vädra Hobbisarna och eftersom jag är något inkapaciterad pga av mina onda axlar tog jag pojkarna en och en och satte på både haltigrimma och flexikoppel  . Det känns ju minst sagt oproffsigt att behöva använda sig av en sådan hjälpmedelsarsenal (särskilt när SM i bruks och IPO pågår 50 mil bort) men hellre det än att det händer en olycka för att jag har ont i axlarna.

_
  
Handikappanpassad Kamelkung   

_
Apropå SM vill jag gratulera ALLA som genomförde tävlingen - ingen nämnd, ingen glömd. Ni är så bra - först kvala in eller helt enkelt vara bland de allra bästa under kvalperioden och sen genomföra tävlingen, grymt  ! Smolken i bägaren var ju att klubbompisen Anki Mohlin och hennes hund Mallekrafts C'Astrid inte kunde delta i sitt 5:e (!) SM eftersom Astrid plötsligt fick ont i ett knä och att Lotta Nilssons Lindjax Gilda hade för lång tid på spåret och inte fick fortsätta. Extra kul var att Pierres träningsteam fick ännu en guldmedalj i IPO:t genom Fredrik Bjurklint med Cartagena Felix Rex och att Malmöklubben (och teamet) fick en VM-biljett för andra året i rad som tilldelades Maria Vieweg med Daneskjolds Uno. Ja och sen fick ju Annika och Ronnie Hansson med Kurants Papaya åka på Nordiska Mästerskapen efter sin fina 6:e placering i rapporten. HEJA ALLA   !

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 8 652
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 16 357
ANTAL STEG IGÅR: 12 133

_
"What goes around comes around or karma's a bitch."   

 
 
Ingen bild

Susanne

26 augusti 2013 10:06

Gött m semester snart!
Fullt garage och hus ett tag framöver då😃.
Härlig sökträning var det allt man fick till, så snart så får man väl ut och testa ;))// kramis

Nina Palm

26 augusti 2013 13:59

Helt underbart skulle jag vilja säga :)! Det bolir fullbelagt ett tag men jag är inte den som klagar faktiskt. Jag har anmält till första testet *wiiii*! Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards