Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 augusti 2013

Av Nina Palm - 11 augusti 2013 18:27

Det är fotbollsmatch i stan, vilket ju är hur tevligt som helst i vanliga fall men när vissa lag gästar Malmö blir det mer inbördeskrig än fotbollsfest och detta ledde idag till att vår lediga söndag blev ... halvledig eftersom Jonas blev tvungen att jobba  . Faxe som "inte gått kursen" får inte jobba fotbollsmatcher än och det innebär att jag har tre schäfergossar här hemma som ska roas   . Eller egentligen bara två för Yaxxon har redan fått sitt roliga för idag på klubben. Han fick en systemövning för söket och efter det fick han träna på lite av sina nya BL-trick  .

_
Vittringsapporteringen, som tugget oräknat, fotograferades av Mariana gick bra IGEN  !

_
 
Det här börjar vi lära oss nu    

_
  
Bra fart och rätt attityd   

_
  
Letar lugnt och metodiskt pinne för pinne   


_
  
Hittar rätta pinnen   

_
  
Full rulle tillbaka   

_
  
Och här får han både äkta glädje, snälla ord och karameller - det förekommer faktiskt i Onsdagsgruppen, att vi belönar våra hundar, både med det ena och med det andra och med det tredje. *

_
  
Nöjd Kamelkung   

_
Sättande under gång gick inte så bra idag heller och efter att ha ältat några gånger idag låter vi det vara ett par dagar och hoppas på att det faller på plats  . Hopp-apport gick hyfsat men idag behövdes hopp-dk på tillbakavägen  . Fjärren gick väl sisådär men han har iaf förstått att det gäller att hålla sig lugn om man ska vara med på banan i det momentet. Lugn och koncentrerad Kamelkung gillas även om växlingarna inte blir så snärtiga som jag skulle vilja ha dem.
_
Systemövningen gick betydligt bättre idag än vad de gjorde sist. Vi använde köttbullebelöning den här gången och Yaxxon fastnade därmed inte hos figgarna även om idén att kasta godisarna till honom när han var cirka 4 m ifrån inte blev riktigt som jag hade tänkt eftersom han började leta efter de godisar som han missade att fånga i luften s.a.s. Många fina inkallningar och styrningar med vänsterhanden fick vi iaf till  .

_

* Under dagen klickades den lille fläskstövaren Wiking in på framsidan av klubbstugan      .
_
Det var nånstans här som fotbollskaoset kom in i bilden och det var bara för mig att köra hem och lunchrasta Frasse och Faxe  . Orkade inte gå på "riktig" tur direkt efter träningen men nu har F och F iaf varit på sina promenader och jag har en jädra massa steg på min räknare  .

_
  
Promenad 1: Faxe   

_
  
Promenad 2: Frasse   

_
  
Aktuell mätarställning   

_
Nu ska jag njuta av att jag är ledig imorron oxå. Herregud vilken bra idé med långhelg även om den inte blev precis så som den var tänkt från början.


ANTAL STEG IGÅR: 12 927


"Djupt inombords är jag en väldigt ytlig person."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards