Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Nina Palm - 8 augusti 2013 06:48

Igår var det dags för ringträning igen och lite koll av viktstatus . De som skulle gå upp lite i vikt sen sist hade gått upp och nån skulle gå ner nåt kilo inför skönhetsbedömningen.  Det är ju en sak att ha en hund i muskeluppbyggnads- och fysfas och en annan att ställa ut den. Hundar med mycket och fluffig päls får vara lite extra smala på utställningsdagen för att inte bedömas med orden "för dagen något högt hull"  . Fråga Cina hur det var att ställa ut Demo (Demonen's Ågren) på den tiden det begav sig, han hade utåtstående päls (sån som Frasse har) och hur smal han än var såg han lite smårund ut  . Yaxxon fick iaf godkänt och det var ju bra det för han är en mästare på att endera se ut som en ovanligt lång säl eller som ett benrangel   .

_
 

_
Ringträningen gick väl rätt så bra - särskilt när Cobra- och Hyperhusse Magnus - höll i kopplet och jag lyckades ställa upp Kamelkungen på första försöket. Apropå Magnus var det ju på tiden att han och Anna kom tillbaka från sin långsemester kan jag tycka och till på köpet hade de med sig uppflyttningstårta deluxe i form av två big-a-bauta smörgåstårtor som jag hade tänkt fotografera men ... ja. Jag var lite sent ute helt enkelt, iaf i det här sällskapet  

_
 

_
Anledningen till att jag var lite sent på det var att jag och Yaxxon körde en systemövning med hjälp av Lotta och Sabina. Jag hade en plan som innebar att figuranterna skulle ha boll som belöning (idiotisk idé - det kostade för mycket tid och energi att få loss bollen), att Yaxxon skulle skälla och att jag skulle ha boll jag med för att få snabba inkallningar (en annan idiotisk idé - det tog tid att få honom att rikta in på figgarna efter belöning). Hela klabbet kändes mest omständigt och den enda ljuspunkten var att jag - även när jag stoppat undan bolljäveln - hade riktigt fina inkallningar och att jag kunde styra honom med vänsterhanden. Gör om - gör rätt. Nästa gång blir det extra gott godis ute hos busarna istället  . Ännu mer omständigt kändes det i efterhand när Lotta och Änzo körde systemövning med syfte att jobba in handtecken för flying för det gick ju sjukt bra  . Avis blev jag - fast på ett snällt sätt  .

_
En mycket trevlig kväll på klubben blev det och lite extra kul att Magnus och Anna dök upp igen och att Mattias som hasade sig ner trots sin rätt rejäla korsbandsskada i ena knät  . Väl hemma igen körde jag faktiskt mitt lite varje dag-pass av fjärren och sitt under gång och det gick ganska bra, fick visa honom rätt ett par ggr i fjärren bara och sättandena var återigen snabba  .

_
Medan vi var på klubben hade nattarbetaren Jonas varit på tur med Frasse, som mitt i alltihop hade gjort vad han kunde för att försöka släpa med sig en sån där hörulle hem  . Imorgon är det Frasse som ska få hjärngympa - den saken är klar! Jag är nämligen ledig!

_
 

_
Som sagt. Imorron är jag ledig och jag HOPPAS att jag har energi nog att köra iväg med Hobbisarna direkt på morronen, tidigt, och lägga spår åt och köra uppletande med dem. Frasse är ju helt klart understimulerad  . Vi får helt enkelt hålla tummen för att han slipper kramp med lite extra magnesium i maten!

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 568

_
"Alla människor föds lika men det är få som kommer över det."   
  

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards