Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Nina Palm - 7 augusti 2013 06:49

Igår när jag kom hem från jobbet var det 30 grader varmt i Bara och jag bytte snabbt om till bikinin för att hutta mig på luftmadrassen i poolen där jag sedan låg och guppade rundor för vinden medan Jonas klippte gräset i sitt anletes svett   . Det är verkligen härligt att se andra jobba  . Efter gräsklippningen fick jag sällis i poolen en bra stund innan det var dags för fika och lite lockhäng  . Sen vetetusan vad som hände för plötsligt fick jag en enorm energi och satte igång med att tvätta, hämta in tvätt, hänga ny tvätt, skura badrum och toa, mumma golven, dammtorka, vattna blommor, tömma sopor och gud vet allt och höll på att dö bastudöden på kuppen  . Jag kunde lixom inte sluta! Sjuka grejer  . Aja - nu är det iaf gjort och dessutom är rabatterna i det närmaste klara efter en insats i förrgår kväll.

_
 
Årets bästa investering    
_
När allt var klart och Jonas och Faxe hade åkt till jobbet var det dags att ta hand om Hobbisarna eftersom det blivit lite svalare ute. Jag körde en pulshöjarfavorit i repris dvs. godisletning i högt gräs i uppförsbacke och sökmarkeringar efter det.

_
Yaxxon fick leta cirka 20 godisar och direkt efter det fick han sex stycken 60-metersskick i uppförsbacke och så fick han skälla minst 30 ggr varje för att få sin belöning i form av en frolic . Jag låg ner och reste mig, satt ner och stod upp och Kamelkungen höll avståndet bra och skällde riktigt tätt och rejält  . Gött! Efter detta gick vi in i trädgården och tog vårt lite varje dag-pass i fjärrdirigering och igår kändes det stabilt med framtasslåsningen både från ligg och sitt till stå. Jag stod på 3-4 meters avstånd och behövde bara rätta till ett par gånger  . Sitt/ligg/stå under gång blev rätt momentmässigt men han var något seg ner med lallan i sättandena.

_
Frasse fick även han leta godisar (15) och skallmarkera (x 4) - åh så fint han gör det   - och här noterade jag en rätt intressant grej, han satt kvar bättre än Yaxxon när jag traskade iväg för att ställa mig och sen kommendera "sök". Han satt som gjuten och gjorde inte en enda ansats att tjyva. Mindcontrol? Han visste att det inte var dags för inkallning för att jag agerade på ett annat sätt och därför satt han kvar? Frasse fick oxå träna lite lydnad och för hans del blev det kryp, fritt följ och håll fast/apportering av foppatoffel (man tager vad man haver) och eftersom Frasse älskar att tugga foppa kan man ju säga att "hålla fast och ge fan i att tugga" gränsfall blev en överjordisk utmaning   .

_
 
En tråkig kväll blir en rolig kväll om man har ett gäng foppatofflor att hämta och lägga i en alldeles egen foppahög   

_
Jag har ju förresten fått tipset att börja ge Frasse kosttillskott i form av magnesium eftersom han drabbats av kramp ett par gånger i samband med aktiviteter de senaste månaderna och efter att ha läst på en del om magnesium, både till folk och fä som är fysiskt aktiva, får alla hundarna nu magnesium och dessutom har jag börjat ge Frasse och Yaxxon Glucosamin. Gubbapulver  .

_
Ikväll väntar en tur till klubben för ringträning - PM:et kom igår och vi har katalognummer 102   . Sen ska jag även försöka få till en systemövning med planen att fortsätta jobba med avstånd, skallstart och styrning med vänsterhanden. Så klart får jag ju anpassa efter hur sliten han är efter ringträningen  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 122

_
"Han som inte kan göra det han vill får göra det han kan."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards