Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

BLOSSEN RULLAR

Av Nina Palm - 29 juli 2013 13:46

Nu kan man lugnt säga att blossen rullar ... Förra veckan köpte vi en pool, en väldigt STOR pool visade det sig när vi stegade upp 4.5 m på gräsmattan  . Aja - det är som när vi köpte vår soffa utan att mäta vardagsrummet först "Hej och välkomna till oss och vår soffa!"  . Skön är den iaf, den där jättesoffan, som - alldeles själv - fyller allrummet på ovanvåningen i huset. Hur som helst. Blossen fortsatte att rulla i fredags när vi var inbjudna på VIP-visning av Vipdogs nya klädkollektion från North Star. Jag fastnade för två byxmodeller och en kombinerad jacka/väst med fleecefoder men jag köpte bara ett par byxor  .

_
  
De här byxorna köpte jag - fast helsvarta  .

_
 

Den här jackan/västen står på önskelistan  .

_
Jättefina, rejäla grejer med lite annorlunda design och detaljer. Jag tänkte köpa ett halsband till Frasse oxå men jag blev lite osäker på storleken ... Även om både (Jabina) Pascal och (Divaheden) Godis fick prova nämnda länk. Jämfört med Frasse är de ända litta' klenhuade' om man säger så   . Jag får hem och mäta skallen på farbrorn. Kvällen blev hur mysig som helst och vi satt och skrattade åt gamla preskiberade anekdoter från slutet av 80- och början av 90-talet långt in på natten  .

_
På lördagen hade vi en hel lista med grejer att fixa och det var bara sätta igång direkt och när allt var klart åkte vi ut till Klagshamn för en waterwalk lowbudgetstyle med Hobbisarna. Vi promenixade omkring i havet i gott och väl 35-40 minuter och där det blev djupare fick pojkarna simma och de var allt lite darriga i benen när vi kom upp på land igen   . Jag var oxå darrig i benen och känslan av att börja gå på land efter motståndet i vattnet var nästan lite läbbig faktiskt. Jag utförde förresten årets premiärdopp alla kategorier där ute i havet.

_
På kvällen var vi bortbjudna igen, den här gången till Jonas chef Peter och hans fru Carina  . Carina och Peter bjöd halva hundförargänget i Polisområde Södra Skåne (POSS) på grillat all inclusive (andra halvan av gänget var bjudna förra helgen) och det var hur mysigt som helst  . Vi har sån tur att makarna Hallberg bor ett par 100 meter från oss i Bara så ingen av oss behövde köra utan det var bara att promenixa hem nerför backen sen.

_
I lördags var det även 1 år och 1 månad sen Nixx lämnade oss och han står fortfarande kvar i bokhyllan. Ingen av oss kan med att gräva ner honom även om vi nu har valt ut en plats och allt  . Vi saknar honom nåt jävulskt mellan varven och pratar om honom nästan varje dag  .

_
  
Nybadad och fluffig Nixx hemma hos mamma och pappa i Åhus   .

_
Igår var det sjukt varmt i Skåne och när termometern visade på 32 grader vid 15-tiden ställde vi in vår planerade skogsträning. Bara tanken på att åka ut och låta hundarna jobba i den värmen var too much for a white woman och istället fick de vänta till sena kvällen med att få sin långtur   ... som iofs inte blev så lång men som dög bra med tanke på att det var 22-23 grader och kvavt som tusan även när solen hade gått ner.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 221

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 10 976

ANTAL STEG I FREDAGS: 8 469

_
"Kruxet med goda idéer är, att de ofta urartar till hårt arbete."   


 
 
Ingen bild

Inger

29 juli 2013 16:05

Och jag shoppade loss rejält - det var ju helt urläkra grejor. Och så var det kul att ses, fast vi lämnade tidigt då vi hade tidig spårträning på Sandhammaren typ 8 mil bort så det var till att hem och packa och nanna sängen innan det var dags. Men....vi ses säkert fler gånger.

Nina Palm

29 juli 2013 22:12

Hur fina som helst :)! Jackan/västen bara älskade jag. 8 mil till spårträning skojar man inte bort! Hoppas att vi sed snart igen. Kramar

 
Petra

Petra

31 juli 2013 11:52

Det där med att blossen rullar brukar komma stötvis tycker jag, rätt vad det är kommer man på en himla massa som skulle behöva införskaffas.

Klart ni saknar Nixx <3 Det kommer en dag när det känns rätt att lägga honom till sista vilan, tills dess kan jag förstå att det är skönt att ha honom närvarande //Bamsekramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

2 augusti 2013 08:39

Minst sagt stötvis ... Tur man har ett regelbundet bidrag och att det finns soppa :). Och nuddlar' (som de kallas på Ica Maxi). Ja du, han är minst sagt närvarande. Kan fortfarande känna hans päls, doften han hade i pannan när man gosade med näsan just där, han andhämtning när han sov riktigt djupt ... och inte minst braken han orsakade när han bara SKULLE ta sig fram. Älskade pucko - saknaden är enorm. //Bamsekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards