Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Nina Palm - 22 juli 2013 07:07

... till nästa semester  . Men - som sagt - vem räknar?

_
Måndag igen och som vanligt undrar man var helgen tog vägen. Svisch sa det så var den slut  . Det har varit väldigt varmt här söderöver och det inbjuder ju inte till några mer pulskrävande aktiviteter så i lördags låg jag i solstolen och bättrade på fräknarna, pysslade lite hemma och så bara. Gött på sitt lilla vis det med  .

_
Igår tog jag mig iaf samman och startade dagen kl. 06.00 för att gå på en ordentlig prommis med Frasse innan jag och Yaxxon åkte till skogen för lite spår- och uppletandeträning  . Började dagen med att hänga på Sanne, Leif och Benzon i deras rapportträning. Planen var att köra en sträcka i råterräng med en grundsträcka på 300-350 meter och en förlängning som var lika lång. Eftersom det var varmt la vi in långa uppbindningstider oxå och Benzon sprang som ett skållat troll genom alla svårigheter   . Kul! Han hade ett kortare stopp på sista (4:e) skicket upp till C men valde själv att gå iväg utan dubbelkommando och han kom ut till oss väldans snabbt med tanke på starten. Jämna bra tider hade han, det lilla långbenet   . Medan vi traskade ut till B och grejade station la Leif ett ca 900 meter långt spår med 5 apporter + slut åt Yaxxon. Tack för det   !

_
  
Benzon

_
Spårupptaget blev ju ingen höjdare precis men däremot spårade Yaxxon väldigt stabilt och även om han hade det tufft i värmen och på det knastertorra underlaget jobbade han sig genom hela spåret på ett mkt bra sätt och markerade alla apporter   . Det var ett roligt spår som snirklade sig hit och dit och det var bara för mig att hänga på även om jag tänkte "ajamen allvarligt - så här kan det ju inte gå ändå" flera gånger   . Efter spåret fick Yaxxon ligga och pausa en bra stund, iförd sitt kyltäcke innan det var dags för uppletande i en ruta med rak medvind. Låååånga skick blev det   ! Men han fick in alla grejer och tappade inte fart trots några extra tomskick  .

_
I väntan på uppletandet hjälpte jag Irene att lägga godisspår (jepp - så började jag med både Yaxxon och Kajsa och det funkade bra för oss) åt hennes lilla Hexxa och åt Hexxas brorsa Hasse, som är 12 veckor och som var med i skogen för att öva sig på att gå i koppel (och på att vittja ryggsäckar, sno mackor och på att gosa och leka med alla) och så skulle de alltså även få prova på att använda sina nosar  . Så duktiga de var! Koncentrerade, väldigt markbundna med sina nosar och båda fattade snabbt åt vilket håll de skulle snusa vidare för att komma till nästa lilla lilla korvbit   . Kul!

_
Väl hemma hade Jonas och Faxe varit i Klagshamn och gått på långtur i havet och Faxe, som inte riktigt fattat det här med att simma tidigare, hade knäckt koden när Jonas hade sneddat ut på lite djupare vatten. Han (Faxe alltså - inte Jonas) började simma med frambenen och när han inte bottnade med bakbenen längre, hade han lixom glidit in i simtag av sig själv. SÅ trött han blev, den lille busen   .

Här är ett exempel på förra veckans "snabbsim"   :
_


_
När alla var hemma igen la vi oss i solstolarna en stund innan det var dags för middag och film. Shit så bra de är, Johan Falk-filmerna   . Igår såg vi "Kodnamn Lisa".

_
Värmen fortsätter och vi får se vad som händer ikväll. Jag borde verkligen träna lite lydnad och jag borde även köra ett kondispass med Yaxxon och imorron återstår det att se vad jag borde och faktiskt gjorde  .

_
"Varför vara motsträvig när du med lite ansträngning kan vara helt omöjlig?"   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards