Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 15 juli 2013

34 ARBETSDAGAR ...

Av Nina Palm - 15 juli 2013 07:35

... kvar till nästa semesterdos och just idag känns det väldigt segt  . Men men. Det är bara att bita ihop och köra på. Jobba jobba jo-obba  . Helgen har varit ganska så najs'. I fredags blev det lite halvdant eftersom Jonas hade jobbat natt på torsdagen med 4-5 timmars övertid och skulle gå på igen på fredag natt och var tvungen att nanna till kl 19 men jag är ju inte den som är den så jag tog en långtur med Hobbisarna och fixade lite hemma helt enkelt  . Ja och så åkte både Yaxxon och Frasse i badet eftersom de liknade hittehundar båda två efter fällningen.

_

I lördags tränade stora delar av Onsdagsgruppen på klubben i strålande sol och värme och vi hade återigen besök av Daniel och Carin  . Jag började med att köra en systemövning med Yaxxon som gick rätt så bra ända till han kroknade i värmen   . La på springande figuranter på de sista två skicken för positivt avslut. Jag fick iaf jobba med det jag hade tänkt, dvs. att styra in honom i stående vid min vänstra sida med handtecken innan skicken och det kändes riktigt proffsigt där ett tag  . När han fått pusta ut en stund körde vi lite BL-moment som - fjärren oräknad - funkade riktigt bra. Rutan kände stabil och även hopp-apport med metallen (hade ingen annan apport i närheten). Sitt, stå och ligg under gång sorterade han fint men eftersom jag inte kört detta på ett tag hjälpte jag honom med DK på sättandena. Efter BL-träningen la jag in ett helt elitkryp och skallet i kedja och det kändes stabilt. Gosia hjälpte mig med fjärren som jag inte är nöjd med alls. Klurade lite hit och dit och det visade sig att det nog kan funka med en godisbit bakom ändå. Jag måste verkligen ta tag i det momentet för utan en fungerande fjärr blir det ju inte mycket till resultat i lydnadsklass 3   . En mysig träningsdag med mycket aktiviteter på appellplanen i perfekt kombination med mys under "trädet"   . På kvällen tog jag ut Frasse på en egen långtur och han var mycket nöjd med att fluffa omkring utan sällis av sin störiga lillebror  . För övrigt käkade vi italiensk husmanskost innan Jonas och Faxe åkte iväg till jobbet och sen satte jag igång med att djupsanera badrummet och mumma över alla golv   .

_
Igår var det meningen att jag skulle åka till klubben och träna igen men jag bestämde mig istället för att stanna hemma och göra apselut' ingenting mer än att gå på långtur med Hobbisarna innan jag åkte in till stan för att hämta Jonas S. som skulle komma på besök   . Jonas, som flyttat från Malmö pga att han fått en praktikplats i Stockholm, har ironiskt nog (dvs. efter det att lägenheten blivit uppsagd och möblerna magasinerade) blivit kallad på en anställningsintervju här i Malmö idag och vad passar väl bättre då än att bo i Bara där det finns ett gästrum? En redigt mysig kväll blev det iaf med ett par glas rött, god grillmiddag och efterföljande fika med bautastora chokladbollar  .

_
Ikväll får vi se vad som händer men det lutar åt en tur till klubben och lite träning känner jag. Man får lixom smida medan järnet är varmt om man säger så.

_
STEGRÄKNAREN har jag förträngt sedan semestern. Skärpning på den punkten!

_
"Eftersom allting ändå går åt helvete kan man lika gärna vara optimist."   

 
 
Ingen bild

Susanne

15 juli 2013 08:25

Här är det 15 dgr till nästa semester.
En skön lördag på klubben och trots utebliven sol på söndagen;(, så blev den rätt bra ändå.
Ironiskt med J och hans jobb så då är det ju tur att ni har ett rum över.
Go träning ikväll// Kramkram

Nina Palm

15 juli 2013 12:55

15 dagar är ju ingenting :)! Det blev en hur go lördag som helst, i solskenet. Lite tradigare igår och det var ganska gött att bara ta det take it easy en dag. Ironiskt på riktigt! Tur vi har både hjärterum och stjärterum *hehe*. //Kramkram

 
Ingen bild

mariana

15 juli 2013 08:41

34 dagar är en evighet som gick rätt fort när dagarna väl gått ;) Vi ses kanske ikväll, mitt Spöke o jag vill och behöver träna :) // Ha en go'da', ses kanske i kväll! // Kraaaaaaaam

Nina Palm

15 juli 2013 12:53

Så är det. Evighet före och pissekvart efter :). Spöken behöver sannerligen hållas i schack. Nu återstår det bara att hålla sig vaken till det är dags att ge sig på kas igen *håller tumme*. Ses kanske ikväll! //Kraaaaaaam

 
Sabina

Sabina

15 juli 2013 22:27

Perfekt med hundträning ena dagen, bara ta det lugnt nästa & sen en mysig kväll med hundträning :-)!

Härligt med nedräckning till nästa semester. 34 dagar är ju inte så lång tid ändå- jämfört med min nedräckning till jul ;-)

Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

16 juli 2013 10:38

Eller hur :)! Just ledigt är underskattat. När skriver "jul" känns det futtigt att kvida om 34 (33) arbetsdagar. Grattis på födelsedagen! //Bamsekramar

 
Petra

Petra

17 juli 2013 20:14

Vad skönt med lite blandad kompott under helgen - hoppas nu att fjärrtipsen fungerar så det blir ett bra resultat i Lydnad3 /kramar

http://www.palmstrand.bloggplatsen.se

Nina Palm

18 juli 2013 07:55

Blandade kompotter är de bästa kompotterna :)! Jag hoppas VERKLIGEN att fjärrtipsen fungerar för annars "kommere' allri' å gå'å gåre gåre inge bra" :). //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards