Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Nina Palm - 10 juli 2013 07:43

Då är man alltså tillbaka i Gruvan efter årets upplaga av Demonens kennelläger och jag undrar jag om inte detta var det bästa lägret hittills  . I år hade vi grupper i alla de fyra svenskbruksgrenarna och även en liten IPO-dobermann smög sig in i skyddsgruppen . Instruktörerna Gun-Britt Arthursson (rapport), Heidi Koivisto (spår), Kristina Svensson (sök) och Dan Pöhner (skydds) har som vanligt gått all in i sina uppdrag och alla deltagare - både nya som "gamla" - har verkligen lovordat sin träningsvecka . Vi har spelat brännboll, kubb, umgåtts och - nytt för  i år - sjungit allsång så det stått härliga till (vissa mer härligt än andra *hehe*) under ledning av de nytillkomna Demonerna Michel och Nina, som både kunde spela gitarr och sjunga   . Top notch!

_
  
Gun-Britt
_
  
Heidi  
_
  
Kristina
_
  
Danne

_
  
Herrlaget i kubb ... hade en jädra tur hela tiden   

_

Sång och musik   

__
Själv var jag med i SÖKGRUPPEN med Yaxxon och efter att ha börjat tveksamt första passet gick han från klarhet till klarhet under veckan och vi avslutade med ett tävlingslikt pass där jag inte visste var figgarna fanns och alltså skulle tillämpa veckans alla instruktioner   . Herregud alltså! Jag var rätt nervös men bortsett från att Kristina fick knuffa mig framåt på stigen efter ett skick gick det riktigt bra  . Yaxxon hittade alla tre figuranterna, gick hela fem prydliga tomskick med framslag och jag lyckades hålla koll på var jag skulle skicka. Vi körde med direktbelöning och skall under lek eftersom jag inte ville trötta ut honom i värmen men ändå. Grymt nöjd blev jag med min Kamelkung  ! Vi körde även en riktigt kul systemövning som jag ska köra här hemma med lite olika ingredienser.

_
 

_
 

_
 

_
Sista dagen var vi med i RAPPORTGRUPPEN och jag var lite nervös att han inte skulle sortera riktigt efter en vecka med sök men ... ja, han sorterade alldeles utmärkt och sprang 4 skick (B-A, A-C, C-A och A-C) helt utan anmärkning och på sjukt jämna snabba tider (jämförelsevis). Den hunden alltså ...

_
 
Faxe var med SKYDDSGRUPPEN och gjorde ett suveränt jobb i alla avseenden   . De gjorde övningar för att stärka honom i betten, som kunnat bli lite tuggiga när Jonas kommit nära, men även för att få honom att växa i sitt självförtroende mot figuranten (Danne lägger verkligen ner sin skäl i sitt skådespelande ) . Han fick även några pass med korgen som gick mkt bra och - naturligtvis - så fick han både i särskilda övningar och noga invävt i resten träna på kontroll och av/på. Duktiga Statsmakten   !

_
 

_
 

_
 

_
Fler BILDER från lägret finns HÄR    (galleriet kommer att kompletteras allt efter som - saknar t.ex helt bilder från Spårhundsgruppen).

_
Frasse har varit på kollo hos Annika och bortsett från att han var lite stökig första dagen hade det gått bra allting och jag hämtade hem en lyllig gosse innan jag körde hem Silver Bullitt till Bara   .

_
I måndags var det efter läger-fix som gällde hela dan. Vi tvättade som idioter och packade upp allt och Jonas klippte gräset som utvecklats till en sommaräng under veckan   . Jag fixade med fotona och laddade upp dem. Det sistnämnda gjorde att min längtan efter fibernät blev ännu större. Jag HATAR segt internet  !

_
Igår tvättade vi och städade bilarna, solade en stund och tog det lugnt innan vi tog med oss en grill och lite korv för att ha en mysig sommarkväll i skogen  . Jag körde uppletande med Frasse och Yaxxon. La ut lite fler föremål än vanligt och både var riktigt duktiga, följde dirigeringar och satsade järnet i den kuperade rutan trots värmen  . Faxe skulle spåra hårt lite senare på kvällen och fick gå på runda med husse   . Hur de hårda spåren gick har jag ingen koll på för jag nannade när Statsmakten och hans husse kom hem   .

_
Ikväll blir det Onsdagsparty och lite extra kul är att Daniel och Carin, som kommer ända från Arvidsjaur och som var med på lägret kommer till klubben  . Nu är det "bara" 51 veckor kvar till nästa läger och planeringen har faktiskt redan börjat.

_
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards