Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

TRÄDGÅRDSTOMTAR

Av Nina Palm - 25 juni 2013 07:23

Ja alltså, man kan lugnt säga att vi - väldigt otippat - blivit trädgårdstomtar. Jag rensar rabatter och tycker att det både är kul och avkopplande, Jonas har lagat hål i gräsmattan med nya frön och sprungit ut och vattnat sitt gräs mitt i natten och nu har vi tagit bort två bautastora tujor och en halvstor gran för att göra plats för en snutt staket och en grind vid gaveln mot baksidan  . När jag kom hem hade Jonas sågat, grävt och donat så det stod härliga till och det var bara att sätta igång att bära och släpa allt skröfs till Caddyn fvb till Sysav   . Nu återstår att bredda utgången i häcken ut mot fälten för att få plats med ytterligare en grind och sen är det "bara" att sätta igång och bygga. Svärfar är byggnadssnickare och kan typ allt så han ska få vara arbetsledare så att allt blir rätt och hållbart. Det är lite tradigt att ha en ganska stor tomt och inte kunna ha hundarna ute utan att vara på helspänn. De är ju rätt kreativa, våra bär  . Förutom grindarna ska vi sätta ett sånt där hönsnät längs med en av häckarna som är lite väl gles och kattjaktsvänlig   .

_
  
De två tujorna innan de fick åka till de fula tujornas himmel och framför den högra ser man grantoppen. Där ska alltså grind nr 1 + staket vara och bakom ser man hålet i häcken där den andra grinden ska vara.

_
Hur som helst. Slit släp blev det alltså i solskenet men nu är det iaf gjort. Man var så där pigg efter en dag på jobbet direkt följt av kroppsarbete så det fick bli en stund på locket innan det var dags att traska på långisar med hundarna  .  Så fick man ju så klart dammsuga och städa ur Caddyn förståss och baxa tillbaka buren.
_
Idag får vi se vad som händer. Har en idé om att åka och simma med hundarna men har lite dålig koll på var det är hyfsat öde efter arbetstid   . Jaja. Annars får det bli en långtur och lite lydnad i trädgården.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 287

_
Å så en Dr Philism:


"Everything before the but is a lie."   


 
 
Ingen bild

Susanne

25 juni 2013 11:42

Vill man ha fint så måste man dona...mest h e l a tiden:).
Arrie är ju alltid bra, men visst det kan ju kanske vara nån där men det brukar lösa sig.../ Kram

Nina Palm

25 juni 2013 14:07

Dona är det som gäller :). Efter min spanielincident känner jag att det här med "lösa sig" är mer än vad jag klarar av :(. MEN man kan ju åka dit och kolla om inte annat :). //Kramkram

 
Sabina

Sabina

25 juni 2013 12:16

Skönt att få en lite mer hundvänlig trädgård :)! Det är ju hur mysigt som helst att dröna omkring m kaffekoppen.

Jag hade oxå tänkt åka & simma med Khan, men sen visade det sig att mormor tänkte fixa äckel gotta till lägret så Petra ska köra henne till Citygross :-) Det brukar inte vara så mkt folk vid Klagshamn (däremot en del ryttare). Arriesjön brukar vara rätt befolkad & dessutom ska där tydligen vara mkt avklippta fiskelinor m krokarna kvar :-( Ska försöka mig på uppletande i Pildammsparken istället.

Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

25 juni 2013 14:05

Äckelgotta?! Det låter ... äckligt :). Tackar för tips - Klagshamn är ju ett säkert kort men de senaste gångerna jag har varit där tycker jag att det varit SJUKT mkt tång. Arrie ska tydligen vara hyfsat folktom kl. 10 och kl.14 men däremot rätt befolkat efter jobbet. Hmmm. Det löser sig! Uppletande i Pildammsparken låter mys! //Kramar

 
Sanna

Sanna

25 juni 2013 22:49

Det finns bara ett ställe för tujor och det är tuja-himlen/helvetet! Alla tujor ska dö!

http://vackraweimaraner.blogspot.se

Nina Palm

26 juni 2013 13:49

Ord och inga visor :)! Du är så härligt mordisk!

 
Sanna

Sanna

26 juni 2013 22:16

Tujor är något av det fulaste och mest deprimerande jag vet i växtväg. De enda ställen de är acceptabla på (och då endast på nåder) är kyrkogårdar.

Vi har förintat sju gigantiska tujor i vår trädgård och har en kvar men den ryker snart den med :)

http://vackraweimaraner.blogspot.com

Nina Palm

27 juni 2013 06:54

Asså jag är inte riktigt lika hatisk fast å andra sidan har vi inte 8 tujor heller :). Tujaförintelse låter spännande! Vi har en tuja kvar och den har Jonas börjat titta på med helt nya ögon *hehe*.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards