Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

SEMESTERNS SISTA SKÄLVANDE TIMMAR

Av Nina Palm - 23 juni 2013 18:10

Så var det söndagkväll och imorron är det åter dags att ställa klockan för att stiga upp och åka till jobbet  . Jag kan bara konstatera att jag lätt hade kunnat vara ledig en sisådär tre fyra veckor till men se det blir inget av med det. Däremot ska jag bara jobba en enda stackars vecka innan det är dags för ledigt igen. Nästa vecka väntar nämligen lägerledigt  !

_
Vad har då hänt sen sist? JO, det har varit midsommarafton och den firade vi nere på klubben med goda vänner, med god mat, med fint väder och allt det där som ska till för att en midsommarafton ska bli helt perfekt  . Alla hade med sig den mat de ville ha och bästa Gosia fixade 10 kilo färdigskrubbad nypotatis som vi kokade på plats. Det blev en lång härlig kväll och vår vana trogen stängde vi stället tillsammans Vicky, Mattias och Jonas   .

_

 

_
Igår inledde jag aktiviterna med en långtur med Kajsa och Frasse, som inte skulle följa med och träna.

_


 
Söta seniorerna

_
På eftermiddan åkte jag ner till klubben med Yaxxon för att träna lite lydnad med hjälp av strategin från förra helgens träning med Ronnie i åtanke. På plats, förutom jag och Yaxxon, var familjen Persson, Sabina, Petra och Jonas S. . Jonas S. fick i uppdrag att coacha Sabina och Khan - nya ögon - och SÅ bra det blev  . Istället för att (över-)analysera hit och dit visade det sig att Sabina och Khan kommit till den punkten att de faktiskt kunde TRÄNA på Khans akilleshäl "kvarstannande" på helt vanligt vis, dvs. med svart eller vitt och detta utan att Khan rockade loss och började bära sig åt   . Det var dagens bästa, faktiskt, nästan så jag fick lilla tåren i ögat. Sen var det iofs väldigt imponerande att Petra och Diva kunde gå på kaninsidan av agilitybanan utan att Diva stack iväg efter kaninerna  . Yaxxon var oxå duktig. Vi fortsatte med att gå in på planen, köra fritt följ, gå av planen och belöna där - om och om igen och det kändes fantastiskt bra  . Så körde vi ett mkt bra kryp (igen?!) och ett hyfsat skall efter det. Det jag behöver fixa till nu är höger- och helomvändningar eftersom Yaxxon s.a.s slår ut med bakkroppen i dessa vändningar, rumpan far ut åt vänster en bra bit och även om han rättar in sig snabbt ser det inte klokt ut. Han är ju ganska stor och lång och det är inte lätt att ligga tätt med hela den kroppen mot mina ben när jag svänger ...   .

_
Efter träningen tände vi grillen och käkade en mycket god middag - riktigt lyxigt på ett så där opretentiöst sätt som jag bara älskar   .

_
  
Så klart fick Moltas Persson komma ut och motta publikens jubel ... och få lite ryggmassage så klart   

_
Idag har vi varit på "Grusbus" dvs. sökträning på en grusterminal med Anna och Magnus   . Yaxxon fick börja och gjorde ett riktigt bra jobb och orkade hålla ut markeringarna förhållandevis länge i värmen. Han hittade alla sina tre busar, som var klurigt gömda på området  . Faxe var tvåa ut och hittade två av tre busar innan han blev väldigt påverkad av värmen på slutet, troligen brände han s.a.s ut sig när Jonas passade på att köra några tomskick uppför en rätt hög backe med lös sand och när Faxe springer ... ja då springer han med liv och lust  . Ironiskt nog hade vi inte kyltäckena med oss men han återhämtade sig tack o lov snabbt efter en stund i Caddyn, som håller svalka mkt bra   (Milan visste vad han gjorde när han isolerade hela skåpet). Cobra var oxå jätteduktig och hittade sina tre busar även om hon pga. överljudsfart missade den andra figuranten på första varvet runt området   . Lilla Hyper gick på huppigupptäcktsfärd och ägnade sig åt sin urcoola boll mellan varven.

_
  
Här ligger jag och gömmer mig för Cobra, som nån minut senare kom sladdande över grushögen  

_
Efter första passet anslöt Sabina, Petra och Jonas lagom till grillpausen   . Vi bestämde oss för att åka hem och ta reda på vår trädgård istället för att köra ett andra pass (kändes dessutom lite olustigt att köra Faxe ett varv till). Nu kan vi alltså gå tillbaka till jobbet och ha en helfixad trädgård runt vårt lilla hus. Jonas ska "bara" ta bort en tuja och en gran som står i vägen för vår planerade grind mot framsidan   .

_
Nu ska jag bara gå en långis med Yaxxon och Frasse oxå och sen försöka somna i tid för att orka upp imorron.

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 723

_
Väderprat Gnällbältestyle:

_

-Va fint väder!

-Ja - ida' ja!

_
  

 
 
Petra

Petra

23 juni 2013 20:07

Alla har vi våra svaga punkter- härligt att vi fick lyckade träningar allihop! Snart läger:)!

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 juni 2013 20:15

Tjohoooo på det :)! Svaga punkter eller "även solen har fläckar"? Snart så :). Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

24 juni 2013 08:57

Men vad trist att semestern redan är slut :-(. Tur du snart är ledig igen :-). Själv jobbar jag 2 veckor till innan min semester börjar :-)

Vad trevligt ni haft och firat midsommar på klubben med en massa god mat :-) . Och även en massa kul träning.
Fina dom är seniorerna ♥

Kommer föresten snart få en ny hemsida. Den heter www.schafertjejerna.se
Den är inte klar riktigt än men den gamla stängs ner om ca två veckor.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

24 juni 2013 11:44

Ja det är ju lite trist när 2 veckor bara försvinner i ett nafs men å andra sidan är det ju tack vare jobbet man verkligen uppskattar ledigheten ... sade hon snuförnuftigt ;)! Passande namn på nya hemsidan! Ska bli spännande att se den. Seniorerna är de finaste seniorerna i världen och de matchar varandra finfint tycker jag. //Kramar

 
Sabina

Sabina

24 juni 2013 12:03

Jag fick den lilla tåren i ögat- jag :-)! Såå roligt & skönt!

Semester kan man ha jämt när det är så här fint väder. Jobba fint <3

Kram kram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

24 juni 2013 12:29

Eller hur! Tänk att lite normal, svensk bonnaträning' kan få den effekten :). Semester jämt när det är fint väder kan funka, iaf för mig :). //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards