Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

UPP Å NER, NER Å UPP

Av Nina Palm - 11 juni 2013 08:02

Igår åkte vi till skogen för en date med Mariana och Sabina, ja och så för att spåra oxå så klart   . Sabina trampade spår åt Yaxxon, jag åt Faxe och Jonas åt Khan. Man kan ju säga så här: spårning var ingen av hundarnas bästa gren igår   . Yaxxon valde bakspår på upptaget och sen örlade han runt i skogen som värsta fyllot och när han bytte spår för 2:a gången kände jag ... nä, det här struntar vi faktiskt i. Jag belönade ut honom med boll och tjo och tjim efter nästa tjusiga bit spår i slutet   . Det enda som var BRA med Yaxxons spårarbete var att han åtminstone inte gav upp och att han markerade alla 5 av 7 apporter som vi av nån outgrundlig anledning lyckades tråckla oss förbi  . Faxes spår var ungefär samma grej - spårbyten, bakspår och elände  . Frasse skulle ha ärvt ett spår men av förklarliga skäl sket det sig. MEN han fick springa budisar till Sabina istället med Mariana som mottagar- och Frassehanteringscoach   . Med tanke på att Faxe börjat skumma satan ur munnen när han tränat, luktat skunk ur munnen sen ett tag, druckit som en mindre kamel efter aktivitet och dessutom spårat ojämnt har vi bokat tid hos veterinären imorron för att kolla hans hals ordentligt. Han har redan fått två pencillinkurer i vintras pga halsinfektion och vi är väl rätt inställda på operation nu.

_
Dagens sötaste var Dakky när hon hittade sitt livs första pipis i uppletanderutan  . Förutom det gjorde hon ett suveränt uppletande av hela 5 föremål  . Bara så där lixom!

_
På kvällen åkte vi till klubben för att vara lite sociala för att träna BL med Yaxxon. Var ju så där inspirerad efter dagens spårkrasch men till slut fick han iaf komma ut och det var tur det för HERREGUD så duktig han var   . Vi tränade på fritt följ, sitt/ligg/stå under gång, vittringsapportering, hopp-apport och - sist men icke minst - fjärren med bara en planka framför framtassarna  . Fria följet blev riktigt bra, lite lite ljud i nån enstaka vändning men på det stora hela - klart godkänt  . Sitt, ligg och stå under gång ā la elitklass gick inte riktigt lika bra som sist men med lite hjälper så blev det rätt - framförallt är det gött att han är stabil när det gäller skillnaden mellan sitt och stå för där har han haft en tendens att chansa vilt. Vittringsapporteringen har vi ju donat med en del och igår fick han börja med att apportera en ensam pinne några gånger och sen la jag ut sju extra pinnar i cirkel och skickade iväg på vinst och förlust och Yaxxon nosade noooga igenom en del pinnar innan han valde, grep rätt och kom in med den  . Hopp-apport har ju varit rätt stabilt och så även igår men det som INTE har varit särskilt stabilt har varit fjärren. Vi har lixom inte kommit vidare från själva växlingarna utan hinder framför men igår kände jag att "amen va fan jag provar" och la en hinderplanka framför framtassarna på Yaxxon och traskade ut cirka 10 meter och ... det bara funkade  . Tänk så glad man kan bli när man tränar hund   ! Och så frustrerad man kan bli ... på en och samma dag  . Himmel och helvete, upp å ner, hit och dit. 

_
Lite fika med kompisarna senare hade klockan blivit mycket och vi rullade hemåt mot Bara.

_
Idag ska vi inte göra ett dugg mer än att gå på medlemsmöte på klubben. Solen skiner och jag tror minsann att våra nya relaxstolar med tillhörande fikabord ska invigas   . Det kostar på att ha semester!

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 551

_
"Som man ropar får man svar."   

 
 
Ingen bild

GBA

11 juni 2013 10:15

Det är ju GULT som satan i markerna nu av all j-a pollen :( Inte lätt å va spårande vove.

 
Ingen bild

mariana

11 juni 2013 10:19

Dakky var jättesöt, Vera var - inte så söt :) Mina molekyler! Eller var det atomer?
Tusen tack för coaching och en härlig eftermiddag :)! Håller tumme för Faxe <3 // Kraaaaaaaaam
PS! Jag gillar stolskuddarna, relaxa fint :D DS!

Nina Palm

11 juni 2013 11:35

It's alive, it's alive :)! Vera var ... envis men du var envisare. Tack själv från rättvända kuddar :). Kraaaaaaam

 
Ingen bild

GBA

11 juni 2013 10:56

Inte vet ja, men jag skrev här förut...botta
Inte så konstigt om spåren inte är 100 just nu, för det är ju överjävligt med pollen :(

Nina Palm

11 juni 2013 11:34

Ja jag såg det sen att Yaxxon var helt gulgrön i nosen :(. Jaja. Det kommer nya spår :)! Kraaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards