Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2013

WELL-PET - THE GREJ OF THE DAY!

Av Nina Palm - 31 maj 2013 06:46

Nu ska jag minsannemej göra lite reklam för det medel som jag använde till Frasses "hål i pälsen" som troligen var ett fukteksem. Jag duttade på Well-Pet morron och kväll och såg redan efter nån dag att "aktiviteten" i huden slutade och att det läkte + att jag upplevde (placeboeffekten kanske?) att pälsen växte ut snabbare än vad det gjorde efter det andra "hålet". Det allra bästa var dock att Frasse lät bli att operera sig när han hade Well-Pet på området  . Nu har Ritz fått ett fukteksem och Gosia fick min flaska Well-Pet igår och det ska bli spännande att höra om hon tycker samma som jag.

_
 

Well-Pet

_
Igår var vi allt lite duktiga på den lilla gränden i Bara  . När jag kom hem höll Jonas på att laga hålen i gräsmattan med toppdress och gräsfrön och bara för att det är roligare att greja om man är två satte jag igång med att tvätta fönster först och rensa rabatter sen  . De som hade huset före oss gjorde tyvärr misstaget att plantera gräslök utan avgränsning och när man rensar rabatter hos oss innebär det till 90 procent att gräva bort gräslök som ploppat upp all over the place  . HATA GRÄSLÖK! (iaf i rabatterna)

_
Vi har förresten shoppat lite grejs till trädgården. Bl.a två nya väggflaggor och - icke minst - nya tvättklämmor  . Grejen är att Ica Maxi faktiskt hade exakt den lösning jag hade gått och funderat på när det gäller tvättklämmor och förvaring.

_
 

Flaggan på plats   

_
 
Finaste och mest praktiska tvättklämskorgen ever    

_
 

_
Nät utefixet var avklarat tog vi en kopp kaffe innan det var dags att traska på tur med Bären. Jag tog Flaxet på en runda runt Bara (han behöver fortfarande lite mer bilar, bussar och action) medan Jonas tog de Världsvana på runda på landsbygden  . Nu närmar sig semestern och det börjar bli hög tid - det har ju faktiskt gått ett helt år - att sammanföra hundarna så att man slipper gå på prommisar på var sitt håll. Jag tror absolut inte att det är nåt problem att sammanföra Frasse och Faxe eftersom Frasse inte är den som hetsar upp sig i första taget i umgänget med andra hundar   men däremot känns det lite mer besvärligt att sammanföra Yaxxon med Faxe eftersom dessa båda har vissa stridstuppstendenser. Tyvärr. Hur vi gör? Jo vi tar på gallermunkorgar och koppel och går på promenad under ordnade former. När vi gått några sådana prommisar och det känns som att det är läge kopplar vi loss dem en och en, så att de lixom inte märker att de är lösa och så får man vara med på riktigt och styra upp. Går det inte får man koppla allihop igen eller eventuellt låta Frasse vara lös och vänta till ett senare tillfälle. De känner ju varandra ganska väl ändå och är vana vid varandra trots att de bara kollat läget genom grindarna hemma så det borde inte bli några prblem. Vi kör alltså INTE "släpp dem lösa på neutral mark och låt dem göra upp"-metoden. Oh no   !

_
Hur som helst. Idag strålar solen återigen från en klarblå himmel och det är bara tre arbetsdagar kvar till min första semesteromgång. Ikväll kommer Sebbe och imorron ska vi äntligen träffa Sophia och Fredde och på söndag fyller min systerdotter och tillika mitt gudbarn Fanny Christina Johansson 15 år och vi ska på kalas i Vinslöv, dit familjen flyttat för ett par veckor sen. Jag veeeet man kan inte låta bli att tänka på "Plötsligt i Vinslöv"  .

_
 

Fanny 15 år ... Vad i all världen var det som hände   ?!

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 559

_
Å så en Dr Philism:
_
"Opinions are like asses, everybody has one."   


 
 
Sabina

Sabina

1 juni 2013 13:34

Vad härligt att du verkar ha hittat något som funkar när Frasse får de där eksemen. Vad är det i medlet?

Släppa fångarna loss & låta de greja reglerna själv... nä, det låter inte så smart alls <3 Lycka till med ert nästa projekt- tror det blir jättebra efter ett litet tag!

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

1 juni 2013 14:56

Klicka på länken - där står det vad det är i men sammanlagt kändes det "nyttigt", ja du fattar :). Hur bra som helst! Tack för lycka till - we'll need it! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards