Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

YAXXON, KONEN & RUTAN

Av Nina Palm - 24 maj 2013 20:42

Idag fick jag ett inspirationsanfall och åkte till Burlövs BK för lite BL-träning med Yaxxon efter jobbet. Varför Burlöv? Jo för den klubben ligger närmare helt enkelt och på vägen hem (ja på vägen dit oxå så klart) passerar jag i princip rakt igenom ICA Maxi Toftanäs .

_
Nu föll det sig så att det inte bara vara jag som fick ett anfall utan det fick Yaxxon oxå, typ. Hundstackaren fick spunk på riktigt, snodde en kon och drog järnet runt appellplanen cirka 28 varv  .

_

_
 

Konen fick tyvärr vissa krigsskador ... eller är konkvaliteten inte vad den har varit eller har min lilla labradorkäftade schäfer blivit en schäfer även i bettet   

_
När jag lyckats bygga vår ruta med band och grejer försökte jag komma ihåg hur långt avståndet är till rutan i lydnadsklass 3  . Jag har fortfarande ingen aning (jag måste verkligen läsa regelboken) men satsade iaf på 25 meter och skickade iväg Yaxxon med ett "framåt" samtidigt som jag stod med telefonen i högsta hugg för att filma och - tro't eller ej - hamnade han i rutan direkt   .

_

_
Efter rutan tränade vi lite på sitt/ligg/stå under gång och det var ju en rätt livad historia kan man säga men han gissade iaf rätt de flesta gångerna   . Helt fel sinnesstämning för den övningen så egentligen vet jag inte varför jag provade men ... ja. Man vill ju lixom veta hur de momenten har satt sig i minnet när man ska försöka ta sig samman och träna inför en start i en helt ny klass. Vittringsapporteringen gick väl sisådär - första försöket valde han rätt pinne, apporterade och kom in med pinnen och sen lyfte han fel pinnar medan han letade, sprang över pinnarna så de for all världens väg och tuggade på den rätta som en bäver och även där kan man ju lugnt säga att det inte var rätt dag för just den övningen   . Hopp apport och inkallning med ställande gjorde han dock fint om man inte räknar det hoppet där han hoppade rakt in i hindret med framtassarna före och välte hela konstruktionen   . Jag trodde att han hade slagit sig fördärvad men det visade sig - tack o lov - att han var helt ok. Däremot hade kraschen helt klart en slags barreringseffekt för efter det hoppade han så högt och långt att jag nästan blev gråtmild   . Lite spontankorrigering utfört av dött föremål - det kallar jag nytänk   .

_
Man kan ju säga som så att Yaxxon inte direkt ligger i röret för en massa stilpoäng men han gör iaf grejerna med liv och lust och med en slags personlig touch   .

_
Sammanfattningsvis:

* Det är en bit kvar men får vi bara till fjärren, som vi inte ens tänkte på ikväll, tror jag nog att vi ska kunna tråckla oss igenom en trea med betyg i de flesta momenten. Det hela hänger på att jag lyckas få ner entusiasmen hos Yaxxon till en lite mer normal nivå  .

* Jag tyckte det var lite väl livat ikväll - absolut - men själva träningen var faktiskt rolig, det är svårt att inte skratta åt Kamelkungen när han rockar loss   .

_
Nu ligger pojkarna här och tuggar tuggis och jag njuter av att de varit på långtur med husse tidigare idag, att det är miljoner kriminalserier på TV:n och att det är fredagkväll  . Imorron väntar en tur till skogen och med lite extra tur slipper vi regnet som utlovats   .


_
ANTAL STEG IGÅR: 11 137

_
"Varför göra idag det du kan skjuta upp till imorron?"   





 
 
Ingen bild

mariana

25 maj 2013 14:07

"En bit kvar" ?! Jag har hela autostradan kvar innan vi är framme :))
Han är duktig, den där Yaxxon <3 // Kraaaaaaaaaaam

Nina Palm

25 maj 2013 16:27

En bit kvar säger inget om längden på biten :). Det kan bli precis hur långt som helst *hehe*. Tack för idag! //Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards