Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

LUFTEN GICK UR

Av Nina Palm - 22 maj 2013 07:59

Jahaja. Nu är Faxe polishund och har jobbat sitt livs två första pass och faktiskt fått spåra "skarpt" och gjort det bra i stadsmiljö även om det ena spåret hade lite för många avgångar för att kunna "hålla i rätten" men han tog sig från A till B iaf och det andra spåret - då var Flaxet jättetrött - distraherades av x antal kaniner 50 meter från slutet  . Bra början och husse njuter av att kunna åka på ärenden och faktiskt ha rätt att jobba på dem oxå  . Det är en mycket glad make som åker till jobbet nu och det känns ju helt underbart, bara det.

_
Själv sitter jag mest hemma i soffan och undrar var min energi har tagit vägen  . Det är knappt jag orkar gå på långtur med Hobbisarna - även om jag GÖR det - och att ens fundera på nån form av lydnadsträning är inte aktuellt. HLR-hundägare ett tag till alltså = se till att de får mat och motion  . Det är sjukt skönt att den här resan är till ända och jag borde ju skutta rundor som en sån där duracellkanin men det gör jag inte alls utan jag känner mig lixom bara ... tom   . Skitskumt! MEN tydligen ska den här känslan vara helt normal efter över 1.5 års vånda. Nu närmar sig tack o lov semestern och lite skogsarbete ska jag nog få till men att öva på trick, nä. Får prioritera att de får komma ut och röra på sig ett tag till, Yaxxon och Frasse.

_
Det händer alltså inte så mycket bloggvärt just nu även om Jonas tur till Sysav igår med alla säckar ogräs och mossa gav vår trädgård ett rejält lyft, som verkligen matchar den nyklippta gräsmattan och de rensade rabatterna  . Ja och så bytte han en trasig lampa på Caddyn dessutom så nu slipper jag det där störiga "du har en trasig lampa"-plinget varje gång jag startar bilen . Vi i dagsläget bara ett bil-pling kvar att åtgärda och det är servicen på Skodan som ingick i priset när vi köpte den. Pling - pling - pling - PLIIIIING   .

_
Idag regnar det järnet över Malmö   och tydligen ska detta fortsätta ända till imorron bitti klockan 5 - vi snackar rotblöta deluxe - och vi får se om det blir nåt Onsdagsparty för mig ikväll eller om jag tar en långtur med pojkarna hemmavid istället. Hade vissa planer på ett intervallpass med Yaxxon men som han springer (eller framförallt startar) är det direkt hälsovådligt med halt gräs som underlag ... Aja - det visar sig.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 101
ANTAL STEG I FÖRRGÅR: 11 327

_
En gammal sanning får avsluta dagens något melankoliska inlägg

_
"What goes around, comes around."   

 
 
Ingen bild

Susanne

22 maj 2013 11:51

Ballongen fylldes på för ett litet tag;)) för att tömmas igen när "allt" var klart, lätt det blir så..när anspänning och allt annat släpper..phuuuuuu.
Promenera på och samla luft under tiden....// kramis

Nina Palm

22 maj 2013 21:38

Jag har traskat i regnet och detta med hund i flexi - allt för att förstärka känslan av *puuuuuh* :). Kram

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

23 maj 2013 01:40

Vad kul att det går bra för Faxe och husse på jobbet :)

Ja nog är det så ibland att man känner att man inte orkar göra nått alls :( Får hoppas att lusten kommer tillbaka :)
Själv känner jag så varje gång när man natt vecka för då är men verkligen super seg :(

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

23 maj 2013 10:17

Jag börjar så smått att undra om lusten ska komma tillbaka öht :(. Lång svacka det här! Menmen hundarna har det nog rätt bra ändå :). Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards