Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Nina Palm - 11 maj 2013 07:53

Dags för långhelgsresumé i halvlek   . Det har blivit en del hundträning och det kan eventuellt vara så att vi är inne i ett stim, jag och Yaxxon. I torsdags åkte vi ut till Marianas moster Irene och hennes fantastiska spårmarker, som vi får träna på  . Vi snackar vidsträckta fält med klövervall och en lövskog, som gjorda för hundträning. Irene, Marianas andra moster och x antal kusiner håller på med hästar - svenska halvblod/ridhästar - som först går på lösdrift och sen rids in. Jag började med ett trampa ett spår åt Frasse på 800 meter med en massa vinklar och 5 apporter + slut. Frasse tuffade iväg som värsta blogghunden och plockade pinnar, vinklade och grejade helt utan anmärkning  . Duktiga killen!

_
När det var dags för lunch började det regna och då öppnade Irene sitt uterum för oss innan vi satte igång med grillningen i färdigladdade grillar - fatta lyxen  !

_
 

Frasse och Yohnssons spårfält   

_
  
Här tror jag att Skr(Ulla)n hade sitt spår   

_
 

Dakky och Yaxxon på sina uppbindningsplatser i rapportskogen   

_
 

Lunch
_
 
Grillcheferna Jonas och Leif    

_

På eftermiddan (när Jonas hade kommit) körde vi rapport med Yaxxon. Kortsträcka (dryga 300 m) men en ganska klurig sådan skulle det visa sig  . Hur som helst. Alla hundar (Dakky, Gruffa, Benzon och Yaxxon) låg tysta och lugna på stationerna trots att det pågick en del aktivitet och alla var sjukt duktiga. Benzon gick iofs en alternativ väg - väldigt konsekvent ska tilläggas - men alla hundar kom i mål  . Yaxxon var övertänd i första skicket och tvärnitade 20 meter ut men gick iväg på DK och sen gasade han järnet alla sträckor och var faktiskt snabbast på fjärde och sista skicket, DET gillar jag  .

_
Igår sov Jonas efter nattpass och eftersom Susanne och Lotta skulle ut och söka hängde jag på dem, Elin och Perra  . Jag hade ju inga större förväntningar på Yaxxon utan tänkte väl mer i banorna "kommunsök" efter några pass rapportträning MEN inte då, Kamelkungen fick "en minnesbild" till hjälp och sen var det fullt ös medvetslös med sökfunktionen påslagen  . Tyvärr var han oren i två av markeringarna, varav i den ena rejält (förlåt Lotta   ) men då jädrar blev figgen Lotta arg på riktigt (märk väl arg - INTE "ledsen och besviken"  ) och efter det var han helt ren  . Vi ska nu jobba på uthålligheten i skallmarkeringarna och förklara lämpligt avstånd till figgarna ordentligt och sen ska vi nog klara att tråckla oss igenom ett lägresök, faktiskt. Bra är, att han håller markeringarna trots att jag är på väg ut. Lydnaden vid figgarna lämnade iofs oxå en del i övrigt att önska   men han är ju ingen bråkstake så sett, så det oroar jag mig inte för. En härlig träning i perfekt väder och kameran fick både följa med och jobba   .

_
 

Ulla i toppform   

_
 

Yaxxon

_
 

Hugo   

_
 

Änzo

_
 

Balder med bihang   

_
 

Bizzie

_
Fler bilder finns HÄR!

_
På eftermiddan kom Margareta och Sabina ut en sväng för att gå på runda och för att spåra med Khan men tyvärr fick jag mordisk huvudvärk och blev sjukt hungrig och fick åka hem innan Khan hade hunnit spåra   . På vägen hem tvingade jag mig själv att ta en sväng in om Willy's i Staffanstorp där jag köpte grillgott och sallad till kvällen.

_
Idag var det meningen att jag skulle ta mig ut till klubben och träna lite lydnad men efter två dagars träning känner jag att Yaxxon behöver vila och att jag hellre går på en rejäl långtur med mina Hobbisar  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 957
ANTAL STEG I FÖRRGÅR: 11 624

_
"Man känner igen sanningen när man hör den."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards