Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

SÖNDAGSBLOGG

Av Nina Palm - 21 april 2013 08:41

Alltså jösses vilket helt fantastiskt vårväder vi har just nu  ! Det måste var åldern som gör att man helt plötsligt är så himla väderfixerad. Förr i tiden tyckte man ju mest att det var gamla gubbar och kärringar som ältade väder  . Idag väntar uppfräschning av trädgården på baksidan, hårda spår med Faxe och eventuellt eventuellt eventuellt lite lydnadsträning med både Yaxxon och Frasse. Det KÄNNS som att inspirationen börjar spira så smått men jag ropar inte hej förrän jag kastat yxan i sjön  .

_
Igår gick dagen dock i hundens tecken, eller egentligen i SBK:s tecken, nere på klubben. Stora delar av Onsdagstårtgruppen skulle träffas och träna lydnad och jag åkte ner för att röja i hundstallet, där det efter tömning av ett förråd som ska rivas blivit ett nytt förråd   . Efter 45 minuter var stallplatserna befriade från bråte (undrar fortfarande varför vi har så mycket blått rep att vi kan linda in hela Malmö innerstad!?) och om jag får säga det själv är det bara att hutta upp en vägg och en dörr och voilà - ett nytt förråd OCH ett stall!   

_
  
Stall med plats för hundar   

_
 

Förrådshörna   

_
När detta var klart tog jag tag i lövhögen from hell som samlats på terrassen och som - visade det sig - hade börjat förmultna i det understa lagret   . Efter det sanerade jag uteborden och tömde askkopparna (upp- och nervända lerkrukor) och vips kunde rallylydnadskursen ha sin avslutning i solens sken med sittplatser för alla även om en del valde att sitta på marken i soooolen  .

_
  
Sopa sopa so-opa - åååå SOPA   !

_
  
Rallyavslutning med diplomutdelning   
_
De övriga Onsdagsentusiasterna var sjukt ambitiösa och körde en hund i taget och hjälptes åt med träningen på ett föredömligt sätt och över alltihop svävade GB:s ande   - titta, tyck, tänk och tänk lite till.
_
 

Teddy och Nina med en expertpanel på hugget   

_
Vicky och Gruffa var jätteduktiga och avslutade sina övningar med ett klassiskt dampryck   . Det blir lixom så när Vicky Vilse måste koncentrera sig för länge.

_
 

_
 

_
När utemiljön var klar tog jag och Gosia tag i innemiljön - Gosia dammsög och jag moppade golven i teorisalarna och i "allrummet"   . Tack Irene H för förevisningen i ämnet "how to mop a floor"   .
_
  
Så här fint blev det   

_
Irene (AKA Skylt-Hitler) kom ner med laminerade skyltar för att på förekommen anledning bl.a påminna om att det på hundfronten räcker fint med att bara valpar får vistas i stugan. Markan blev uppfylld och växterna fick varsin välbehövlig slurk vatten  . Mitt i alltihop bjöd Leif på gofika - tack   .

_
När allt var klart kom Jonas och Faxe ner en runda efter att ha tränat hårda spår lite varstans i stan och vips hade jag världens bästa mottagare till Yaxxons planerade intervallpass   .

_
 
Faxe på bord   

_

Yaxxon på språng   

_
Väl hemma igen gick jag ut med Frasse och fick plötsligt lust att träna lite lydnad med honom i trädgården - vi övade på sitt kvar, inkallning, läggande under gång, fritt följ och kryp och bortsett från att Frasse blev överlycklig var han faktiskt jätteduktig och gjorde sitt absolut bästa. När han är på det träningshumöret han var på igår är han fantastiskt rolig att träna med. En härlig klubbdag och Frasselydnad tar på krafterna och när vi väl var hemma igen var det klockrent läge för en powernap   . Efter middag och en av de absolut bästa filmer jag sett på sistone gick vi en kvällslångis med Frasse. Det kostar på att vara rättvis med flocken men det känns så gott i hjärtat när alla pälsar är lylliga   .

_
  
Måste ses (trots att den är fransk)!

_
ANTAL STEG IGÅR: 15 392

_
"Ingenting är omöjligt för den som inte vet han talar om."   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards