Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Nina Palm - 15 april 2013 07:08

Nu sägs det iofs att det ska bli kallt IGEN men i helgen kändes det iaf som att våren hade kommit till oss - jag frös inte på morronrundan med hundarna, det var några plusgrader hela tiden och igår inte bara sken solen, den värmde oxå  .

_
I lördags satte jag igång med att fixa till trädgården som såg rätt dassig ut efter den långa vintern. Fixade med rabatterna räfsade gräsmattan lite lätt och röjde undan en massa löv och sånt  . Höll på ett par timmar och nu är framsidan presentabel igen.

_
 

_
 

Ja och vanligt blir det en tur till Sysav   

_
Nu är det "bara" baksidan kvar och den får vi fixa till i veckan så vi inte kommer i otakt om man säger så och dessutom ska vi gödsla lite trötta buskar och sånt.

_
Igår var det Onsdagsgruppsmöte i skogen och jag trampade faktiskt ett ganska långt spår åt Yaxxon och Frasse. Markerade apporterna med snitslar 15 m före för att försöka se hur det ser ut när Yaxxon hittar en apport och inte följer upp men tyvärr (eller vad man nu ska säga) markerade han pinnarna finfint. Eftersom han är lite väl viltintresserad mellan varven passade jag även på att traska genom allt vildsvinsbök som jag kunde hitta och där fick jag faktiskt chansen att säga åt honom en gång, att strunta i att snusa rundor där utan att spåra vidare   . Den största missen igår var att jag tappade linan och Yaxxon for iväg som en kanonkula i upptaget   . Frasse fick ärva spåret och gjorde ett jättefint jobb, han var ganska trött på slutet. Detta eftersom han är mer värmekänslig än Yaxxon och för att det hade hunnit bli rätt varmt när han fick börja spåra. Yaxxon fick sig även ett uppletande till livs och var väl så glad över aktiviteten stackaren att han verkligen kände att det var läge för att hålla fast föremålen på riktigt  . Frasse fick springa ett antal budföringar till Mariana och i sin iver över att få "Lundamelle" (en slags kryddig korv - helt vidrig om man frågar mig   ) som belöning höll han på att tugga i sig Marianas fingrar på kuppen, något som hon inte bara tar så efter en propp på näsan kunde han inte bara springa utan faktiskt ta ganska fint oxå  .

_
I övrigt var det en helt fantastisk vårdag i skogen med grillunch och många goa och några råa skratt  . Jag assisterade Sanne med Benzon ute på B- och C-stationerna i kortrapporten i vilken även fröknarna Dakky och Gruffa fick öva på stationsuppträdande och framföringar. Sanne fick till en riktigt bra framföring på sista skicket och Benzon var så chockad över att matte faktiskt tagit på sig chefskostymen att han startade långsamt med öronen bakåt, insåg att han fått ok och sen la han in tvåan och drog till hussen på A   .

_
 

_
Jonas och Faxe tog en riktigt härlig långis när de kom ut efter halvnattpass  .

_
Väl hemma var man ju inte så värst pigg utan det blev till att ta en powernap först och främst   .

_
Idag får vi se vad som händer. Jag har inga direkt planer mer än att jobba och ta hand om hundarna och det räcker iofs bra det så här en måndag.

_
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 13 555

ANTAL STEG IGÅR: 15 146

_
Det är charmen i misstagen som skiljer damer från fruntimmer."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards