Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

IDAG SÄGER JAG SOM GERT FYLKING ...

Av Nina Palm - 11 april 2013 07:14

... nämligen Ä N T L I G E N  ! Jag ska nämligen gå till frissan Alexandra på Atmosphair och få min monstruösa utväxt slingad och det låååååånga och alldeles för tjocka håret klippt  . Icke en dag för tidigt kan jag säga.

_
Igår var det Onsdagsparty på klubben och inte vilket Onsdagsparty som helst utan elittårtsonsdagsparty för Gosia och Ajaxx. Tårtorna var jättegoda (och jag höll mig och tog bara en liiiten bit av varje  ) och vi hade en go stund med mycket flabb och gnabb, precis som det ska vara   .

_
 

_
 

_
Innan tårteriet stod så klart träning på agendan och medan ett helg gäng la plats med skott på Hyllan jobbade jag och Cina vidare med Yallas platsliggning och efter rätt förberedelser, rätt attityd och känsla från mojjans sida låg Yalla som en sten och Cina kunde lämna en bra bit redan efter andra skottet utan oro  . Gött! Efter detta höll jag på att frysa till glass (Jonas sa: Ta på dig thermobyxorna - det är skitkallt ute! Nina sa: Nä - jag har tjock jacka och mösse, det räcker med jeans!   ) och gick in i stugan för att värma mig lite och för att se Leif och Benzon bli drillade i högremomenten framåtsändande och tung apport. Det gäller ju lixom att träna om man vill att hunden ska lära sig  . Irene och Gosia gjorde gemensam sak av det hela och tamejtusan om inte Benzon både kunde hämta och komma in med tungapporten ett par ggr utan att släppa den på vägen eller att knocka husse  . Resten av gruppen tränade platsliggning, budföringar, inkallningar och sändande till ruta i en annan ledig hörna av den smockfulla appellplanen. Trist att det känns som att ALLA kurser är förlagda till onsdagkvällar just nu. Igår var det en agilitykurs, en valpkurs, en fortsättningskurs och en rallylydnadskurs och två träningsgrupper igång   . Tur att IPO-gruppen inte kom ... typ  .

_
Jonas hade jobbat dagpass och tränat hela dan och var rätt slut och stannade hemma hos Faxe och Frasse. Faxe hade vågat sig ut i vågorna i havet och dessutom fått ett välbehövligt bad efter jobbet och somnade som en sten när han kom hem medan Frasse fick en långtur med husse. Igår var det Yaxxon som fick en riktigt tradig dag, även om han var med mig på klubben  . Får gottgöra honom ikväll  .

_
Dagens stora happening är alltså att jag ska gå och få håret fixat och ikväll väntar en rejäl tur med Yaxxon och Fräserbilen. Lär somna ovaggad och imorron är det fredag - igen.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 987

_
"Jag bantar inte, jag äter bara inte så mycket som jag skulle vilja."   


 
 
Ingen bild

Susanne

11 april 2013 07:49

Ja det är verkligen fullt på planen;).
Smarriga tårtor som satt hur gott som helst efter lyckad träning:).
Promenera fint ikväll..mina får väl ha sig långis de med!

Kramis

Nina Palm

11 april 2013 08:48

Sjukt mycket folk! Får kolla med HUG om planen är att boka in så många kurser även i framtiden för det suger med kraft :(. Jag ska promenera jättefin ... i mina thermobyxor :). //Kramkram

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

12 april 2013 00:40

Erat onsdags gäng verkar inte vara hälsosamt för vikten med tanke på hur duktiga ni är. Dom ser jätte mumsiga ut tårtorna :)

Liite dumt att gå ut utan termosar för så varmt är det inte än, iaf inte på kvällarna.

Hoppas det gick bra hos frissan :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

12 april 2013 09:18

Ja fast förra året var det allt lite tunt på tårtfronten så jag undrar om vi inte blev lite i smalaste laget då :). MYCKET dumt att inte ta thermobyxor, MYCKET dumt. Frissan var väl värd varenda krona! Ha en go helg :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards