Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Nina Palm - 4 april 2013 12:23

Nu har vi äntligen blivit med bur till Skodan och det känns ju gött att inte ha Flaxe liggandes med fri tillgång till bilens inredning om man säger så  . Ja och dessutom är det ju inte så dumt att han är "fast förankrad" som den last han är, per definition.

_
     
Buren hade kunnat vara lite högre visar det sig men den är iaf längre än BMW-buren vilket inte är helt fel om man ska lasta världens längsta Yaxxon i den vid tillfälle   . För övrigt säger jag bara: Käre Gud gör så att inte alla fyra (4!!!) avgasrören behöver bytas samtidigt  .
_

 
Den fina Sko(lå)dan    

_
Igår var det träning för gruppen och medan Hobbisarna fick stanna hemma och fisa ballonger i väntan på långtur åkte Jonas till Kävlinge (?) och köpte buren medan jag åkte till klubben för att bistå med lite träningshjälp för de som behövde och ville ha det. Lite fika först så klart och sen satte vi igång med att köra igenom (fast ändå inte) Gosia och Ajaxx och sen Cina och Yalla  . Ja och så fick gästspelande Perra och Balder - mest Perra alltså - gå i framåtsändandets hårda skola signerad FS-fascisterna Vicky och Nina  . Alla hundarna skötte sig bra medan förarna fick lite påminnelser om en del detaljer som GB varit mycket noga med i helgen. Det enda som saknades var egentligen GB själv, Chrilles solbrillor och den sportiga kepsen han brukar ha på sig, enkom för att skrämma hundarna när han står i FS-gruppen eller som låtstasdomare  . Shit så smidigt det är att träna hund när man står vid sidan av och bara behöver påminna, peka, klicka och tycka  ! Allt blir så mycket enklare utan hund på nåt vis.

_
När tävlingsgrejset var klart satte jag mig i min nystädade bil och åkte hem för att gå på långtur med Hobbisarna. Jonas och Faxe var ute på egen långrunda. Jag var inte så där jättesugen på att bege mig ut och gå när jag kom hem men när jag väl kom ut var det faktiskt riktigt skönt och det glädjer mig att den ständigt småjoggande Frasse visar att det faktiskt är rätt skönt att GÅ både vid sidan och med drag i kopplet   . Förut slog han över i travjogging hela tiden men igår behövde jag faktiskt inte påminna honom om att GÅ en enda gång. Trägen vinner! Värre är det att få Yaxxon att sluta gå passgång  . Man får lixom lyfta honom i halsbandet så han går ett par steg i luften för att sedan sätta ner honom.

_
Idag strålar solen återigen från en klarblå himmel. Det är rätt kallt i luften men bara ljuset gör ju att man känner att våren faktiskt ÄR på G   . Det som står på agendan idag är att mumma golven, att klippa Frasses klossingar och att tvätta nån maskin tvätt. Efter det ska jag ut och gå på långis med Hobbisarna och sedan bara hänga på locket en stund.

_
I övrigt är det Dags att deklarera  ! Lika bra att lyfta luren och ringa.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 655

_
"Ingenting är omöjligt om du inte vet vad du pratar om."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards