Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Nina Palm - 14 mars 2013 07:28

Ungefär så känns det med våren just nu - barmark, fågelkvitter och snödroppar för nån vecka sen (eller barmark var det ju faktiskt i förrgår) och igår kom snön tillbaka  . Det är inget att göra åt men jag känner viss frustration. Typ.

_
Igår var det Onsdagsparty på klubben och jag var inte helt laddad för att köra iväg måste jag erkänna  . MEN jag gjorde det och det var ju tur det för som vanligt fick man härlig energi av goa vänner och dessutom var Yaxxon på bra träningshumör   . Vi tränade inte så många grejer precis men det vi gjorde kändes iaf bra - tungapporten, kryp och fritt följ. Tungapporten funkar ju fint till det är dags att lämna av den, då ligger han nästan ner i fotposition och jag undrar jag om jag nånsin kommer att få rätt på det  . Han tycker att det är buskul med apporteringarna och är som beredd på nåt i samma stund som han dunsar ner lallan bredvid mig. Vi har det här fula problemet i rätt så många moment och så klart är det jag som belönat fram beteendet bara genom att belöna momenten i sig. Han ser lixom beredd ut - han sitter som i startgroparna - och DET är han  . Ibland får jag till normala sittningar i avsluten men det ironiska är att jag inte kan belöna dem utan att - apropå vårens två steg fram och ett tillbaka - öka förväntan igen och därmed även öka risken för de här liggande sitten   . Igår fick han bara ett "bra" innan jag tog apporten och han verkade lika glad för det så jag ska kanske sluta grubbla mer över detta? Jag såg ju Yaxxons pappa Bosco ha exakt samma beteende när Sussie körde lydnad med honom och även Yaxxons syster Yalla är "beredd" på det viset och av alla menlösa arvsanslag måste detta och örnlandningsprocedurerna vara de mest menlösa  . Jaja. Fria följet med extern belöning gick rätt så bra tycker jag. Det är alltid lite mer gasen i botten när vi tränar på klubben men vi jobbade oss igenom det och fick till några riktigt fina sekvenser iaf  . Lugnt och fint och inte svara på uppvarvningen är det som gäller + att jag är väldigt noga med att inte tillåta en massa flams. No way José! Krypet fick avsluta vår träning och där körde vi ett helt elitkryp med två vinklar och ganska långa sträckor. Noll tolerans - "backa" - mot positionsslarv och det hela kändes riktigt bra vilket jag kunde se att det faktiskt varit sen när jag såg spåren i snön (det är inte BARA skit med snö   ).

_
 

Spår av en raksträcka och en vänstersväng   

_
Jonas stannade hemma igår och gick långpromenader med Faxe och Frasse. Faxe behöver dagar där han får vila från träning och prestationskrav - så är det bara. Han älskar att gå på långtur och bara få springa runt med sina pinnar och snusa av läget i kommunen  . Frasse tycker det är stil att gå själv med sin husse och njuter lika mycket han  . Frasse har ju fått en ny klådeattack i samband med den här fällningen och igår insåg jag att det var lika bra att kicka igång nån veckas kortisonbehandling, hålet han har i pälsen såg fint, torrt och läkt ut på ytan men när jag tog av korgen var han där och förstörde alltihop igen  . Nu hann han inte greja så mycket men kortisonet är ett faktum ändå och när jag testade imorse att ha honom utan korgen, fast under uppsikt, somnade han och rörde inte området  .

_
  
Den här gången hamnade hudirritationen här istället för på svansen.

_
 

Snyggt va   ?

_
Väl hemma igen blev det lite lockmys och så bäddade vi fräscht i sängen. Det är bland det bästa jag vet, att gå och lägga mig i tumlarvarma och väldoftande sängkläder ...

_
 

... en uppfattning som jag ICKE är ensam om .

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 551

_
"Jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards