Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Nina Palm - 13 mars 2013 08:37

Man bli lika glad varje dag som solen skiner när man kommer hem, så även igår. Alltså plockade jag BL-väskan ur bilen och tog ett litet pass i trädgården med Yaxxon efter rastrundan. Han var lite överpigg och överglad (no shit!  ) men vi körde ändå. Började med fritt följ med extern belöning - precis som i måndags med lugna marschanträden, svängar, vändningar och halter - och det blev riktigt bra (vågar knappt skriva det känner jag   ). Undan med bollen i lugn och ro och fram med vittringspinnarna och bortsett från ett rubbat rejs runt Ölandstoken   jobbade han jättefint i sin analyser. Han störtar iväg lite för fort men det ska jag nog klara att fixa till med lite klurande.

_

_
Efter tre lyckade försök la vi ner och körde apportering av liten apport istället, både hämta och sitta kvar fick han göra och fick så klart godisar för besväret. Fortsatte med fjärren med trädgårdsbänken som gräns och det vore ju en överdrift att säga att det är vår bästa moment men han växlar distinkt även om han gärna vill gå framåt i växlingen sitt/stå  . Kan iaf konstatera att det hela blir bättre när jag står på längre avstånd och får vi bara betyg är jag nöjd i det här läget och det bör vi kunna få. Det jag måste tänka på är att träna med lång tid mellan växlingarna eftersom Yaxxon gärna gör en växling när han tycker att han stått, legat eller suttit för länge  . Avslutade vårt lilla träningspass med krypstarter och halter, som funkade fint och skall, som han oxå gjorde bra.

_
Framåt kvällen vankades det långtur med Frasse och Yaxxon för mig och efter ett misslyckat spår på eftermiddan på jobbet, ville Jonas när han kommit hem, ut i natten (allt är relativt men det är ganska mörkt ute vid 22-tiden) och lägga tätortsspår till Flaxet. Jag är ju inte den som är den så jag erbjöd mig att trampa spåren och vara spårslut  . Faxe fick så klart en prommis innan jag försvann iväg och sammanlagt blev det tre spår på tillsammans 1500 meter. Spåren gick över gräsmattor, över vägar, längs med cykelbanor och över parkeringar och jag la ut ett par apporter som jag hittade när jag gick ut spåren   . Så klart "smittades" spåren av Barabor på sista kvällsturen med sina hundar kors och tvärs över spåren och ett tag hade Faxe en hund bakom sig i spåret. Faxe gjorde ett suveränt jobb iaf och det kändes ju gött på riktigt det  . Jodå - jag somnade ovaggad när vi kom hem   .

_
Ikväll väntar Onsdagsparty på klubben och fram till dess ska jag försöka komma fram till en träningsplan för dagen.

_
ANTAL STEG IGÅR: 12 585

_
"Trägen vinner."   


Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards