Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Nina Palm - 11 mars 2013 07:18

Stort grattis min älskade milleniumprinsessa, galenpanna, snorkfröken och arbetskamrat på din 13:e födelsedag   !

_
  
Demonen's Kajsa Karlsson - hoppas att du får ha hälsan, humöret och glädjen kvar ett bra tag till   !


VÅREN SOM FÖRSVANN

_

Efter att ha haft rediga vårkänningar om dagarna med 10-tals plusgrader och strålande sol den senaste tiden, kom den bistra vinterkylan tillbaka med full kraft i lördags  . Tillsammans med kylan kom även en förkylning på besök hos oss, den drabbade inte mig men däremot Jonas som först fick ont i halsen och kände sig rätt dassig i fredags kväll och i lördags, för att sedan få rejält med feber igår  .

_
I fredags kom Sebastian för första gången på länge och det blev så klart fredagsmys all inclusive  . I lördags fick jag nån form av aktivitetsattack och gjorde rent köksfläkten och grejade med andra rätt tradiga inomhusgrejer förutom att jag sanerade bilburen med avfettning, schamponer och högtryckstvätt inför försäljning. Först kom gammal bekanting sedan Kristianstadstiden, ett ex faktiskt - Bosse - på besök med sin BMW 5:a av årsmodell 2011 och så klart var buren 2 cm för stor på ett ställe så den gick inte in i bilen   . MEN vi tog iaf en fika och det var hur trevligt som helst  . Efter detta kom ett par med BMW av årdsmodell 2010 och buren gled in som en smäck men de var inte riktigt överens om om de skulle ha bur eller grindar och skulle återkomma som igår, vilket de gjorde. Just nu håller vi på att förhandla om priset (eller nä - en ny Robustbur är så dyr att köpa och transportera, ca 6 800 kr, och det vimlar inte av måttbyggda BMW-burar - vi förhandlar inte, 4 000 kr vill vi ha, punkt slut och med tanke på hur välbehållen och fräsch buren är så ...). På burfronten intet nytt alltså.

_
I lördags på dan åkte vi iväg en snabbis till Knickarp där Pierre hade träningscamp för sin uppfödning för att Faxe skulle få sig ett korgpass. Korgpasset gick mycket bra - härlig attityd - och Jonas höll på att frysa ihjäl på kuppen   . Själv kollade jag inifrån stugan där jag tog en god kopp kaffe med Maria  . Efter skyddsträningen var det plattan i mattan hem som gällde innan vi åkte vidare mot La casa Willander i Veberöd för premiärgrillning (Fredde stod ute och grillade i full polarmundering medan vi satt inne och tittade på   ) och Mellomys  . Min favorit Robin vann och det var ju hur kul som helst men ärligt talat tyckte jag att det var väldigt många bra låtar med och jag hade inte fått nåt Forbes-meltdown om t.ex Yohio hade vunnit.

_
Igår var det meningen att vi skulle åka till skogen, jag och Hobbisarna, men det blev ändrade planer när jag gick ut på morrontur i 20 sekundmeter, 3 minusgrader och snöfall  . Aldrig i livet att jag ger mig ut i sån sibirisk kyla, så kul är det inte att träna hund  . Det var fullt tillräckligt att gå på långisar i sånt väder faktiskt. Fy fasen alltså! Jonas var riktigt däckad av feber igår - han ömsom frös så att han hackade tänder och svettades nåt jävulskt  . Det var inte SÅ vältajmat precis att vi fick ett fyra timmar långt strömavbrott just igår alltså  . 16 grader inomhus känns sjukt mycket kallare än 11 plusgrader utomhus om man säger så ...

_
Idag får vi se vad som händer. Har egentligen BL-träning ikväll men jag känner just nu ett starkt behov av att inte bestämma tider eller känna "måsten". Jag behöver helt enkelt ta mig en rejäl funderare på vad jag vill, orkar och verkligen har lust att göra   . Jag skulle vilja träna BL - så klart - men bara kunna glida ner när jag har lust på riktigt och inte känna dåligt samvete om jag inte ids. Sådana grupper finns inte, då faller hela upplägget om folk bara kommer när det passar och då får jag kanske fundera på om det verkligen är det rätta för mig, att engagera mig i en grupp till? Iaf just nu när mitt fokus egentligen ligger mer på Faxes uppkörning som är igång (lydnaden och platsen är avklarat, skyddet är klart, dock med omprov på korgöverfallet, som Faxe tyvärr missade) än på min egen träning. Allt det här med hobbybruksandet känns faktiskt rätt oviktigt efter 1.5 år av tjänstehundskaos de luxe. Nu är ju Faxe duktig och kan sina grejer men samtidigt ska allt stämma den dan man gör provet och det GÅR INTE för mig att koppla bort det   . De har alltså inte en fast uppkörningsdag utan de betar av grejerna när det finns folk som har behörighet att godkänna och - framförallt - tid. Det som återstår nu är: terrängspår, sakstövning, patrullstig med två figuranter och ett föremål, hårt spår och inomhussök. Mycket att tänka på alltså och kanske är det dags för mig att sätta ner foten och säga - nej, jag pallar inte eller jag har ingen lust  ?

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 433
ANTAL STEG I LÖRDAGS: 7 362
ANTAL STEG I FREDAGS: 9 145

_
"Ingenting är lätt för den ovillige."   
 

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards