Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

B A R M A R K !!

Av Nina Palm - 28 februari 2013 07:42

Igår kom våren till Skåne, okej lite väl krispig temperaturmässigt men ändå. Strålande solsken, nästan ingen blåst och på vissa ställen finns inte en enda snöfläck i sikte  . Det var Onsdagspartydags igår och på klubben är det snöfritt - lite is här och där - men gräsmattan är grön (ok då - lite sunkigt grågrön) och man kan ta sig fram utan att riskera ett slå sig fördärvad  . Förutom den gröna gräsmattan kan jag berätta att vi var ganska många på plats, även nyblivna mamman Kattis   och att alla kom igång bra med sina planer.

_
Själv håller jag (och Mariana) på med projekt Mer Khan och Mindre Kamikaze för Sabina och igår tror jag att vi hade den absolut bästa träningen sen projektets början  . Förberedelser, ihopsamling, gå in på planen, ställa upp, börja och vips hade Khan gått hela lydnadsklass ett-lydnaden utan kamikazefasoner   . Ok att vi hade linan på, ok att vi inte hade någon apport med oss och inte la seriös plats (men däremot fick han ligga plats i pausen innan programmet) MEN det gick bra. Vilken LYCKA! Khan kan alla momenten riktigt bra men tyvärr har han haft dumheter för sig när han tycker att det händer för lite per tidsenhet och det har varit vårt mål, att styra upp de här rycken OCH att hitta ett sätt för Sabina att hantera hela situationen. Superkul!

_
Efter Sabina var det Petra och Divas tur och det gick oxå mycket bra. Diva kan alla momenten som Petra har lärt henne och hon gör dem bra - vilket tyder på att Petra är tydlig och visar rätt - MEN när det hela ska "visas upp" blir Petra lite otydlig (för att inte säga mesig  ) och det jobbade vi med igår med en mycket snygg linförighet (med sjukt raka och snabba sättanden ska tilläggas) och snabba, raka lägganden under gång som följd  .  

_
Planen för Yaxxon var att rasta av honom först och sen smyga igång träning av det fria följet. Fick en idé genom en film på nätet om att ta längre tid på mig i halterna och med belöningarna för att s.a.s få ner intensiteten och det gick väl helt ok tycker jag ... iaf till dess att Gosia började kommendera oss, för då blev det hallaballoo igen   . Det var bara att fortsätta på den inslagna vägen och hålla nere farten och det blev faktiskt rätt bra ändå - min högsta dröm är att Yaxxon ska vara lite seg i nån start då och då eller sen i åtminstone en endaste liten reaktion  . Förutom att han var för "på" gick han i bra position, satte sig snabbt och rakt nästan 100 procentigt och höll sig från att ploga nästan hela tiden  . Kryp var jag ju bara tvungen att köra med tanke på det gröna gräset och när vi väl var överens om att vi startar när jag vill, inte när HAN vill   kröp han ett långt kryp med vinklar riktigt fint. Han är fortsatt för hög bak men eftersom krypet är så pass rätt/bra i övrigt tänker jag inte jaga upp mig över det. Avslutade träningen med skallet som var tätt och intensiv men däremot satt han inte helt stilla så det blev till att ta tag i det istället  .

_
Väl hemma hade Jonas hunnit traska iväg på långtur med Fräset så det var bara för mig att hälla mig på locket och invänta nannadags   . Kollegorna jobbade 7-17 igår och hade rullat rätt in i en trafikolycka i slutet av passet. Det går ju inte att ducka en krock om man kör polisbil, hur på väg hem man än är, så det blev övertid på ett par timmar efter en lång dag med ett antal spår som mestadels hade gått bra    ... det var nog bara ett riktigt bottennapp igår, i form av ett asfaltsspår  .

_
Efter att ha varit inbokad alla kvällar den här veckan ska aftonen ägnas åt långtur med Hobbisarna, TV och allmän lugn och ro.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 701

ANTAL I TISDAGS: 7 699

_
Snott av Eva på Facebook:
_
"Gör som havet - våga!"   

 
 
Ingen bild

Susanne

28 februari 2013 10:01

Riktig vårkänsla innan dimman svepte in minsann;), nästan så man tänkte ha sin vårträningsjacka på sig, men den får allt hänga till sig lite till.
Det är det där med kommenderingar:)).Det måste man allt ha rätt ofta både för en själv och hunden.// Go Baratorsdag// Kramis

Nina Palm

28 februari 2013 10:49

Men alltså - vad var det för nåt?! Man såg ju inte handen framför sig! Sjukt på riktigt och vårträningsjackan får hänga så fint i skåpet ett tag till :). Kommenderingar är ett jävulens påfund - man kanske borde satsa på IPO:t i framtiden så man slipper möget *hehe*? Go Svedalatorsdag och hoppas att ni vinner big bucks ikväll :). //Kramkram

 
Petra

Petra

28 februari 2013 10:44

Lugn & ro hemma ska icke underskattas! Tusen tack för hjälpen igår, jag blev SÅ nöjd <3. I värsta fall får domarna bedöma lydnaden via en hemmavideo, eller så får Diva lära sig programmet utantill:) //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

28 februari 2013 10:47

Nä verkligen inte och det gäller att ha mysdressen på för att få den där riktiga känslan :). Vassego! Hemmavideo är nåt jag har förespråkat väldigt länge men ingen av de högsta hönsen har nappat *hehe*. Bra jobbat! //Kramar

 
Ingen bild

Kattis

28 februari 2013 16:12

Kul att se er igen <3

Nina Palm

28 februari 2013 18:33

Detsamma! Bamsekramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

1 mars 2013 00:57

Vad härligt med barmark och vårkänslor :-). Går lite lättare att träna när man slipper halka runt på isen.

Du skriver att Yaxxon har så bråttom i starten på ff. Vet inte om det är en puckad ide, men vad skulle hända om du alltid när du tränade backade några steg innam du går fram. Han borde ju till slut ta det lugnare om alla starter börjar med att matte backar istället för att gå fram.
Har ingen aning om det funkar men det var bara en ide jag fick så här mitt i natten ;-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

1 mars 2013 07:16

Hej och tack för tips - uppskattas MYCKET! Problemet är att han lixom tycker själva grejen att starta ett ff - oavsett vilket håll vi går på - är party och han går upp i varv. Just backa är hans favoritförflyttning men DÄREMOT tror jag att det kan vara en idé att starta framåt och börjar gå bakåt för koncentrationens skull. Jag tror nämligen att det här tramset beror på att han inte är 100 koncentrerad eftersom han tycker att han "kan" det här. Jag ska testa detta! //Kramar

 
Sabina

Sabina

2 mars 2013 09:31

Men tack snälla för så fina ord <3!

Tror helt ärligt att det bara är att nöta på som gäller nu- tog ut honom är bilen för rastning igår tyst & så sprang han iväg på sin lukterunda alldeles själv. Heeelt utan flås. Kändes nästan lite konstigt ;-)

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 mars 2013 07:00

Nöta på, nöta på! Så jäkla kul att det börjar sätta sig - jag tror att känslan inför de här Kamikazerycken kommer att ändras om du inte är "rädd" för dem och oroar dig. De ingår, du klarar ut dem och sen tränar ni! Liite konstigt kan jag förstå att det känns. //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards