Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

VINTERIDE & BLOGGTORKA

Av Nina Palm - 22 februari 2013 07:33

Man kan ju inte direkt påstå att det händer så vidare värst mycket i livet just nu  . I måndags var det - som sagt - riktigt skitväder ute med snöösregn och grejer och i tisdags frös det på igen ... man behöver ju inte vara raketforskare direkt för att inse hur okul det är att vara ute och traska med hundar på stenhård skare och på vägar med en glashal, tjock isskorpa på . I tisdags kväll skulle jag - icke ont anandes - gå på tur med både Yaxxon och Frasse ... och det höll på att ta en ände med förskräckelse när jag tappade fotfästet redan på uppfarten, ramlade på lallan och slog vänsterarmen i trädgårdsmuren . De där två tycker det är onödigt kul att gå på tur och tyvärr hade jag inte samlat ihop dem ordentligt med följden att 80 kilo schäfer stampade rakt fram utan pardon (klor ÄR bra) medan jag försökte bromsa med färre kilon (går icke in på detaljer) och utan klor. Boink på lallan alltså   ! Det var bara att kravla sig upp (bara så ovärdigt!) och binda den lugnaste (Yaxxon) i staketet och dra tillbaka den vildaste (Frasse) till huset för att gå två långrundor istället för en  . Hurra  ! sa volangprojektet och ORKA   ! sa jag ... 

_
Lite träning har det blivit i veckan iaf med både Yaxxon och Frasse på både torr asfalt och på gräsmattor där det inte varit isigt  . Inga större happenings så sett utan vi har tragglat vidare med fria följet.Yaxxon gick ett av sina allra bästa pass efter det att jag blivit arg på honom efter ett helt onödigt utfall mot en annan hund som dök upp väldigt plötsligt - nä, det är INTE ok i min vardag att en hund bär sig åt så där  . Det är inte det att jag börjar träna när jag är förbannad - åh nej, absolut inte - men däremot verkar det som att Yaxxon vid sådana tillfällen påminns om att jag faktiskt menar vad jag säger och att det inte är läge att studsa omkring och busa när jag säger åt honom att sluta. Inomhusträning av fjärr och kryp har vi oxå fått till och där tycker jag att vi kommer närmare och närmare mina målbilder. Krypet är lugnt, balanserat och hörsamt och jag har hittat mitt tempo  Frasse har varit väldigt cool och samlad i veckan. Lite oro i en del stanna kvar-övningar men han har faktiskt hållt sig inom min toleransgräns både när han suttit och legat kvar  . Det kan eventuellt vara så att han är lite kraftlös nu när hans bantning gått in på sin tredje vecka  . Det är jag och Frasse lixom   . Framförgående har vi kört låååååånga sträckor och det verkar vara Frasses melodi.

_
I övrigt har jag lagt rätt mkt tid på klubbens hemsida, som jag åtagit mig att uppdatera nu efter årsskiftet. Vi (jag och Lars O) hittade iaf felet som gjort att jag inte fått några resultatmail, nämligen en felstavad mailadress   . Jag kan ju inte säga att programmet som man jobbar i är det enklaste precis - Joomla - utan det är tvärtom väldigt opraktiskt   . Man kan bara uppdatera en enda grej i taget t.ex medan man i gamla goa' Frontpage kan uppdatera en massa sidor och SEN uppdatera alltihop på en gång  . Jag har bl.a uppdaterat träningsgrupperna och eftersom vi är såpass många som är med i grupperna innebär detta att det finns flera sidor med folk och när man uppdaterar en person på t.ex sidan 3 kastas man tillbaka till sidan 1 där man måste scrolla sig ända längst ner på sidan för att kunna klicka sig tillbaka till sidan 3 och uppdatera nästa person  . För att inte tala om tiden det tar att ladda upp bilder ... samma bild måste laddas upp fyra gånger per person för att det ska bli rätt på hemsidan och mellan varje uppladdning kastas man tillbaka till sidan 1   . Lägg till detta ett inte helt snabbt nät ... Men men. Det får gå  .

_

Idag verkar det som att vi får en solig dag här nere i södern och jag lurar på om jag inte ska ta och passa på att flexa ut lite tidigare faktiskt så att man hinner njuta av solen lite extra   . Skulle behöva åka till Vipdog och handla lite tuggisar och se om det inte finns nåt som jag absolut bara måste ha i min BL-väska. En ny klicker kanske?

_
Mitt volangprojekt går vidare och även om det gärna hade fått gå snabbare går både vågen och måtten på rätt håll och jag håller inte på att dö svältdöden   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 525
ANTAL STEG I ONSDAGS: 5 746   
ANTAL STEG I TISDAGS: 10 521

_
"Den som bara kollar i backspegeln kör oftare i diket."   

 
 
Ingen bild

GBA

22 februari 2013 09:16

SALTA eller SANDA på din egen gård i yallafall :)
Dags att "sätta" sinnesläget for good i Påsk, enough is enough

Kraaam

Nina Palm

22 februari 2013 09:46

Saltat har vi gjort men troligen lite för kallt för att det ska "ta" om man säger så :). Enough is enough - så är det. Kraaaaaaam

 
Sabina

Sabina

22 februari 2013 10:18

Men GUD hoppas du inte slog dig allt för illa! Den där solen vet jag inte vart den tog vägen, men flexa tidigt en fredag är ju inte helt fel.

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

22 februari 2013 12:09

Nä, ingen större fara - man var ju vadderad pga väderleken :). MEN det är så O V Ä R D I G T att ramla! Solen försvann, såg det oxå men jag flexar ändå! //Kramar

 
Ingen bild

mariana

22 februari 2013 12:37

Lite svårt rädda situationen och låtsas att man hittade något on the ground när allt o alla flyger åt var sitt håll. Apoteket - broddar ;) Väl att du inte slog dig fördärvad!♥

Nina Palm

22 februari 2013 13:34

Vet du vad det värsta är - jag HAR broddar! Dock inte där de ska vara - obviously :/. Ograciöst på riktigt och tack gode gud för tjockjacka och volanger :). Kraaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards