Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Nina Palm - 19 februari 2013 06:46

Igår var det lydnadsgruppträning på klubben och eftersom jag inte alls tycker om att träna lydnad i sådant skitväder som var igår (+ 1 grad, snöblandat ösregn) hjälpte jag ett par av de mer vädertåliga entusiasterna med träningen  . Först ut var Leif och Fajta ... eller egentligen bara Leif, som fick torrgå utan hund en bra stund (vi har alla varit där   ). Sen fick Fajta komma ut och vi jobbade positioner med hjälp av röst, boll och lite kroppsarbete  . Eftersom det är skitsvårt att förklara med ord vad man menar fick jag låna Fajta en stund och medan vi grejade med stegförflyttningar och vändningar hög det i mitt hjärta på riktigt. Fajta har Kajsas energi till 100 procent - kvickheten, kampen och de där mörka ögonen som tittar rakt in i själen på en och som lyser bus och envishet. Total tillit och en vilja att förstå  . Sen gör det väl sitt till att hon är liten och grå förståss   . Hur som helst jobbade Leif på bra där i snöösregnet och plötsligt tyckte Fajta att det var buskul att följa med husse och att sätta sig sitt allra fortaste och alldeles rätt. Ett steg i taget för en bra position - följa med kan hon redan lixom.

_
   
Kajsa   

_
Efter Leif och Fajta var det Sanne och Benzons tur och de fick jobba med tajming, belöningar och - icke minst - att avsluta belöningar (lek med bollen - LOSS!)  . Det blev riktigt, riktigt bra! Sanne fick variera mellan att belöna i farten och i halterna och Benzon gick hur bra som helst. Benzon är ju husses påg och då gäller det för Sanne att hitta SITT sätt att jobba med vovven och jag tror vi kom en bra bit på vägen igår, iallafall såg det hur tjusigt ut som helst  .

_
Vi var faktiskt några som var nere och grejade och även Eva W agerade fröken eftersom Hubba har skurit sig i tassen (eller strax ovanför) och är sydd  . Bra kämpat av alla! Utom av mig då alltså ...   

_
Yaxxon fick gå på en hyfsad promenix han och vi körde lite intervaller uppför en kulle vi hittade längs med vägen. Han tyckte det var hur fräckt som helst ända till vi var på väg tillbaka till klubben och han halkade illa på en isig och vattenfylld grusväg  . Ajaj i ena bakbenet - thank you very much   . Han haltade en del men blev bättre efter masage och lite klämmande och imorse syntes det tack o lov nästan ingenting *puh*.

_
När jag kom hem hade Jonas varit på långis med Frasse och jag tog ut Flaxet för att få ihop mina 10 000 steg på räknaren. Volangprojektet går vidare och sakta men säkert går vågen neråt. Det känns faktiskt helt ok och jag lider inte speciellt stora kval av att hålla koll på och begränsa vad jag stoppar i munnen  . Det är dags att mäta och kolla övriga status på torsdag.

_
Idag väntar en vanlig dag på jobbet och ikväll ska jag mumma över golven och piffa till boet litegranna innan det blir en långpromenad i koppel med Frasse och Yaxxon eller bara med Frasse beroende på om Yaxxon är halt.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 144

_
"Man känner igen sanningen när man hör den."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards