Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

ONSDAGSPARTY

Av Nina Palm - 14 februari 2013 08:17

Igår var det Onsdagsparty och vi var faktiskt herrejössesmånga som var på plats  . Efter inledande och ytterst obligatorisk fika tog jag ut Yaxxon för att rasta av honom först och träna det planerade långpasset fritt följ sen. Efter en stund kom Gosia och Jonas ut och medan Gosia kommenderade runt oss och påminde om lugna starter/svängar/halter kunde Jonas konstatera att den faktiskt rätt envisa träningen har gett resultat - Yaxxon höll en mkt bra och konsekvent position, han var rak i kroppen och satte sig snabbt. Extra bonus var att propellersvansen hade övergått till en mer normalviftande schäfersvans  . Jonas har ju inte sett oss på ett tag så det kändes riktigt gött att höra. Årets ironi är att vi har ett gemensamt intresse som vi typ aldrig utövar gemensamt nu för tiden  eftersom intresset är Jonas jobb, särskilt nu när han har schemalagd hundträning nästan varje dag. Hur som helst var det riktigt kul med lite husseberöm, han har ju sett när Yaxxon varit i toppspin om man säger så  . Tyvärr är ljuden inte helt borta (han - Yaxxon alltså, inte Jonas - kan skälla i starter och pipa till högersvängar/halter) men de har iaf minskat rejält. Laborerade lite med belöningsfrekvensen och införde studsförbud efter belöningarna.

_
Fortsatt med sitt/stå/ligg under gång ā la elitklass lydnad och det gick bra. Har för mig att han bommade första sittet men det berodde nog mer på att jag slarvade i förberedelserna än att han inte fattade vad jag sa. Han tycker att det här momentet är jättekul iaf och det gäller för mig att vara konsekvent i framföringarna   . Fjärren bakom ett hinder gick rätt ok. Tror att han var lite trött för växlingen mellan ligg och sitt blev ett bakåtskuttsitt s.a.s och istället för att bråka satte jag på honom ett koppel och visade rätt. Här gäller det oxå att ta det lugnt och inte växla för snabbt för när han väl får upp ångan kan han växla hej vilt själv och då spelar det ju ingen roll hur snyggt han växlar och hur kvar han står/sitter eller ligger   . Efter en paus tog jag ut Yaxxon för ett andra pass fritt följ och det gick ungefär som det första - mkt bra position, rakhet och sättanden och liiite små korta ljud i framförallt högerjobbet.

_
Jonas ett långt pass fritt följ med vår germanska visselpipa Faxe och även om det lät en del har det blivit betydligt bättre, numera andas han ljudligt kan man säga istället för att - som var fallet i början - skrika rakt ut och ge ystra skall. Faxe går i en sanslöst snygg position (det ser ut som han tittar Jonas i armhålan), han är helt rak i kroppen och sätter sig med raketfart. Uthålligheten är stor och han gör sitt absolut bästa med bra energi. Först kommenderade jag runt dem  och sedan tog Eva över, det är alltid bra att byta kommenderingsröst och stil. Ljudet är dock helt klart störande och det får man jobba vidare med även om det lilla Flaxet stundtals var helt och hållet tyst igår   .

_
Frasse fick stanna hemma igår och fick gå med ensamtur med hussen när vi kom hem   . Ikväll ska även Frasse få öva lite lydnad, appellmomenten ska nördas igenom och även krypet.

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 467

_
Idag blir det en gammal favorit signerad Dr Phil:

_
"You can't change what you don't acknowledge."   
 


 
 
Ingen bild

Susanne

14 februari 2013 10:21

Igår var det allt ett redigt party, det var minsann längesedan:).
Tror folk börjar att kolla lite i tävlingskalender och så med och då måste det ju övas.hehehe// Kramis

Nina Palm

14 februari 2013 12:15

Rediga partyn gillas :). Jag har fortfarande inte kollat i kalendern, får sådana stickningar under armarna då *aj*. Jag kör öva först och kolla sen. //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards