Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Nina Palm - 11 februari 2013 07:11

Tillbaka i Gruvan efter en, hundligt sett, väldigt inaktiv helg. Trist när det blir så där måste jag säga eftersom helgerna är enda tiden med chans till träning i dagsljus så här års och nä, jag känner mig verkligen INTE nöjd med mig själv  . Inte ens lite inomhusnördande av fjärren, krypet och sättande under gång blev jag färdig till. Grejen är att jag helt enkelt måste få fart och inte sitta kvar i soffan för länge med morronkaffet, för då blir det så här.

_
Hur som helst. Liiite nytta gjorde jag iaf eftersom jag passade på att städa ur skåpet på Caddyn eftersom buren var urplockad efter Jonas tur till Sysav i fredags och det var ju en minst sagt välbehövlig sanering - herregud vad det hade samlats pälsbollar överallt och dammlagret på hjulhusen var ju icke att leka med  . Känns gött att vi nu åter har avtorkningsbara dynor i alla burarna istället för den senaste tidens provisoriska fällinredning, som inte behöver stå med mycket fukt för att börja lukta örk  . Kajsa mördade ju den största (vilken annars?) svindyra dynan och jag fick beställa ett dynfordral av en tjej i Varberg och köpa en babysängskummadrass på Ikea. Det blev mycket bra även om det var oväntat svårt att klippa/skära till den där skummadrassen  .

_
 

_
 

Jo - burarna ska jag ammoniaka när vintern är till ända   .

_
I övrigt fick vi lyfta ut Sebastians matta till garaget och gå över den en gång till med rengöringsmedel efter Yaxxons magsjuka, herregud vilken envis doft  . Hundarna har fått sina långturer och Faxe har fått träna lydnad i trädgården, slog det mig nu.

_
I lördags kväll var vi ganska många Onsdagsgruppstjejer som träffades hemma hos Vicky   . En riktigt mysig kväll med gott vin och öl (för de av oss som inte körde), hemkörningspizza, smarrig sallad och snacks. Onsdagsgruppsgrabbarna samlades hemma hos Anders för "lite"  öl- och whiskyprovning ... Man kan säga så här: nästan ALLA whiskysamlingar känns mesiga när man sett Anders ...   .

_
  
Ett av skåpen med olika sorters whisky   - många sorter anno 1973, eftersom Anders är född då.
_
Sebastian och Liam hade FF medan vi var iväg och de spelade sina spel, fixade mat, käkade godis och kollade på film  .
_
Som sagt. Igår gjorde vi inte många knop - trots att jag var en av de som körde i lördags. Idag ska jag hämta Sebbe efter jobbet och ikväll väntar lydnadsträning, OM jag hinner med tanke på eventuell spanskaläxa för junior. Jag har ju faktiskt pluggat spanska i tre år med hyfsat resultat och när nu Sebbe har slarvat bort nästan ett helt läsår i det ämnet för att han kom på att han hellre hade velat läsa tyska ... så ja  .
_
STEGRÄKNAREN har jag glömt i helgen   !

_
"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."   


_

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards