Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Nina Palm - 6 februari 2013 07:29

Eller nä, jag gillar ju vintern egentligen men det här klimatiska (?) velandet mellan plus- och minusgrader, mellan snö och regn och mellan barmark och snö gör mig frustrerad ÄVEN om jag vet att det inte finns ett dugg jag kan gör för att påverka det - "alla pratar om vädret men ingen gör nåt åt det"  . Personligen gillar jag minusgrader, med eller utan snö, för att min vardag helt enkelt blir enklare då  . Igår drog jag på mig pannlampa, reflexväst och pyntade även Hobbisarna med reflexvästar för att ge mig ut på en långtur, där en bit går längs med en landsväg. Just innan jag skulle bege mig kom jag på att jag glömt kolla postlådan och på väg ut höll jag på att slå en mölla av sällan skådat slag - snöslasket hade frusit till is och det var bokstavligt talat ett kamikazeuppdrag att ens beträda gatan utanför huset  . Jaha. Med det väglaget går ju iaf inte jag längs med en landsväg ens i 10 meter och tanken på att åka efter 80 kilo ystra schäfrar tilltalade inte heller så det var bara att gå långtur med en hund i taget istället  . HERREGUD så halt det var överallt och HERREGUD vad med steg jag fick på min stegräknare   . Så här i volangbekämpningstider är det ju inte helt fel iofs, att gå mycket men ändå ... Är inne på Dag 9 nu och det går faktiskt riktigt bra det här, även det är tufft mellan varven att notera allt man stoppar i sig i Shape-Up appen och att avstå från allt smarrigt   . Enligt beräkningarna ska det ta 13 veckor att nå min målvikt eller - snarare - min målform. Knappt 12 veckor kvar alltså. Övriga happenings igår var en sväng in om Ica, blomstervård, tvätt och en ovanligt välbehövlig golvmumning   .

_
Idag vaknade vi till en slags blötsnöstorm och gårdagens minusgrader och halka hade därmed övergått i slask - igen. Ikväll väntar Onsdagsparty men enligt väderleksrapporterna ska blötan frysa på ytterligare en gång med början i eftermiddag och jag får se om jag ger mig ut på vägarna helt enkelt  . Är det som igår kväll kör jag icke en meter och det får bli hemmaträning istället, för NÅT ska jag göra.

_
Annars intet nytt att rapportera. Det känns lite som att man trampar vatten mentalt, i väntan på våren   . Gött är det iaf att det är ljust ganska länge om dagarna nu  .

_
  
En vårpromenad i minnet    

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 701

ANTAL STEG I MÅNDAGS: 8 394

_
"Två fel gör inte ett rätt men tre höger gör en vänster."

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards