Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Nina Palm - 31 januari 2013 06:53

Ja, som sagt, jag har ju blivit minst sagt lönnfet den senaste tiden och igår slog det mig - det är inte bara diskbråck med nervpåverkan och förkylningar som orsakat den här högst oporriga looken, utan det är även min otroligt dåliga karaktär  . Har i stort sett tryckt i mig NÅT riktigt onyttigt VARJE dag - en liten godisbit här, en fikabulle där, lite chips som funnits kvar i skafferiet efter helgen, socker i kaffet osv osv  . "Äsch - en liten geléråtta är väl inget att hänga upp sig på!" "Är det avdelningsfika så är det." Det finns 1000 dåliga anledningar att stoppa i huvet' och nu är det slut med det, sen i förrgår. Punkt med pasta!   Jag har faktiskt inte varit medveten om det här riktigt eller är det helt enkelt så att jag inte VELAT vara medveten om det, skitsamma - nu ska jag verkligen göra mitt bästa för att bryta trenden och tar en dag i taget (cakeaholics anonymous, som Peter skrev på min FB-sida  ). I tisdags gick det riktigt bra, tänkte inte ens på godis men igår var det sannerligen en prövning att sitta och tugga på en banan på avdelningsfikat där en tjej som ska sluta hade bakat brownie   . Inte blev det bättre när Eva bjöd på färsk och fluffig butterkaka och vetelängd innan träningen för att fira Moltas uppståndelse från de halvdöda  . MEN jag klarade det! Två dagar avklarade, resten to go  .

_
 

Kakan   

_
  
Eva och Molle vår pålle    

_
Appellplanen på klubben var oväntat ok att gå på. Hade väntat mig sjöar av smält snö och lera men det var faktiskt ingen större fara, iaf inte där jag och Yaxxon övade på vårt neverending issue, det fria följet   . Vi körde ett ganska långt pass och jag tyckte att det gick riktigt bra. Det kom ett startskall och fyra ylliknande ljud sammanlagt på 20 minuter och det är ok tycker jag   . Jag jobbar på att svänga långsammare och starta lugnare och det är inte det enklaste kan jag säga men det är så det måste vara för att Yaxxon ska gå så fint som han faktiskt kan. Bortsett från de fem ljuden gjorde Yaxxon inte större fel överhuvudtaget - rak i kroppen, rätt position, snabba sitt och täta höger- och helt omvändningar  . Ja och så fokuserade jag på att hålla blicken riktad framåt ännu mer. Det är värsta danskursen det där   . Körde inget mer sen. Är lite lätt splittrad och ofokuserad när det gäller min egen hundträning just nu. Det känns lite som: är det lönt? pallar jag? VILL jag? Jag vet ju att det både är lönt, att jag pallar och att jag vill innerst inne men den här uppkörningscirkusen för Faxe tar en del på även på mina krafter och därför tar jag det lite lugnt, för att inte krascha inspirationen helt. Även om jag INTE INTE INTE är inblandad i träningen rent praktiskt (gud förbjude   ) är man ju mentalt på hundträning fem arbetsdagar i veckan - går det bra? går det dåligt? vad händer? varför? På nya jobbet har man alltså - smart nog - plockat Jonas från ordinarie schema i stort sett helt och alla arbetspass = hundträning för att han och Faxe ska komma i tjänst så fort som det bara går   . Man kan ju lugnt säga att hundträning även på fritiden hade bränt både Jonas och Faxes ljus i båda ändar. Trist för mig men så är det.

_
Igår fick iaf Frasse gå på ensamprommis med husse och det var mycket uppskattat  .

_
Ikväll får vi se vad som händer. Det blåser rejält och förhoppningsvis har det värsta av leran torkat upp till dess så att det blir njutbart att gå på långtur med Hobbisarna. Det ingår i viktminskningsprojektet nämligen, att gå på rask långtur med minst en hund varje dag själv   .
_
Igår fick vi en jättefin bild av Eva, hon har photoshopat ihop bilder på våran Kung - Nixx, för alltid älskad och saknad   .

_
 


_
ANTAL STEG IGÅR: 9 321

_
"Det är bara om man början som det omöjliga kan bli möjligt."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards