Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

PÅ RYMMEN

Av Nina Palm - 18 januari 2013 07:02

På eftermiddagarna, när jag kommer hem från jobbet, brukar det vara en del trafik på fältet bakom vårt hus och även i gattet mellan vår trädgård och nämnda fält och för att undvika pinsamma incidenter brukar jag rasta en (kopplad) hund i taget när jag kommer hem från jobbet. Så även igår. Bytte om och tog ut Yaxxon som nummer ett och medan vi gick där och strosade hörde jag plötsligt hur det svischade i snön bakom och så kom en hund farandes i flygande fläng  . Jag hann tänka "Shit shit shit!" och "För JÄVELEN!"   innan jag insåg att det var Frasse   . Sen tänkte jag "FÖR JÄVELEN!" igen kan jag säga ... okej, jag sa "FÖR JÄVELEN!" oxå - högt  . Frasse var helt oförstående till mitt utbrott och stod och slog en irriterande långdragen drill medan jag skällde på honom men sen insåg han nog att det var lika bäst att följa med mojjan tillbaka in. Först trodde jag att han hade hoppat över grinden till grovköket och knuffat upp ytterdörren (den är inte helt pålitlig nämligen om den inte är låst, vilket den är 98 procent av tiden) men väl tillbaka vid huset såg jag att han lyckats öppna dörren till grovköket och stuckit ut  . Hädanefter kommer även denna dörr att vara låst.

_
  
Helt ogenerad rymling vid brottsplatsen    

_
Tur i oturen att det ingen kom promenerandes förbi utgången från vår trädgård just då och att ingen annan var och rastade hund på fältet. Nu är ju Frasse inte bråkig mot andra hundar utan han brukar oftast ignorera dem, såvida de inte gör utfall och skäller ut honom och han är trevlig mot folk men ändå ... Har man hund är man på minus hos många grannar ändå och vi är verkligen jättenoga med att hundarna inte ska störa eller skrämmas   .

_
I övrigt var det en ganska lugn kväll för oss. TV, Wordfeud, fika och tidig sänggång. Ja och så gick jag en långis på fälten med Yaxxon och Frasse förståss   . Pannlampa är verkligen en riktigt bra grej!

_

Ikväll lär det bli fredagskoma på riktigt. Jonas har jobbat hela fyra dagpass med hundträning den här veckan och det här med dagpass är inte hans bästa gren precis   . Imorron blir det lydnadsträning för Yaxxon och sen får vi se vad som händer.

_
ANTAL STEG IGÅR: 9 338

_
"Livslust är att alltid ha ett kommande projekt i ögonvrån."   


 
 
Tomas

Tomas

18 januari 2013 07:37

De kan vara rätt påhittiga och busiga de dära byrackorna :-) Skönt att det gick bra i alla fall.

//Tomas

http://ridgebackenayo.bloggplatsen.se

Nina Palm

18 januari 2013 08:36

Minst sagt :)! Han hade ju - som Nanna påpekade - kunnat lufsa iväg åt ett helt annat håll oxå :). Det är tur för dem att de ofta är ganska söta ändå! Ha en trevlig helg!

 
Ingen bild

Nanna

18 januari 2013 08:27

Hihi denna där söta rymmlingen kan man väl inte vara arg på allt för länge ;) Han var nödig och han sprang ju raka vägen till matte innan han fick gjort vad han skulle :P

Nina Palm

18 januari 2013 08:35

Nä, det är det som är grejen med Frasse. Lika lätt som han är att bli fullständig galen på, lika svår är han att vara arg på i längre än 3-4 minuter. Du har en poäng där ... tänkte inte på det, att han kom till sin mojja direkt :)! Nu fick jag ångest ... Ha en go helg!

 
Ingen bild

Susanne

18 januari 2013 10:57

Men hallååå...vänta på mig:-)))!
Hos oss får det också låsas om bara Ulla ska ut för B hon öppnar allt. Dörrar, soptunnor, mattunnor...och några av hennes syskon har gått igenom rutor för att ta sig ut....suck.
Tur inget hände på hans väg bort till er:)))).
Kramkram

Nina Palm

18 januari 2013 11:00

Ungefär så! Jag är medveten om risken nu iaf, om inte annat. Trodde Kajsa var mitt livs rymmare men ack vad jag bedrog mig *grrr*. Tacka vet jag Yaxxon :)! Fönster låter inte kul alls :(. Ibland ska man helt enkelt ha flyt :))! Kramkram

 
Ingen bild

Annika & Papaya

18 januari 2013 16:58

En utbrytarkung i familjen!
En gång ringde vår granne till Ronnie på jobbet och sa att "Kalle & Jazza ligger i trädgården och har gjort det i flera timmar". Snabbt hem för att kosntatera ett hål som vi inte hade sett i hundgården! Det traskade bara ut och la sig på gräsmattan och solade :-)
Ha en go´fredagskväll <3 Kram

Nina Palm

18 januari 2013 22:09

Men det var ju hur gulligt som helst - hemma är bäst, särskilt utanför hundgården :). Undrar just om Frasse hade lagt sig trädgården och chillat ... Tror vi hade fått hämta honom på Malmöbussen eller nåt *hehe*. Kramar

 
Annette Olsson

Annette Olsson

18 januari 2013 18:23

Ursäkta Nina, men jag kan inte hålla mig för skratt. En helt underbar historia om en underbar Frasse! Men ärligt jag förstår din reaktion. Kramar Annette

http://team-dixon

Nina Palm

18 januari 2013 22:06

Det är alltid kul i efterskott :)! Tack iaf för att nån har förståelse för frustration och viss ... ilska! Kram

 
Petra

Petra

19 januari 2013 09:30

Den utbrytar-talangen har han då dolt både länge och väl:) Shit vilket adrenalin-påslag, bra i alla fall att han fick för sig att springa efter matte. Diva bröt upp vår ytterdörr en gång, synd bara att hon mötte matte i trappen *hehe* //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 januari 2013 23:03

Den utbrytartalangen var helt okänd - kul att lära känna nya sidor så här i 8-årsåldern ... eller inte :). Damn! sa Diva :). Kramar

 
Sabina

Sabina

19 januari 2013 17:27

Vilken PANIK innan du såg att det var Frasse- även om jag tycker det är lite gulligt ändå ;-)! Värsta skräcken om det varit en annan stor schäfer påg på väg mot er!!

Tack för chafförandet idag & träningshjälpen. Svävar fortfarande på moln :-)

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

20 januari 2013 22:59

Expresspanik :)! Ja - tänk om! *puh*
Vassego, det var ju rent grymt så bra det blev. Intressant ändå att man kan träna inte-belöna oxå tycker jag :)! Tack själv! Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

20 januari 2013 23:43

Jaha, så nu har den pensionerade polisehunden gett sig in i rymmar branchen ;) Vad lär dom hundarna på polis skolan egentligen....
Verkligen tur att det var du som var ute med hunden och inte nån annan.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

21 januari 2013 08:21

Otroligt! Man trodde ju att hans intressen låg mer åt inlåsningshållet :). Man kan verkligen undra vad som ingår i grundkursen *hehe*. Tur i oturen - helt klart - men Frasse är faktiskt en ganska fredlig kille så jag tror mest att han hade fått nån att sätta hjärtat i halsgropen för att sen strutta vidare :). //Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards