Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

MINUSGRADER & VEGETARIANER

Av Nina Palm - 16 januari 2013 08:30

Nu kan man ju lugnt säga att det är kallt här nere i södern - igår kväll kröp kvicksilvret ner till minus 16 grader   . Jag tycker ju att det är betydligt mysigare med minusgrader och snö än plusgrader, storm och regn så jag klagar inte alls  .

_
Igår jobbade Jonas eftermiddag/kväll och jag och Sebastian fick klara oss själva. Vi gjorde spanskaläxan med hjälp av en kanonbra sida på nätet - www.glosor.eu - och så pluggade vi inför ett kommande religionsprov om judendomen på ett lite nytt sätt. Det här med studieteknik är tydligen inte så prioriterat i Sebbes skola och därför fick han räkna ut hur många sidor provet skulle vara på och sen dela antalet sidor med tre vilket blev tio sidor, som han alltså pluggade in igår  . Han fick läsa igenom texten ett par gånger och sen gjorde vi instuderingsfrågorna - som han kunde klockrent  . Han var duktig på riktigt, junior  . Extra kul att han kom ner med böckerna direkt när vi hade kommit hem och satte igång. Dessutom verkade han tycka att det var rätt kul att läsa läxorna med sällis och han frågade bra saker. Efter lite kaffe gick jag ut för att skotta snö eller egentligen för att sopa undan snö eftersom Jonas hade skottat tidigare på dan och sen tog jag en rejäl långtur med Hobbisarna över fälten  . Tog det lugnt och var försiktig med tanke på min skada och det gick bra. Det värsta är nämligen att hålla emot 80 kilo hund i koppel men att bara gå med hundarna lösa är ok. Vädret var allt lite skumt - smällkallt och stjärnklart i kombination med en låg dimma lixom.

_
Väl hemma var jag lite rastlös och tog tag i Yaxxons träning av fjärren, sitt (ligg/stå) under gång och kryp. Det gick ungefär som sist. Vissa växlingar gick bra och andra, de svårare, gick därmed inte lika bra. Sättandet börjar arta sig dock och igår kunde han skilja på sitt, stå och ligg perfekt  . Krypet blev så där, lite för piggt om man säger så men han startade iaf inte före kommandot och stannade när jag stannade. Fel energi helt enkelt. Frasse fick sitta kvar, han. På en grön rund matta medan jag gick ut ur rummet, upp för trappan osv   . Och så fick han krypa, vilket han dagen till ära gjorde riktigt bra. Inga missar från Frasses sida igår och många karameller blev det   .

_
Övriga news igår var att jag fick ett sms från min syster om att Kajsa (så här ett par månader innan 13-årsdagen) blivit vegetarian och att hon dreglat en hel pöl innan familjen äntligen hade förstått att hon både var sugen på avokado, på majs och på en morot   . Jag visste iofs att hon gillar morötter (och skumgodis) men avokado och majs?! Otroligt   .

_
 

Spårvegetarian   

_
Faxe och Jonas tränade spår och inomhussök igår på jobbet och det hade gått bra, lite svajjig spårstart i första spåret men i övrigt var Jonas mycket nöjd  . Idag är det jobbträning igen och fördelen med all den här träningen - vi snackar varje vardag - är att Faxe måste vila på helgerna och att det därmed blir lite mer hussetid för Hobbisarna   . Husse då? Ja alltså, han får vila när han går i pension   .

_
ANTAL STEG I MÅNDAGS: 10 153

ANTAL STEG IGÅR: 11 204

_
"Det man inte vet har man ingen aning om."   

 
 
Ingen bild

mariana

16 januari 2013 10:07

Jag glömde smörja listerna på bilen och kom knappt in i den imorse! Lite panikkänsla :p Käcka Tant Kajsa Karlsson är en mycket förståndig dam <3 // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

16 januari 2013 10:16

Jag säger bara en sak: tack gode gud att jag INTE tvättade bilen igår :)! Kajsa är en mycket klok hund och dessutom alldeles tossig. Oslagbar kombination! //Kraaaaaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards