Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

FLAX PÅ STAN

Av Nina Palm - 14 januari 2013 12:44

Idag har Jonas APT på jobbet, dvs. arbetsplatsträff (eller apeträff som Sollan brukar säga  ) och Faxe fick stanna hemma från jobbet. Samtidigt blev min arbetsdag rätt rejält mycket kortare än normalt eftersom jag startade dagen med ett läkarbesök 08.45 och vad passar väl då bättre än att ta med sig den lille svarte hillbillyn in till stan på miljöträning ? Sagt och gjort. Det visade sig att även vi hade APT idag   men efter APT:n tog jag Faxe ur bilen och började projekt miljöträning med lite hissåkning innan vi tog oss ut på stan. Jag hade världens flyt för just när vi kom ut hade de parkerat en bautalastbil som stod upphissad på nåt vis och som de lastade av byggställningsdelar från, mao. var det ett jäkla liv. Faxe tyckte det lät väldeliga men tog sig ändå tid att kika under lastbilen och att studera arbetarna. Noga. Vidare till Centralen där det sprang en massa folk hit och dit inomhus och sen gick vi ut på en perrong för att kolla på tåg. Tyvärr gick inget tåg just när vi kom men det stod iaf att Stockholmståg och pyste vilket var väldigt intressant. Det märks att Faxe inte varit så mycket i stan som han kanske borde ha varit för han hade ju fullt sjå med att hålla koll på prick allt. Vi satte oss ner på en bänk till slut, mitt i alltihop, för att han skulle tagga ner lite och det gjorde han faktiskt rätt snabbt. Han la sig ner och låg och kikade på alla aktivitet. Duktig kille  . Inte så duktigt att han snodde en ihoprullad tidning av en tjej som snackade i telefon och vevade med tidningen mitt framför Faxes näsa   .

_
 

Suddig Faxe framför lila tåg   


_

Vidare sen mot centrum och väl där hade han en mindre kris när han plötsligt (allt är plötsligt med Faxe) upptäckte att det han snusade på faktiskt liknade en kö med ovanligt stelbenta människor   ! Där kastade han sig bakåt men tog sig fram själv med lite hukad kroppshållning och avslutade med att ställa sig på bakbenen för att kunna undersöka ordentligt högst upp på en av gubbarna  .

_

 

Konstiga figurer   

_
På vägen tillbaka till jobbet gick vi förbi Paddy's och hälsade så klart på hos Milan. En bra stadsrundtur bör alltid innehålla ett pubbesök lixom   

_
 

_
Jag tror att Faxe var rätt nöjd när han fick hoppa in i bilen igen efter lite lunch i form av Frolic och en slurk vatten  .

_
Igår var det träningsdag. Vi startade dagen ute i Vollsjö där Faxe fick sig två skyddspass till livs, som gick riktigt bra  . Lysande attityd och engagemang. Igår körde de med bitjacka och Faxe satsade järnet rakt på och höll i betten för kung och fosterland trots riktigt rejäl belastning/hot. Härligt! Det såg alldeles lysande ut faktiskt och om hörnet väntar nu munkorgsarbetet   .

_
Efter skyddsträning och fika åkte vi ut till övriga gänget som var i skoböjden. För Yaxxon och Ajaxx blev det lite rapportträning och de var faktiskt jätteduktiga. Vi jobbade framförallt med stationsuppträdande och framföringar. Springer gör de ju lixom. Yaxxon tjyvade ett skick men jag hann få tillbaka honom snabbt och så gjorde vi om hela proceduren (ny framföring och nedräkning) sen. Han har en tendens till startskall tyvärr som jag nog får börja ta i direkt så att det inte spårar ur  . Där kan man ju välja två vägar, endera befästa själva momentet först och ta i startskallet sen ELLER att ta i det redan från start. Efter mina problem med Shotti (som skällde de sista 10 sekunderna av nedräkningen när det var som värst   ) väljer jag väg två eftersom Yaxxon helt klart har koll på uppgiften och är stabil på det viset. Änsålänge   .

_
Frasse fick stanna hemma igår, han. Frasse var inte så nöjd med det men Sebastian var hemma och den lömska planen var att jag öppnade hans sovrumsdörr för att Frasse skulle kunna väcka honom i rimlig tid, dvs. före klockan 12  . När vi kom hem blev Frasse så klart jätteglad och lite senare på kvällen - när han hade hämtat och lämnat hela tre par Foppatofflor till Jonas - fick han gå på långtur ensam med sin husse och det är det överlägset bästa han vet   .

_
 

FoppaFrasse   

_
Imorse var jag alltså hos doktorn och faktum är att jag sovit riktigt bra två nätter i sträck och undersökningen visade att jag faktiskt ÄR bättre. Högerbenet är inte lika markant svagare än det vänstra längre och numera kan jag böja mig åt höger utan att det känns som nån försöker operera mig i höger rumphalva utan bedövning  . Det är lite för tidigt att börja gympa än men om två veckor ska jag till sjukgymnasten igen och få övningar som jag ska göra hemma i tre veckor innan jag börjar träna "på riktigt" s.a.s Man är nu ganska säker på att det är en disk som buktar ut i sidled (normalt buktar de inåt) men så länge jag blir bättre avvaktar man med MR. Bra det tycker jag - det är ju inte direkt gratis att göra en sån röntgen  . Lika bäst att fixa det OM det nu skulle komma tillbaka.

_
Ikväll får vi se vad som händer. En långtur med Hobbisarna bör det iaf bli och helst lite lydnadsträning inomhus oxå.

_
ANTAL STEG IGÅR: 7 904

ANTAL STEG I LÖRDAGS: 4 759

ANTAL STEG I FREDAGS: 5 407

ANTAL STEG I TORSDAGS: 10 272

_
"En försiktig tillämpning av terror är också en form av kommunikation."   


 
 
Sabina

Sabina

14 januari 2013 14:35

Duktig Faxe - klar det är lita konstigt med så stelbenta människo-lookalikes :)!! Härligt att det börjar kännas bättre i ryggen, dra nu inte igång järnet direkt <3!

Kraaamar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 januari 2013 14:50

Hur konstigt som helst om du frågar Faxe :). Fast han var ju ganska kavat ändå, som vågade sig fram för att detaljstudera lookaliksen. Jag drar INTE igång järnet direkt - jag lovar. Det är ju inte 100 än. Dina fina Vipdog-grejer får du på onsdag! //Kraaaaaaaam

 
Ingen bild

mariana

14 januari 2013 16:33

De är rätt läckra, de där lookaliksen :) Duktig påg! Vad bjöds han på i puben? Litta vann kanske ;)
Så skönt att ditt ont i onödan börjar ge sig <3 // Kraaaaaaaaam

Nina Palm

14 januari 2013 16:36

Superläckra! Har för mig att Yaxxon oxå tyckte de var liiiite skumma första gången han såg dem :). Inget vann' på puben (nystädade golv ..? *fattar nada*) men väl i bilen ;). Onödan börjar kännas rätt ok nu! Tack gode gud för det :). Kraaaaaaaaaaaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards