Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Nina Palm - 8 januari 2013 08:41

Dag 18 med ont i högerhalvan av min lalla och i höger lår  . Är ganska less kan jag säga eftersom det inte släpper en enda sekund. Enda gången det inte känns är precis när jag somnat och då har jag ju så där mycket nytta av smärtfriheten ... även om det är viktigt att kunna sova. Vaknar minst två gånger varje natt för att det gör lite extra ont - jättekul  . Aja, jag ska verkligen inte gnälla. Har varit i stort sett frisk hela mitt liv - som ju pågått ett tag nu   - så lite ont i röven får jag kanske ta då. Okej.

_
Igår började Jonas jobba i Trelleborg och när man ska byta station som polis är det ju en del packning som ska flytta med och därför fick Faxe stanna hemma hos mig och Hobbisarna. Efter sjukgymnastbesöket på förmiddan var jag rätt mör även om jag inte gympade direkt utan mer blev undersökt medelst muskeltester, böjningar hit och dit och så. Hur som helst behöver ju djuren aktiveras ändå så jag bestämde mig för att träna föremålsanskällningar med Faxe, han ska ju kunna det till vindmarkeringsprovet på uppkörningen och har inte riktigt fattat varför i all världen han ska skälla på en jacka   . Vi utarbetade en plan för detta i förrgår - även kallad Projekt Fatta Grejen med Grejen. Tanken är att Faxe, som förs fram i koppel, ska få vind på grejen (klädesplagget oftast), visa var och sen få kommandot "sök". Jag gick alltså ut i trädgården och hängde upp två jackor och en tröja, hämtade Faxe och sen ... ja. Han fick vind direkt och drog mig till första träffen, jag kommenderade "sök" och han skällde satan på jackan ifråga (jag tittade inte på honom utan på jackan) och jag belönade med godis. Så betade vi av föremålen ett efter ett innan jag släppte kopplet och skickade ut honom på "sök". Jag tycker att han var jätteduktig  .

_

_
När Faxe fått skälla sig trött tog jag ut Frasse och ja ... vad säger man? Han for ut som en projektil och markerade kläder som en dåre   .

_

_
Yaxxon har aldrig nånsin provat det här så jag kunde tyvärr inte filma, jag fick stå bredvid och peppa honom men snart så   . Hur praktiskt som helst med föremålsanskällningar för då kan man ju hänga ut kläder i skogen när man saknar sökfiggar  . Ska utveckla detta känner jag.

_
Annars hände det inte så mkt igår. På kvällen gick jag en hyfsad runda med Faxe medan Jonas tog Hobbisarna. Idag får vi se vad jag orkar med. Hade egentligen tänkt köra till skogen men jag tror jag får skippa det och hitta på nåt mer sansat än springa i terräng. Jag fick inga restriktioner av sjukgymnasten men däremot ska jag lyssna på hur det känns för dagen. Ev blir det ett varv föremålsanskällningar igen och några vanliga sökmarkeringar med Yaxxon  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 270

_
"Motgångar får vissa människor att bryta samman och andra att överträffa sig själva."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards