Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Nina Palm - 6 januari 2013 17:24

Idag var det skogning som stod på agendan och efter att ha hjälpt till att valla sökrutan tillsammans med bl.a Frasse - det ingår lixom när man har planerat att köra sök - var det rapportdags. Normalt sett ingår även att figga men idag fick jag stå över det - tack   - eftersom jag skulle hjälpa Marianas bror Rickard ute på B-stationen i rapportträningen med DakkyDoo  . Tydligen gjorde vi helt rätt för Dakky sprang som ett skållat troll även idag, alla 7 sträckorna  . Ordentliga stationsförberedelser både på A och B, liggtid, mysstund och ordning och reda sen var det mest wroooom hela tiden  . KUL! Yaxxons sök sen. Första skicket var han något övertänd och tyckte att han skulle fara iväg lite hur som haver MEN se det gick inte för sig så jag kallade tillbaka honom och på tredje försöket och - faktiskt - resten av skicken gick han i full fräs i anvisad riktning   . Han höll sig lite för nära figgarna (hej! vem är du?) och startade upp skallen lite för glest idag och jag TROR det beror på att han, när vi tränar markeringar, har koll på vem han ska skälla ut medan han idag inte hade en aning om vilka som var gömda i rutan när vi startade söket. Yaxxon är ju en rätt social herre och då blev det ju lite extra intressant att kolla vem som egentligen låg under nätet  . Efter sex djupa jädra skick med framslag och lika många och ganska långa skallmarkeringar var Kamelkungen trött och de sista två skicken fick han bara "backa" och skälla nån enstaka gång för att få sin belöning. Positivt: skicken, farten, sökarbetet, engagemanget och att han struntar fullständigt i mig. Negativt: för nära figgarna, stundtals för glesa skall och bristande ork på slutet. Nu vet jag iaf att söket sitter där fint, han har koll på vad han ska göra och söker riktigt bra. Vi får fortsätta med markeringarna och dra ut på skallsekvenserna för att öka på orken   .

_
Frasse fick ärva Lottas och Änzos spår, som Bert hade trampat och det hade väl gått sisådär enligt Jonas   . Frasse var väl helt slut efter att suttit och skällt som en dåre i bilen i ett par timmar   . Imorron är en ny dag och det är bara att konstatera att jag måste planera mina dagar i skogen bättre så att även Frasse får sitt och - framförallt - måste jag tänka på att parkera bilen på ett sånt sätt att han inte sitter och vrålar sig fördärvad  .

_
Faxe har oxå fått träna idag. Dock inte så mkt i skogen utan han ute i Vollsjö och körde skyddsövningar med Pierre  . Nu var ju inte jag där men det hade i vart fall gått bra och Faxe hade plockat fram lite mer attityd än vad han brukar (en glad gamäng-stilen funkar lixom inte jämt även om den är rätt gosig) och han hade stått på sig bra  . Nästa pass blir i veckan.

_
 

Vi är några stycken i Onsdagsgänget och idag täckte vi in alla bruksgrenarna igen - mischmasch it is  

_
Så här 13 247 steg senare har jag intagit locket och imorron väntar en date med sjukgymnasten innan jag planerar att åka ut med alla bären till skogen igen. Ska träna sakletning tänkte jag  . Faxe får troligen följa med han oxå eftersom Jonas ska flytta sina jobbgrejer från Malmö till Trelleborg och kommer att ha fullt upp med att installera både sig och Faxe på deras nya arbetsplats    .
_
ANTAL STEG IGÅR: 8 836

_
"Eftersom allting ändå går åt helvete kan man lika gärna vara optimist."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards