Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Nina Palm - 30 december 2012 08:33

Pojkarna är servade och har svimmat i varsin soffhörna. Jonas och Flaxe nussar efter arbetspass och lite spårträning, jag har hällt upp lite kaffe och nu tar vi det lugnt och fint en stund  . Ja just ja - fick ett psykbryt på Yaxxons klippeti-klopp på golven och klippte hans klossingar efter frullen   .  

_
Igår hade vi en helt underbar dag i skogen, jag och Hobbisarna, tillsammans med Bästa hänget, Onsdagsgänget   . Jag och Mariana skulle ha kört rapport med Yaxxon och DakkyDoo men tyvärr hade Mariana blivit bottenförkyld under natten och fick stanna hemma och kurera sig  . Ändrade planer för oss alltså. Medan jag trampade ett långt och knixigt spår åt Yalla trampade Cina ett till Yaxxon. Yaxxon gjorde ett riktigt fint upptag men hade lite problem med att nypa i spåret i början, han fäste lixom inte och gjorde en del dubbelkontroller som han inte brukar göra. Vet inte riktigt varför det blev så där men vi jobbade oss iaf framåt och efter ett par hundra meter var vi på banan på riktigt  . Min plan var att gå ett långspår med Fräset oxå men jag har sedan förra fredan haft ont av ischiasnerven (tror jag) och efter Yaxxons spår kände jag att det bara inte skulle vara fysiskt möjligt för mig att åka Frasse i 1.5 km oxå  . Frasse fick ärva Yallas spår och snälla Magnus spårade med Frasse och Anna gick efter och plockade snitslarna (eller egentligen de snitslar som Boxer-Nina kommit ihåg att låta hänga kvar när hon gick med Cina och Yalla i spåret  ). Frasse hade snurrat till det ordentligt nånstans på mitten men till slut kom makarna Gärdsback i mål med två pinnar bort och en erfarenhet rikare - tack snälla för hjälpen   !

_
Yaxxon har inte varit riktigt klockren i uppletandet den senaste tiden och när flera hundar hade haft lite bry med vindarna i rutan fick han, när det var hans tur, lite extra hjälp med högre placerade föremål och han gjorde ett riktigt riktigt bra jobb  . Fullt ös jätteklös, tjusiga skick och ... ja, det gick riktigt bra!

_
Lite extra kul igår var att det var ett helt gäng som tränade rapport (där man får ha lös hund OBS OBS). En kortare sträcka men dock med uppbindning, framföring och allt   . Hundarna skötte sig utmärkt och Mattias höll koll på arrangemanget när jag hade styrt upp A-stationen innan mitt spår   .

_
Annars var det en riktigt härlig dag i skogen - det gäller att hålla tungan rätt i mun i det sällskapet, ska gudarna veta. Lite som Anders sa "Har du en kvart över så vi kan prata i fem minuter?"   

_
Väl hemma hade Jonas vaknat och satt igång med att griljera en julskinka och innan jag däckade på soffan hann jag med en skinkmacka med mammas goda rödbetssallad på. När Jonas och Faxe hade åkt iväg på veckans femte och sista arbetspass fick jag till slut tummarna ur lallan och tog med mig Frasse i badet   . Både Frasse, jag och badrummet blev duschade till slut men herregud så nöjd jag var med mig själv sen! Han har sett ut som en loppcirkus ett bra tag och jag hoppas verkligen att jag lyckades massera loss det sista av fällpälsen. Det visar sig   . Nu återstår bara att bada Yaxxon, sen är hela pälsbeståndet sanerat.

_
 
Lite fuktigt ...

_
 

Nybadad och inte helt nöjd - men visst är han söt när han är gramse   

_
Idag får vi se vad som händer. Först ska jag ta det väldigt lugnt och fint och njuta av ledigheten .. och av att värktabletten kickar in.

_
ANTAL STEG IGÅR: 15 347

_
Å så en Nalle Puh

_
 

_
"Tillsammans med dina vänner kan du våga allt."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards