Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

DAN FÖRE DAN

Av Nina Palm - 23 december 2012 10:12

Idag var det meningen att jag, Sabina, Bert och Berith skulle köra ut till Vomb och träna lite men med klass 2-varning och hårda vindar ute fick det bli en hemmadag istället. Ska strax ta på mig overallen, mössan och vantarna och bege mig ut på tur över de hårdfrusna fälten här omkring ... jag längtar INTE   .

_
Igår lämnade jag iaf hemmet för att hämta Annandagslotterivinster till klubben hos en av klubbens sponsorer - Vipdog   . Maria lastade ner grejer för flera tusen direkt ner från butikshyllorna - ingen realåda där inte - och har man tur kan man vinna en sån där svindyr magnetboll, ett Furdry-täcke, en bautastor flytboll och gud vet allt på Annandagsfirandet på klubben . För min del lär det i år inte bli en enda vinst eftersom Jonas inte ska följa med eftersom han sover efter nattpass. Jag shoppade lite grejs till pojkarna (går icke att undvika) och så fick hela menageriet lite julklappar i tuggform oxå - tack  . Gofika med hela familjen Wahlström blev det så klart - jag och Pierre har känt varandra sen Lundatiden (som började 1987   ), när vi tränade på samma gym - det finns ju lixom en del att avhandla  . Jag fick även träffa en hund som bl.a jag varit mycket nyfiken på ett tag, nämligen Jabina Pascal, som inte är Pierres hund utan ägs av en annan kille, och det är ju inte ofta jag blir förälskad i hundar men den här killen ... wow  . Pepparkornssvarta, vänliga och busiga ögon, otroligt social och mysig och dessutom visade han upp sidor som jag verkligen gillar - han var förig som bara den, helt tyst under arbetet och så visade han upp ett GRIPANDE to die for   . Extra plus för en nästan påfallande kort och fast rygg, lagom storlek och kanonfin päls (Rosso-bäbisar är ju annars nästan plågsamt korthåriga, generellt sett). Fick en del tankeväckande intryck om belöningar när Pierre körde ett litet skoj-lydnadspass med Pascal och dem tar jag med mig. Vad? Jo - det Pierre gjorde genomgående var att med bus, klappar och röst belöna Pascal när han var duktig för att SEDAN - efter ordentlig belöning med sig själv - ge Pascal bollen, som låg dold i en ficka. Lite som GB:s ordet-fickan-saken (OFS) fast med extra tillägg på "ordet". Själv har jag blivit väldigt slarvig med det där och kan möjligen kosta på mig ett "bra!" för att sen skicka fram belöningen. Hmmm. Snacka om att degradera sin absolut största resurs, nämligen sig själv   .

_
 
Jabina Pascal

_
På vägen hem från Vollsjö åkte jag in om Revinge och gick en långis med Hobbisarna. Det blåste väldigt kallt och rått vilket hade den fördelen att jag inte mötte en kotte på rundan   . Yaxxon fick nån slags utdraget flintaryck de luxe mitt i alltihop. Hur skumt som helst - det bara fortsatte, fortsatte och fortsatte  . Aja, han var väl rastlös den stackaren tänkte jag och därför fick de varsitt uppletande av 8 föremål efter promenaden. Yaxxon gjorde ett riktigt bra uppletande vilket han INTE gjorde senast när jag körde ett spontanuppletande av en furminator (man kan ju göra det när man plötsligt hittar en "borttappad" furminator och därmed har 2   ). Tjyvstart, startskall, avsaknad av avlämnande och släpp   . Kan det bli mer fel på en gång   ? Fast å andra sidan - hur bra var jag  ?

_


22 kommandon senare ... släpper han furminatorn i snön   

_
Frasse var oxå duktig och hade för dagen inga korta fuskskick alls   . Avslutade stunden på stäppen med lite sökskick på mig själv med Yaxxon där jag ändrade position från sittande till stående till sittande till liggande osv. Han kom lite för nära och tystnade några sekunder när jag la mig ner ("våffå ligger du där för!") men kom igång fint igen på kommando. När jag la mig ner för andra gången, den här gången hela vägen från stående, fortsatte han skälla men var för tät så jag fick ta till ett backa-kommando  .

_
Väl hemma igen hände det inte så mkt mer. Vi käkade skräpmat, kollade på TV och tog det lugnt innan det var dags för Jonas och Flaxet att köra till jobbet.

_
ANTAL STEG I FREDAGS: 10 612

ANTAL STEG IGÅR: 10 343

_

"Uppriktiga vänner är det ont om men så är ju inte heller efterfrågan så stor."   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards