Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

FREDAGSBLOGG I JULETID

Av Nina Palm - 21 december 2012 06:42

Idag vänder det mot ljusare tider  ! Bara en sån sak kan få en på rätt gott humör. En annan sak som får mig på gott humör är att det strax är dax att fira jul med familjerna eller - egentligen - med familjen, bara det att vi får göra det i två omgångar eftersom ena delen bor här och den andra delen i Åhus och Önnestad  . På julafton ska vi hem till Jonas bror Martin med familj i Östra Grevie tillsammans med Jonas föräldrar och på juldagen ska vi åka till hem till mina föräldrar i Åhus tillsammans med min lillasyster Lotta och hennes familj  . Idag ska vi fixa de sista julklapparna och för en gångs skull har vi koll på läget.

_

Igår hände det inte så vidare värst mycket. På jobbet skrev jag klart en dom som legat och möglat allt för länge och på eftermiddan satt vi några stycken - både fotfolk och rådmän - och chillade loss i soffhörnan samtidigt som vi tryckte i oss ansenliga mängder godis och kakor, som blivit över efter vår chefs julfikabjudning i onsdags   . Eftersom jag känner till att Viktväktarnas (VV) lag tillåter skumtomtar höll jag mig till dem, ska tilläggas. En skumtomte är ingen skumtomte säger VV-lagen och då kan ju 20 skumtomtar inte heller vara en enda skumtomte   . Väl?

_
 
En skumtomte är ingen skumtomte   

_
  
Fem skumtomtar är ... ingen skumtomte    

_
Väl hemma tog vi det lugnt och fint. Jag furminerade det sista (hoppas hoppas) på Faxe och det i sig är en rätt rolig sysselsättning för han älskar att bli furminerad. Han börjar med att luta sig mot borsten, sträcker sig, knorrar och när han är riktigt i njutningsfas kryper han upp i knät på en och rullar runt hit och dit för att man helt säkert ska komma åt överallt   . Inte så himla lätt att furminera honom i det sista skedet men det är sjukt gulligt som han håller på att åma sig, vilket har ett värde i sig. Övriga två behöver få varsin utskällning för att stå stilla och Frasse brummar ljudligt när han tycker att det borde räcka nu. Nä - badet har fortfarande inte ägt rum men planerna är att Faxe ska få bada imorron bitti efter avslutat nattpass   .

_
Efter lite lockhäng gick vi ut på en hyfsat lång runda med Hobbisarna innan vi kollade på min absoluta favoritfilm i kategorin "Romantisk komedi" - nämligen Love Actually   .

_

Om jag inte hinner blogga mer innan julafton vill jag passa på att önska alla en riktigt God Jul  !

_

Utan Marianas hjälp hade vår julhälsning inte blivit så här tjusig - det är en sak som är helt säker   !  

 
 
Ingen bild

mariana

21 december 2012 08:20

Jag löve ljusare tider ;) Snart (läs juldagen) ska jag plocka ner alla mina två adventsstakar och alla två stjärnorna ;) Att ta bort pyntet den dan är en tradition jag håller benhårt på :))
Tack för komplimangerna!
God Jul till fam Palm med Pälsar från mig och mina Pälsar <3 // Kraaaaaaaaaaaam

Nina Palm

21 december 2012 09:29

Jag lööövar också ljusare tider och bara känslan av att det vänder idag är lite vårlik (varför överdriva lixom?). Oklart när pyntet (8 st) åker ner men nån veckas extra ljus ska nog till :). Äras den som äras bör! Tack för fotofix! Kraaaaaaaaaaam

 
Petra

Petra

21 december 2012 10:22

Ljusare tider kan funka rätt bra känner jag också! Skönt att se fram emot ledighet och familjetid <3 Vi jobbar i jul och hoppas över både julmat och julfirande, pälsarna däremot ska få ett gott ben :) //Kramkram

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

21 december 2012 11:22

Skönt ändå att ALLA jobbar - tänk scenariot att 2 jobbar medan en får sitta och glo på julskinkan alldeles själv :). Det ska bli gött detta och nu är dessutom alla julklappar, även den mest komplicerade fixad *moahahahaaa*. //Bamsekramar!

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

22 december 2012 23:47

Tassar bara in för att önska en Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År

Tror tyvärr att du har fel om skumtomarna :( Är själv med i VV nu och 100 gr skumtomtar är tyvärr 9 points :( Hu vad hemskt för jag bara ÄLSKAR skumtomtar, men det ska var Cloettas.

Kram

http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

Nina Palm

23 december 2012 10:12

Jäklars :)! Jag tyckte det var en helt underbar beräkning av kalorier *hehe*. Önskar er en riktig go ledighet, mysiga helger och riktigt fint väder :)! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards