Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Nina Palm - 20 december 2012 06:56

Jahaja. Nu är jag alltså 45 år gammal och återigen - så är det varje år - undrar jag: Vad i all världen hände  ? Jag är, i tid räknat, närmare pensionen än min 20-årsdag, jag har blivit kallad till min andra (!) mammografiundersökning, det är bara 5 år kvar till min 50-årsdag och när jag ouppvärmd böjer mig ner för att plocka upp grejer från golvet kommer det lixom automatiskt ett "å hej"  . Milda makaroner var tiden har flugit iväg och tack gode gud för att jag fortfarande (peppar peppar) aldrig har brutit något ben, aldrig har behövt bli opererad, har lågt blodtryck och aldrig har varit riktigt sjuk (om man inte räknar kampylobaktinfektionen 1993 - då var jag faktiskt gränsfall döende  ). Okej, jag har problem med mina hälsenor och har haft lite inflammationer här och där, jag är lite lönnfet och tung för närvarande men det är ju mer en fråga om normalt slitage och bristande underhåll  . Nu låter det lite flummigt säkert, att jag är tacksam för att få vara frisk, men med tanke på att jag känner och har känt så många underbara människor som inte haft samma tur anser jag, att det är min skyldighet att faktiskt uppskatta det som är så självklart för mig (återigen peppar-peppar) och så ouppnåeligt för andra  .

_
Födelsedagen blev hur mysig som helst och firades med mycket uppskattade presenter från mamma, pappa och Jonas  . Av mamma och pappa fick jag en insättning på kontot att använda bara till mig och av Jonas fick jag precis exakt det jag hade önskat mig, utan att säga det rakt ut - vi snackar intuitiv presentshoppare i världsklass.

_
 

En ursnygg, figursydd fin-fleece eller fin-fuzzyhoodie kanske man ska säga?

_

 

Världens gosigaste mysstrumpor (med halkskydd undertill   )

_
 

... och icke minst en PANNLAMPA - så att jag kan cykla, promenera och dona med Hobbisarna i mörker utan att både behöva manövrera två koppel och en ficklampa samtidigt   

_
Till middag fixade Jonas en av mina favoriter, en gräddig gryta med fläskfilé, bacon, svamp, lök och gorgonzola som serverades tillsammans med pasta och ett glas rött   . Vilken födelsedag! Säger som fjortisarna "glad chey"   .

_
Innan själva födelsedagsfirandet fick Silver Bullitt fyra nya vinterdäck och Djävulsmaskinens automatiska baklucka blev automatisk igen efter att ha varit oerhört o-automatisk ett tag och så fick det sistnämnda fordonet ny olja ... Billigt och bra men ... ja. Vad fasen ska man göra   ? Det är bara att låta blossen rulla och se glad ut. Nu återstår en liten service på Silver Bullitt och sen kan vi börja samla bloss igen så att vi har till nästa omgång  .

_
Idag är det en ganska vanlig dag. Ska försöka ta mig ut på stan och kolla på ett par julklappar och fixa med stegräknare bara och ikväll väntar ett antal steg med bären  .

_
"Den som varken ser framåt eller bakåt, får se upp."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards