Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Nina Palm - 18 december 2012 06:16

Gomorron ! Lite knackig nätanslutning här (nåt meck med säkerhetsinställningarna säkert) men jag gör iaf ett försök att blogga lite så här mitt i natten. Somnade strax efter 22 igår och vaknade vid 5-tiden och efter att ha försökt somna om en bra stund åkte jag ner i receptionen och shoppade mig en latte   .

_
Jag är alltså i Göteborg på kurs - Bevisning i förvaltningsprocessen. Kom hit med tåg igår och jag kan ju iaf konstatera att det INTE är ett optimalt upplägg för mig, att resa på morronen och börja kurs när jag kommer fram  . Särskilt en kurs där man måste sitta och lyssna och inte förväntas prestera nån form av arbete själv ... Gode gud så segt! Det var inte bara jag som kände så kan jag avslöja. En tjej som satt framför mig ändrade frisyr åtta (8!) gånger under eftermiddan för att hålla sig vaken   .  Hur som helst. Efter kursslutet kastade jag mig på tåget mot Alingsås för att träffa Sanna (och Paxxa  ). SÅ roligt att ses! Och det var inte bara för att vindrutetorkarna på bilen hade dött och Sanna, med jämna mellanrum, fick kasta sig ut och torka av vindrutan med vad som visade sig vara Nikes gamla löphandduk   . Vi tog först en fika och sen åkte vi och käkade en mycket god turkisk middag på ett ställe som heter Musses.  Det slog mig att det är helt fantastiskt ändå, det här med hundarna och hur man tack vare dem träffar nya vänner. Jag och Sanna träffades för första gången för snart 13 år sen när hon och Carina Romland och nån till var på besök hos Irene för att välja valp i I-kullen (e. Gorms Drive u. Demonen's Octavia) och sen dess har vi varit rörande överens om det mesta - rasen malinois oräknad även om jag måste erkänna att Sannas Nike är en lite smågullig och hyfsat duktig hund (vissa förare kan ju göra underverk med riktiga skithundar iofs) . Sanna valde iaf fina Ila-Pila, den där dagen i februari 2000, och några år senare valde jag Yaxxon, vars mamma var Ilas syster Ica.

_
I helgen försvann vintern från Skåne - från att ha varit på prommis i det ultimata krispet i torsdags kväll gick vi till att vada i snöblask i fredags kväll  . I söndags hade vi mark ute i Karup men vi var några stycken som istället valde att träffas på klubben för lite rapportträning  . Jonas körde lite skyddsövningar med Faxe på Magnus så snälla Eva Engeln Persson ställde upp som mottagare åt Yaxxon  . Yaxxon har inte sprungit nån rapport sen förra sommaren så det var ju lite gambling att ens försöka men Yaxxon hade verkligen koll på läget och gick in i rapportmood direkt - han imponerar på mig mellan varven, min Kamelkung  , för att han kan sortera mellan uppgifterna som han gör. Till helgen blir det förmodligen lite sökträning, vi får väl se om han springer till Öveds Kloster direkt eller om han tar sig tid att hitta en buse  . Även Ajaxx (som aldrig gått en framföring, varit uppbunden eller varit med om en nedräkning) och Benzon sprang hur fint som helst och även om sträckan inte var så lång, bara ca 250 meter, tyckte jag att det blev en riktigt inspirerande träning. Tack Eva för hjälpen och för de goda lussebullarna ! Efter träningen åkte vi till Blåseberga och gick en runda med bara Frasse, som fick leta Frolicar till sin stora förtjusning.

_
 

_
I lördags hände det inte så mkt på dan precis. Inte mer än att hundarna fick komma ut på tur och att tvättmaskinen gick i stort sett hela dagen. På kvällen åkte vi ut till Sophia, Fredde, Vincent och Aldo-Paldo i Vetebröd och hade en redigt mysig tacokväll all inclusive   .

_
Nu börjar det bli dags att hoppa i duschen och att gå ner och käka lite hotellfrulle - känner mig helt uppblåst och bedrövlig i kroppen efter att ha suttit på min lalla hela dagen igår och jag tror tyvärr att det blir frulle-light för mig  .

_
Å så en Ior:

_
"Olyckshändelser är konstiga saker. Man råkar inte ut för dem förrän man råkar in i dem."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards