Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

MÅNDAG MED DELTIDSKÄNSLA :)

Av Nina Palm - 3 december 2012 08:08

Så var årets övertidsprojekt till ända och exakt 87 timmar senare känns det rätt gött ändå att jag nästan gick all in där ett tag och skrev 72 bistånds mål .

_

I fredags gjorde jag mitt sista övertidspass iaf och när jag kom hem firade jag detta med ett bautastort glas vin vilket kanske inte var det smartaste jag gjort för efter maten var jag gränsfall i komatillstånd   .

_
I lördags var planen att tvätta fönster och julpynta litegranna. När jag hade tvättat 4 fönster högg det till i ländryggen, bara så där - gjorde ingen häftig rörelse eller så, men jag gjorde iaf klart (jag är bra på att göra klart saker faktiskt) och sen var det ryggläge som gällde ett par timmar tillsammans med smärtstillande medusin från mina privata langare  . Tyckte att ryggen kändes liiiite bättre efter ryggläget och då satte jag igång med julpyntningen. Även om det tog lite tid (fick ta stöd här och där) blev det färdigt till sist och 8 julpynt senare rådde det någorlunda julstämning i hemmet  . Jag gick på runda med Flaxet och Jonas med övriga och eftersom min efterlängtade Furminator äntligen hade kommit med posten passade jag på att furminera Faxe. Satte mig på en bänk och fick det gjort utan att bli handikappad  . Nu är Faxe nästan helt färdigfälld och nu återstår bara resten  . Frasse ser för jävlig ut på riktigt och jag börjar så smått att oroa mig för att han aldrig nånsin mer kommer att bli fin i sin päls  . Yaxxon har börjat släppa ordentligt han med men ser tack o lov inte ut som en hittehund. Synd bara att minusgraderna kommit med kraft för de hade VERKLIGEN behövt bada allihop  . Vi har ju dusch hemma så klart men tyvärr är det glasdörrar runt den och bara tanken på att duscha 2 motsträviga schäferpojkar i närheten av glasdörrar gör mig nervös   . Jag brukar bada dem utomhus med slangen som jag då kopplar till blandaren i grovköket. Faxe kan bada på jobbet han, där har de en slags badkar med hyfsat höga kanter som hundarna själva kan promenera in i nämligen. Måste lösa detta i veckan - note to self.

_
 

_
På kvällen var det dags för en sedan mååånga veckor planerad kombinerad varmt utomhusbubbelbad- och middagskväll hos Anna och Magnus tillsammans med Gosia och Anders  . Jag var ju så där nellad på att bada utomhus i minusgrader    men jag gillar middag så det var bara att hålla god min, packa ner badkläderna och hoppa (nåja - kravla ner) i badet och det var faktiskt riktigt gött  . Vattnet var så varmt (40 grader) att det sjukt nog var jätteskönt när man kom upp till kylan på vägen in till huset. För första gången förstår jag nästan grejen med att basta och sen kasta sig i en isvak ... men bara nästan, det kommer aldrig att ske   . Middagen bestod av tre makalöst goda rätter och vi hade bara behövt varsin fot i lallan så hade vi lätt kunna rulla hela vägen hem till Bara efteråt .

_
Väl hemma hade Anders och Malin varit och lämnat mitt Traderainköpta mobilfodral i brevlådan  . Jag gillar ju sådana där läderfodral som verkligen skyddar telefonen, särskilt nu på vintern när det finns risk för att telefonen blir kall och går sönder.

_
 

Chockrosa för att inte försvinna i mängden - tack snälla för leveransen   

_
Igår började det snöa på riktigt hos oss och vi tog det väldigt take it easy på förmiddan. Hur skönt som helst att inte ha nåt att göra mellan varven måste jag säga. Mummade av golven och grejade lite bara   och övade på Sebbes biologiläxa om andningen och matspjälkningssystemet. På eftermiddan blev det snöpromenader och på kvällen var vi hembjudna till Jonas nya chef Peter och hans fru Carina på julmiddag tillsammans med alla nya kollegorna i Trelleborg - supertrevligt och jättegod mat. Tack för att vi fick komma ! Ja alltså, Jonas och hans kollega Fredrik W ska sluta som hundförare i Malmö polisområde (POMA) och ska börja i Trelleborg istället (polisområde södra skåne - POSS) i januari.

_
Jag smet hem lite tidigare för att ta ett sista förhör med Sebbe med fokus på tunntarmen, för den hade han inte 100 koll på.

_
Idag får vi se vad som händer. Jag tror faktiskt att jag ska satsa på att inte planera in ett dugg mer än hundrundor och bara njuta av att komma hem i vettig tid  .

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 891

_
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke."   

 
 
Ingen bild

mariana

3 december 2012 09:28

Skönt övertidspasset är avklarat! Jag har pyntat lite jag med, 3 stjärnor kom upp till slut. Tänker på våra första jular, då hade vi ca 7 lådor med pynt ;)
Ta't lugnt!
Kraaaaaaam

Nina Palm

3 december 2012 09:36

Då leder vi med 8-3 :). 7 lådor pynt?! Käre värld :). Jag tar det lugnt, lovar! Kan ju kanske anlägga en isbana och bada hundar samtidigt? Vore kanske nåt. Kraaaaaaaaaaaam

 
Ingen bild

Susanne

3 december 2012 09:43

Halvtidskänsla på en heltid...DET är bra jobbat det;-)))).
Lite bad hade flickorna inte heller dött av, men Ullan får väl vänta ett tag till iallafall. Har ju lite tur att kunna göra det på Rogers jobb.
Det var värst vilken partyhelg..förstår att inget ska vara planerat ikväll;-))// kramkram

Nina Palm

3 december 2012 13:08

Visst är det en prestation i sig :)!? Ooootroligt *hehe*. Fast det lär ju gå över om man säger så. Känner sannerligen att jag överdoserat partajandet den här helgen även om det varken blev kasedans eller tango ;). Du skulle sett Frasse - då hade du tyckte töserna liknade små sessor! //Kramar

 
Petra

Petra

3 december 2012 11:12

Ont i ryggen är icke roligt- skönt i alla fall att både pyntande och festligheter blev som planerat. Årligt adventsbad kanske ska bli en ny tradition- jag menar, en badtunna kan ju vara bra till mycket *fniss*. Viloläge kan vara bra efter övertidande och ansträngda ryggar! // Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

3 december 2012 13:11

Det är verkligen oskönt på riktigt kan jag säga (och det vet du ju). Man blir som orörlig överallt :(. MEN ont krut förgås icke så lätt och pyntningen blev gjord. Adventsbad för 4-benta i bubbelbad med klor hade kanske varit nåt det ;). //Kramar

 
Sabina

Sabina

4 december 2012 10:09

Låter ju hur mysigt som helst med go middag & varmt bad :-) Snyyygt Iphone skal!!

Hoppas ryggen är bättre trots morgonens sprinterlopp. Nu slog det mig förresten att Khan också skulle behöva bada.

// Bamsekramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

4 december 2012 14:32

Det var riktigt mysigt :)! Ajfånskalet är icke alls så dumt nu när det är kallt och jäkligt ute. Knallrosa piggar upp :)! Ryggen klarade sig, värre med benen *pust*! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards