Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

FAXE I FOKUS

Av Nina Palm - 29 november 2012 09:07

Faxe har varit irriterad i ett öra och vi tycker att han harklat sig en del den senaste tiden och att han luktat soptunna ur munnen  . Igår åkte Jonas till veterinären där Faxe, förutom att skämma ut sig genom att agera värsta dramadrottningen, fick diagnoserna svamp i öronen och halsinfektion  . Herregud, han skrek som om någon försökt operera honom utan bedövning och blev hal som en våt tvål i en dusch och det slutade med att han fick lugnande för att man överhuvudtaget skulle kunna undersöka honom  . Liiiite oväntat iom att han blivit besiktigad och fått ta blodprov (i vaket tillstånd) och ryggröntgad (fått spruta med lugnande) utan problem för ett par månader sen. Tydligen snedtände han av det lugnande medlet igår dessutom så det var en mycket sur version av Faxe som var hos tant doktorn. Kan ju bero på att han faktiskt har haft ont på riktigt i sina öron och i sin hals men oavsett det så ska här hanteringstränas med kraft för så här kan man ju bara inte ha det  . Tycker inte att han varit bökig att hantera överhuvudtaget iofs men igår var han det.

_
 

37 kilo surbobbe   

_
Igår hände det inte så mycket mer än att Jonas åkte och bytte däck på Silverbullitt och passade på att tvätta honom i maskin innan  . Jag jobbade över och var rätt seg när jag kom hem men lyckades ändå hasa mig ut på hyfsad runda med Hobbisarna i lervällingen som täcker marken runt Bara just nu  . Måtte nu kylan komma och djupfrysa leran för det är på gränsen att man blir tokig av all smuts.

_

Apropå nåt helt annat. Vår urgulliga städerska här på jobbet är från Afghanistan och efter den senaste tidens debatter både här och där passade jag på att fråga om och isåfall hur de firar jul. Jodå - hennes barn har alltid velat firat jul ("vi bor ju i Sverige") och tycker att det är hur mysigt som helst, alltså gör de det samtidigt som de firar "sina" högtider. "För vem säger nej till fyra fester om året?"   Tänk så så enkelt det faktiskt är, egentligen.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 071
_
"När gud märkte att han inte orkade längre, skapade han Mamma."   


 
 
Ingen bild

Cina

29 november 2012 10:38

krya på Faxe - o ja måtte liiiite lagom kyla komma, helst med lite hög klar luft o SOOOOOOL

Ja vem säger nej till fyra fester ;)

Nina Palm

29 november 2012 10:54

Faxe verkar ha glömt bort att är sjuk - pigg som en mört efter 4 Ampivet och 2 doser droppar :). Solen är sjukt efterlängtad! 4 fester är icke så dumt :). Kramkram

 
Sabina

Sabina

29 november 2012 15:45

Jag kan intyga att öroninflammation gör sjukt ont & då får man bete sig som man vill <3 ;-).

Leran har definitivt förlorat sin charm nu tycker jag. Antingen får det helt enkelt lov att bli varmare all inclusive, eller så får skiten frysa till lite mer städvänlig standard.

Krya på Faxe <3!!

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 november 2012 09:06

Det var ingen inflammation utan svamp så jag tror ärligt att han överdrev *grr*. Leran är totalt ocharmig måste jag säga - städa städa städa och ändå är det smutsigt direkt när man vänt ryggen till :(. Fast idag ser det faktiskt riktigt lovande ut :)! Vi krya på surbobben. //Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

29 november 2012 23:59

Men stackars Faxe då som har ont i både öron och halsen :( Hoppas han kryar på sig snabbt :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

30 november 2012 09:05

Lite synd om honom är det allt :(. Men han verkar vara rätt pigg ändå. Dock avskyr han örondroppar *suck*. Men men. Ha en go helg! //Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards