Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Nina Palm - 28 november 2012 10:11

Jag råkade ju bli av med vår Furminator under träningshelgen efter det att jag friserat Frasse innan ett lydnadspass - bara vägrar gå ut med en hund som liknar en hittehund med skabb på en appellplan . Körde tillbaka till stället där jag borstat honom ett par dagar senare men då var så klart Furminatorn borta  . Bara att beställa en ny och eftersom jag hittade en nätbutik som hade kampanj på Furminator Large, den kostade bara 339 kr, beställde jag den därifrån. Butiken heter Dobaz och utlovar snabb leverans på sin hemsida (1-3 arbetsdagar) men så här i efterhand kan jag bara konstatera att det enda som levererades snabbt var fakturan därifrån  . Nu har det gått över en vecka och Dobaz varken svarar på mail eller i telefon - tur då att Svea Ekonomi gör det för jag tänker icke betala en sekin före det att jag har Furminatorn i min hand och Svea Ekonomi har nu tagit emot mitt bestridande av fakturan .

_
Det är ingen lek att ha tre fällande schäfrar och sakna en Furminator   .

_

 

_
Frasse är den som ser absolut hemskast ut just och ullen kryper ut i mängd runt kragen på honom   . Klappade honom lite och fick tag i ett par tussar ... typ   .

_

  

_
Jag tog faktiskt fram den gamla "schäferskrapan" i ren desperation och fick bort en del iaf - både från Faxe och Frasse - men effektiviteten med en sån gammal skrapa går ju inte att jämföra med hur mycket man får bort per drag med Furminatorn   .

_
Jonas bytte däck på Djävulsmaskinen igår och lyckades få ett jävulskt ryggskott på kuppen  . Det plågar mig att behöva erkänna att det verkar som att han har ont på riktigt  . Han ska ju börja jobba i Trelleborg efter årsskiftet och kommer då att vara tvungen att köra en längre sträcka över den skånska stäppen för att komma till jobbet så istället för de dubbfria däcken vi köpte ifjol sitter det nu dubbdäck på aktuellt fordon  .

_
 

De här dubbfria däcken på fina fälgar förefaller nu nästan helt säkert vara sålda dessutom   

_
Eftersom Jonas fick omedelbart promenadförbud igår blev det två vovveturer för mig. Faxe fick öva sig på att ha på sig sin munkorg och var faktiskt riktigt duktig, bara nåt enstaka avtagningsförsök och han satt lugnt och fint både när jag satte på och när jag tog av korgen   . Frasse och Yaxxon fick inte öva på en enda grej på sin runda utan de får vackert vänta till det här övertidsprojektet är till ända. Det blir inte bra att försöka sig på seriös träning när man är så här seg i huvet' efter jobbet och dessutom stressad för att det är 2000 grejer man borde ta itu med hemma, som t.ex: fönstertvätt, julpyntning, räfsa ihop de sista löven på framsidan, köra till Sysav och kasta alla lövsäckar, bada hundar (supermegaallinclusive-akut   ) ... ja, ni fattar.

_
Efter jobb, handling, pälsvård, dammsugning, 2 x hyfsade promenader och lite kaffe var jag lika trött som lilla Gruffa är på den här bilden kan jag säga   :

_
 

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 025

_
"Att jag inte bryr mig betyder inte att jag inte lyssnar."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards