Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Nina Palm - 21 november 2012 08:24

Nu blir det inte mycket till hundträning och sånt på ett tag - övertidsprojektet tar slut den sista november och det är bara att köra järnet, plattan i mattan, go all in och allt det där  . Det är tufft att jobba 11 timmar om dan' men jag brukar tänka att det iaf är tur att jag jobbar inomhus, att jag har ganska bra lön jämförelsevis och att det inte är ett fysiskt tungt jobb jag har  . MEN hur man än gör tar det på krafterna att läsa utredningar, skriva domar och dona så att det blir rätt allting och när jag kommer hem är jag så där med i matchen  .

_
Här kommer iaf lite bilder från helgens övningar som Mariana tagit   .

_

Magnus och Cobra - särskilt Cobra - övar på hopp/sitt/hopp - särskilt sitt    

_
 

Boink No 1 - Cobra är en riktigt liten och nätt schäfertjej men satan vilken studs hon har i tassarna    

_
 

Sabina och Khan (AKA både Botox och Kamikazen)    

_
 

_
 
Nyaste vovven i gruppen, boxarbruden Teddy   , med matte Nina

_
 

_
 

_

GB2 (Marianas syster Gull-Britt) med gosegrisen Amour    

_
 

Söt    

_

Jonas och Faxe tränar hopp/sitt/hopp - här i normal position i förhållande till hindret     

_
  
Boink No 2 - ja alltså ... det är ju inte det att han inte KAN hoppa   

_
Igår hände det inte så mycket efter jobbet precis. Klippte Sebastian, som liknade ett skogstroll   och när vi ändå var inne på temat "klipp" fick sig Faxes klossingar en omgång de med. Jonas hade varit på långis med Hobbisarna på dan och eftersom jag helst vill försöka komma ut och röra mig för att inte odla fler volanger än nödvändigt nu när jag verkligen sitter på min lalla länge om dagarna paxade jag kvällsturen med Faxe  . Faxe är ju en otroligt orädd och nyfiken kille (and he has the L-test to prove it) men det finns en grej han inte gillar och det är att bli omkörd av snabba bilar på fuktiga vägbanor i mörker   . Vi har övat en del på det där så det har ju blivit betydligt bättre. Särskilt bra blir det när han har en uppgift att utföra när bilarna kommer (Jonas har t.ex spårat med honom nära vägar i mörker och då reagerar han inte alls) och igår gick jag längs med vägen som går mellan Klågerup och Malmö och övade på bilar en bra stund   . Lite som trainspotting fast ändå inte   . Vi började med att Faxe fick sitta och kolla på bilarna från sidan, dvs. att han hade dem framför sig och det gick hur bra som helst, efter det fick han dem bakom sig (sitta med ryggen mot vägbanan) och till sist fick han sitta på det läskigaste sättet, nämligen med nosen i körriktningen   . Lite antiklimax blev det tyvärr, för det verkar som han på senare tid insett att bilar inte är gigantiska, ondskefulla mördarmaskiner som kommer farandes i mörkret   . Svag anspänning på sista sitt-varianten men inte värre än att han kunde sitta kvar utan hjälp, kolla efter bilen och sen tugga i sig en Frolic   . Okej, tänkte ja, då gör vi det allra äckligaste då, nämligen gå längs med vägbanan och bli omkörda bakifrån och där tog jag in honom "här" när jag hörde en bil komma. Han ökade stegen något och gjorde en liten båge inåt men var fullt kontaktbar och kunde även här ta emot beröm och Frolic utan problem. På slutet krävde han en Frolic efter varje omkörning ... hmm   . Faxe är ju en hillbilly, om man säger så, uppvuxen mitt ute i skogen   .

_
Ikväll blir det inget Onsdagsparty för oss men däremot hoppas jag på en långtur med nån del av menageriet   .

_
"Jag älskar hårt arbete - jag kan titta på det i timmar."   

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards