Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 15 november 2012

DAN FÖRE DAN :)

Av Nina Palm - 15 november 2012 07:46

Idag är det den här veckans sista arbetdag för imorron har jag tagit flexledigt (vilket i sig är något av en sensation, att jag fått ihop såpass många plustimmar alltså) eftersom höstens GB-helg börjar . Igår kom GB flygandes till Malmö iaf och bara det var ju en pärs eftersom tåget från Hudiksvall till Arlanda var försenat med råge eller om det var inställt pga. en olycka i Sollentuna  . Ersättningsbussar skulle sättas in med ankomsttid Arlanda 10 minuter före beräknad avgång för flyget och som TUR var hade bästa Sara ledigt och erbjöd sig att skjuta GB till Arlanda. Tusen och åter tusen tack för det säger vi  ! Det är ändå 26 mil mellan Hudiksvall och Arlanda ...

_
Hur som helst. Vi tog en fika innan vi åkte iväg för proviantering på Max för att framförallt GB inte skulle dö svältdöden innan planerat snabbesök på klubben  . Jag hade ju skickat ett karta över det fria fria följet (dvs. utan kommendering) som ska vara på klubbtävlingen till Gosia och Vicky och de höll på att öva som bäst på det när vi kom och sen blev det blev lite tips och trix innan vi gick och fikade med stora delar av ligan   . Roligast igår var att se Yazzi, Yaxxons syster, som gått från att vara rätt loj och bekväm, nästan lite tradig, till att bli värsta fartpulvret - underbart Berith, kanonbra jobbat   . Yazzi for som ett skållat troll efter apporter och högg dem i farten och hoppade hinder som värsta kometen. SÅ kul! Ja sen var det ju förståss rätt roligt att se Magnus öva sig på att gå ... eller framförallt på att stanna oxå  . Han tog ut Cobra inom ramen för GB:s synfält nämligen och det blev det ju som det blev om man säger så   . Susannes luciatåg med Bizzie - dvs. sakta marsch - funkade finfint. Leif och Benzon lånade ju mina osynliga riktningspinnar från www.650p.se för ett tag sen och man kan ju lugnt säga att de v e r k l i g e n är osynliga, de där pinnarna, för de försvann tydligen spårlöst vid ett träningstillfälle och igår fick jag tillbaka 2 helt nya pinnar   . Benzon gjorde vad han kunde för att bita sönder förpackningen och knäcka pinnarna iofs men de klarade sig och vi har åter all tänkbar utrustning till vår FS-träning i helgen  .

_
Väl hemma var det fotboll på TV och ja ... vad säger man? Otroligt på riktigt - Zlatan gjorde 4 mål mot England varav ett TV-spelsmål   ! Rörande att höra de nya, unga landslagsspelarna berätta om hur stolta de är över att få spela i samma lag som sin idol, att få vara på planen när han gör en sånt sinnessjukt mål och att han tar hand om dem, chillar med dem och lär dem saker   . Sånt bygger ett lag på riktigt och utan ett bra lag blir det inga stjärnprestationer, det är självklart, men igår ... det verkar som att hela fotbollsvärlden är överens: Zlatan var magisk   .

_
 
_

Annat kul är att ALLA instruktörerna - GBA, Heidi Koivisto, Dan Pöhner och Kristina Svensson - har tackat ja till att komma och dela med sig av sin expertis på Demonlägret nästa sommar  . Såklart med reservation för ledighet och sånt men ändå, det känns gött att de villa komma tillbaka. Extra kul är att det verkar bli en rapportgrupp nästa sommar igen.

_

Idag händer det nog inte så mycket mer än att jag ska jobba, jobba lite extra och sen åka hem och ta hand om Hobbisarna. Imorron börjar vi träningshelgen, som sagt, med en dag i skogen och måtte nu vädret vara på vår sida.

_
"Risken med att vara rolig är att folk tror att man skämtar."   


 

 
 
Susanne

Susanne

15 november 2012 09:55

Inte före dopparedagen väl...med tanke på att ni ska skoga imorgon:-)).
Tackar för luciatipset, för det blev ju riktigt bra;-)!// kramkram

http://svedalabrudarna.bloggplatsen.se

Nina Palm

15 november 2012 10:07

Nä före skogaredagen :). Så klart *hehe*. Ibland glimrar det till - alltid roligt när det funkar för det vet man ju aldrig förrän man provat :). Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards