Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

HUNDLIV

Av Nina Palm - 13 november 2012 07:04

Det är nog bara hundägare som efter magsjuka kan dansa glädjedans när den första riktiga "tollen" siktas och igår var det vår tur  . Yaxxon levererade inte en enda bajskorv (och inget annat heller i den vägen) på nästan 32 timmar men igår, när vi gick på kvällsrundan, kom de alltså - de två första pyttesmå och alldeles fasta tecknena på att hans mage är i ordning igen  . Tack gode gud!

_

Jag jobbade övertid ett par timmar igår och när jag kom hem väntade mumsig kvällsmacka, lite lockhäng och så innan det var dags att traska iväg på tur med Hobbisarna  . Såret på Frasses svans har läkt och vi börjar förstå att han mått ganska tjyvtjockt ett tag för han har gärna legat för sig själv i grovköket de senaste veckorna men sen i förrgår har han åter velat ligga nära, gosa och helst vräka sig på riktigt i soffan  .  

_
 

Två friska grabbar   

_
Idag väntar ett litet övertidspass till och när jag kommer hem ska det piffas lite på övervåningen så att GBA inte får ryckningar i saneringsnerven  . Hon kommer imorron och fr.o.m fredag har vi en träningshelg som börjar i skooogen  . Det ska bli hur kul som helst och nu håller vi mest tummen för att det ska bli hyfsat väder.

_
I övrigt intet nytt under solen, som faktiskt lyste rätt stabilt över Malmöområdet igår. Märkligt dock att gator och gräsmattor var helt dyngsura långt in på kvällen ..   .

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 145

_
"Livet är som en fastlagsbulle - godast i mitten."   

 
 
Ingen bild

Susanne

13 november 2012 08:16

Skönt att herr Y är ok i magen igen och att Mr F känner sig gladare;-).
Kulkul med träningshelg och nu ska väl FS:gåtan knäckas,hehe.
Kramkram

Nina Palm

13 november 2012 08:22

Ja det känns minst sagt gött må jag säga :). FS-gåtan lär man aldrig kunna knäcka till 100 % men just nu funkar 60 % rätt bra för mig *suck*. //Kramar

 
Ingen bild

Cina

13 november 2012 10:54

nästan så att man vill utbrista i ett "gratulerar" när hundkompis berättar om tollarna ;)

Helgen...fs fs fs o så liiiite fs till :)

Nina Palm

14 november 2012 09:48

Eller hur! Sjuka grejer men ack så underbara. FS FS och så lite FS *puh*. //Kramar

 
Sabina

Sabina

14 november 2012 09:29

Åhh vad härligt, lagom till träningshelgen och allt :)! Jag gör mig beredd att stå i grupp några varv, eller hundra ;)

// Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

14 november 2012 09:50

Ja det hade ju varit värdelöst på riktigt med sjuk hund när vi ska älta FS :(! Men nu verkar det inte bli så :). Vi får asa ut stolar att sitta på helt enkelt! Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

15 november 2012 04:07

Vad skönt att både Yaxxon och Frasse mår bättre :-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

15 november 2012 07:45

Du anar inte :)! Härligt att Bozza bara hade gjort illa en tå, läste det nyss.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards