Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

2012 BLEV INTE VÅRT TÄVLINGSÅR

Av Nina Palm - 11 november 2012 05:34

Klockan 04.30 imorse vaknade jag av att Yaxxon pep och var riktigt orolig, han sprang ett varv i sovrummet och sen ut i hallen, pep - sprang ett varv i sovrummet - ut i hallen om och om igen. Det var bara att gå upp och släppa ut honom, jag trodde han var kissnödig eftersom han tuggat ben och druckit en del igår kväll men så var icke fallet, han hade jordens jävla racerbajs  . Först kom det sinnessjuka mängder lösbajs och sen ... stinkande vatten  . Frasse har ju varit riktigt kass nyligen och innan dess var Faxe kass ett par dagar, han med, och jag trodde att Yaxxon hade klarat sig från magsjuka IGEN. Han var ju lite halvrörig i magen som ung - innan jag förstod sambandet mellan utebliven örnlandning (eller jättebajsnödig Yaxxon) och dålig mage - men sen dess har han precis som Nixx alltid var och Kajsa är varit mkt stabil i sin mage. HUR SOM HELST. Vi skulle ha kört elitspåret i Landskrona idag och jag är riktigt besviken över att det inte blir av (kan inte med att ta en magsjuk hund till en brukshundklubb och riskera att sprida smitta) för jag tycker att spåren har gått riktigt bra nu på slutet och jag hade en plan för att samla ihop Yaxxon inför lydnaden. Det hade varit så gött att arkivera 2012 med ett hyfsat resultat, om inte med certpoäng så iaf med ett GODKÄNT resultat i spåret (efter det här året känns det som ett realistiskt mål). MEN nu blir det inte så.

_
Det har inte bara varit skit med resultaten och träningen - söket är i stort sett klart för lägre klass (vi har jobbat vidare med markeringsövningarna och även övat på markering av dold figge här hemma), spårkondisen börjar bli bra och jag kan läsa Yaxxon bättre och bättre (tack Jonas  ), jag tycker att lydnaden är vettig om man inte räknar framåtsändandet där jag fastnat i hjälpmedelsfällan (trots de bästa intentioner  )  och så har vi tagit oss upp till lydnadsklass 3 på två tävlingar och det är ju inte så tokigt det heller  . Men nä - efter 4 spruckna elitspårtävlingar finns det ingen som skulle vara nöjd även om den sista tävlingen bröts på lydnaden och inte i skogen. Det vi varit bra på är iaf spårupptagen där vi haft full pott förutom när vi inte kom ur rutan alls i Hässleholm och 9:an på uppletandet förra tävlingen var ju hur kul som helst.

_
Det vi eventuellt skulle kunna hinna med i år är en tävling i lydnadstrean men jag tror att jag måste fixa till fjärren bättre för att det ska vara lönt, sättandet under gång är så där men det går med lite dk iaf. Vittringen "kan" han, hopp apport, sändande till ruta och avhämtande, inkallning med stå och ligg och sitt i grupp i en minut funkar oxå bra ... ja, vi får se  .
_
Jag är iaf TACKSAM för att Yaxxon fått vara skadefri och att det här tävlingsåret inte gott om intet på grund av att han gått sönder  .

_
Nu satsar vi på 2013 helt enkelt  .

_
 

_
Igår jobbade jag några timmar och efter det körde jag till klubben för att fixa det sista med framåtsändandet med hjälp av Cina och Gosia - tack  . Har ju tyvärr fastnat i hjälpmedel där trots att jag verkligen INTE ville det  . Hjälpmedlen består av 2 bollar som ligger ute som drag och tyvärr har det blivit så att Yaxxon inte riktigt fattar vad som förväntas om han inte vet att bollarna ligger där ute   . Det gick ganska bra ändå. Bollarna ligger låååångt borta nu iaf och inkallningarna har blivit jättefina men det är en bit kvar och nu ska jag klura med GB (när hon kommer till helgen) för att få momentet riktigt rätt ... för Yaxxon . Med Kajsa körde jag ju med lina och det funkade riktigt bra utan en massa drag hit och dit. Jag tycker faktiskt att framåtsändandet är jättekul men kanske liiite onödigt svårt mellan varven.

_
Idag vetetusan vad jag ska hitta på. Får väl rasta Yaxxon och räfsa löv. Typ  .

_
"När det inte bli som det var tänkt får det bli som det blir."   

 
 
Ingen bild

Helena Hagström

11 november 2012 06:56

Ge bara Dofilus så blir han bra på nolltid ! Bara att kämpa vidare nästa år fixar ni det !!!

Nina Palm

11 november 2012 08:51

Vi har ju nyss köpt I/D-mat för flera 100 och jag brukar köra det, Dofilus i små portioner när han fått vara utan mat i 24 timmar (för att tömma systemet). Vi håller tummen för 2013! Kramis

 
Ingen bild

Noomi

11 november 2012 07:27

Ja usch vilken otur ni har haft och det var väl typiskt att ni inte kom iväg idag. Men det viktigaste är ju ändå att Yaxxon är frisk och en glad skit som vill en hel massa. Motsatsen är pest kan jag intyga med två trasiga jyckar :-( Nästa år måste det ju vara er tur i alla fall, det tror vi stenhårt på :-)
Kram

Nina Palm

11 november 2012 08:53

Det var typiskt på riktigt. Kände att det var som upplagt för en bra tävling - bara 6 startande, spår på fält, trevlig klubb där vi både tävlat och tränat och dessutom var jag inte illamående igår av nervositet. MEN jag är tacksam för att han är hel *peppar peppar*. //Kramar

 
Sabina

Sabina

11 november 2012 08:40

Usch, INTE kul med magsjuka :-(!! Hoppas nu att ni slipper rundgång bland alla hundarna.

Tradigt på riktigt med tävlingen, men skadefritt är bra.

//Kraaam

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 november 2012 08:54

Jag är lite skum på om det är en ny bacill eftersom de andra varit friska så jag är liiite nervös nu :(. Skadefritt är inte bara bra, det är bäst :)! //Kraaaaaaam

 
Petra

Petra

11 november 2012 16:47

Fy för köriga hundmagar- lika bra att ta till hela kavalleriet med fasta & I/D mat för att vara på säkra sidan (Diva fick lite uppblött linfrö på sin mat när hon var dålig, det blir liksom gelé-aktigt & skyddar magen precis som för människor. Kallas även för psyllium/husk).

Förstår din besvikelse, förhoppningsvis blir 2013 ert år:) //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

11 november 2012 21:37

Ja vi kör hela programmet direkt! Nu har han fått sitt första mål mat på ett dygn och herregud, jag trodde han åt rostfritt där ett tag :). Nu håller vi tumme för fastare form imorron ... och för att vi slipper vakna mitt i natten. Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

11 november 2012 23:44

Men vilken otur då att gossen ska bli dålig i magen när ni ska iväg och tävla.
Ja ja, inte mycke göra åt, men när dom övriga varit dåliga så är det ju inte konstigt att Yaxxon blev det också.

Håller tummarna för att 2013 blir erat tävlingsår :)

Kram

http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se

Nina Palm

12 november 2012 10:01

Ja det var verkligen värdelöst! Årets sista chans till genomförd tävling och allt. Det var nog lite korkat att hoppas på att just Yaxxon skulle klara sig ... Men men. Nu verkar det hela ha stoppat upp och vi hoppas på en frisk träningshelg med GBA :)!

Tack för tummar! //Kramar

 
Ingen bild

Susanne

12 november 2012 10:09

Hade ju varit kul med iallafall ett godkänt innan vintervilan, men nästa år... då jäklar får vi försöka se till att slå vårt 14-tårtorsrekord!!!
Flera spår, sök och lydnadsuppflyttningar har vi garanterat framför oss:-))))!!!
Härligt med träningshelg, kommer väl in och säger hej en av dagarna;-)// Kramis

Nina Palm

12 november 2012 14:05

Det hade ju varit det - TYP! Men med tanke på att det bara var 2 som kom i mål igår kanske jag inte missade nåt ändå :). Vi satsar på 15 tårtor tycker jag! Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards