Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Nina Palm - 8 november 2012 07:08

Igår var det Onsdagsparty med rejäl uppslutning  . Vi var några stycken som skulle öva framåtsändande och eftersom Uppflyttningssmörgåsbord väntade kastade vi oss ut på planen rätt snabbt efter samlingen  . Yaxxon fick på sig linan igen och min tanke var att be någon lägga ut bollarna rätt långt från gruppen och bara köra men se det gick inte alls det  . Först snöade han in på Petra som stod en bit från gruppen vid sidan av och efter det snöade han in på Gosia = sneda skick och efter några omskick erkände jag mig besegrad och promenerade sträckan MEN istället för att han fick gå hela vägen till bollarna (som han nu hade stenkoll på) belönade jag skicken med boll hos mig efter inkallning och det gick rikigt, riktigt bra  . Rakt, snyggt och balanserat med fräsiga inkallningar. Goody goody!

_

Pass nr 2 sen och där var vi assisterade av Jonas. Körde apporteringarna, skall, hopp och fritt följ. Apporteringarna gick bra måste jag säga - motade Olle i grind och kommenderade "tyst" innan grip av metallapporten och istället för morrattack mot apporten grep han fint och skyndade sig in till mamma  . Det vi får jobba på är att han ska sitta mer stabilt när jag kastar. Tunga apporten blev så bra på första försöket att jag inte gjorde fler. Hoppet är vad det är men han slog inte i, satte sig ändå hyfsat snabbt (fast på tok för segt för 10:an) och avslutade rakt och fint. Skallet gick så där från start, lite glest för min smak i början men han lyssnade iaf på mina kommandon och inte på husses kommendering och satt stilla  . Fria följet började inte så där lysande precis med skall i ett par marschanträden, plogning och gud vet allt  . Nu godkännner jag ju inte det precis   och det tog inte lång stund förrän vi var överens om hur vi skulle gå. Det är när kommenderingen kommer in i bilden som det kan bli så här OCH efter det att jag kört lite ösigare moment. På slutet kändes det iaf mycket bra och även Jonas var nöjd med min attityd (tydlig och bestämd) .

_
Faxe fick öva han med och det börjar arta sig med hoppet nu. Det känns som att han förstått att det faktiskt bara är att hoppa över ... typ så   . Hur som helst var han ganska tyst i fria följet och jag tyckte det såg trevligt ut. Innan lydnadsträning var Jonas och Faxe ute och spårade i Bara tillsammans med Peter och Hex Persson. Det hade gått bra över lag. Första spåret hade väl inte varit nån höjdare precis men de tre efterföljande hade gått bra. Idag väntar jobbträning för Faxe och jag tror att det är föremålsanskällning och saksök som står på agendan  .

_
Efter träningen var det dags för Uppflyttningssmörgåsbord och Susanne är ju inte den som är den så jag lovar att det både fanns bröd, pålägg och kakor till ett helt kompani - tack   !

_
 

_
Idag väntar ett par övertidstimmar och ikväll ska Frasse få komma ut och öva lite känner jag - hans svans ser riktigt fin ut nu och även magen är i ordning. Dessutom känns det som att kliandet har avtagit nästan helt  . I övrigt ska jag bevaka min mail för att försöka få våra vinterdäck till BMW:n sålda så fort som möjligt och även en big a bauta datorskärm (22", HD LCD) som vi inte använder + ett par externa hårddiskar som vi inte heller har användning för. Håll tummen för snabba affärer  !

_
ANTAL STEG IGÅR: 8 633

_
"Den som tror sig veta allt är dåligt underrättad."   

_

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards