Palmstrands schäfrar

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Nina Palm - 5 november 2012 07:27

Igår skulle jag ha tävlat i Tollarp men eftersom 48 olyckliga omständigheter samverkade visste jag inte om det och "uteblev"  . Jag visste att jag hade anmält båda dagarna (dubbeltävling) och att jag fått tillbaka pengarna för ena dagen, det kom aldrig nåt PM på SBK Tävling och eftersom tävlingssekreteraren sa att hon skickat PM:et med mail måste jag ha städat bort det av misstag + att jag missförstod listan på klubbens hemsida (trodde att jag var reserv). Har letat igenom hela min mailbox, både i borttagna mail och i skräpposten men ... nä, inget mail  . Jag har gjorte en megamiss helt enkelt och blev ju rätt förvånad när min klubbkompis Lars Johnsson ringde igår morse och undrade var jag var nånstans  . Som TUR var hade ringt in alla reserver redan OCH även tagit med ett extra ekipage som inte kommit med alls så det känns iaf hyfsat ok, att ha gjort en sån blunder just på den här tävlingen  .

_
I lördags hände det grejer minsann - Onsdagsgruppen fick en appelltårta till genom att Susanne och Bizzie blev uppflyttade med råge (250.5 p) och dessutom knep en pallplats  ! GRATTIS  ! Jag har vissa synpunkter på sms-uppdateringsfrekvsensen dock - det får vi ta upp på ett möte   .

_
 

_
I lördags bar det dessutom av till Åhus för lite kalkonmiddag med släktens Kristianstadsavdelning  . Frasse fick följa med och just innan vi skulle åka lyckades han bita hål på sitt sår på svansen i ett obevakat ögonblick, vi snackar 10 sekunder från att han ätit sin lunch och sen fick på sig munkorgen igen   . Blir så trött! Hur som helst har det dragit ihop sig till idag igen och han står under extrem bevakning. Det blev en mycket god middag i gott sällskap hur som helst och sen gick jag och Max på tur med Kajsa och Frasse innan jag plågade Kajsa med en kloklippning  .

_
Igår blev det alltså ingen tävling men däremot blev det en härlig träning på Revinge för mig och Kamelkungen. Det regnade järnet på morronen och eftersom Jonas och Flaxe skulle träna idag på jobbet stannade de hemma tillsammans med Sebastian för att hålla den för närvarande något fuktkänsliga Frasse Fräs sällis  . Det går lixom bort på riktigt att ha en hund med klåda med regnfuktig päls i en bil i sammanlagt flera timmar.

_
Jag trampade ett spår åt Änzo och Lotta trampade ett spår åt Yaxxon och trots ganska rejäla vindar och kuperad terräning gjorde pojkarna det riktigt riktigt bra. Yaxxon hade lite svårt i en väldigt sumpig och nertrampad del av spåret men tog sig igenom svårigheterna på ett bra sätt  . Tyvärr tappade vi två av mina nyinköpta skogsapporter där men hellre det än att vara vilse på riktigt - övriga pinnar markerade Yaxxon jättefint - både före och efter det svåra partiet. Änzos spår gick som tåget och han hade alla pinnar med sig hem   .  Uppletande sen och även det gick kanonbra och det känns som att vi hittat vår melodi där - ordning och reda, fasta rutiner och allt det där. Lylligast igår var nog Moltas, som både fick spåra och leta saker på en och samma träning för första gången på länge  . Han är enastående den farbrorn, som faktiskt börjar bli lite sliten och till åren kommen. Han hade stora problem att lokalisera ett föremål på uppletandet pga rätt snurriga vindar och han bara fortsatte att leta, leta och leta. Han höll på i över 5 minuter med ett och samma föremål   . Det kallar jag arbetslust på riktigt! Trots att morronens regnväder hade vi riktigt fint väder hela dagen och gulligast igår var lilla Gruffa som inte bara är svart som en korp utan även snor grejer som en sån   .

_
På kvällen gick jag en långtur med Frasse och Jonas tog en med Faxe. Frasse fick sig ytterligare en genomgång med furminatorn och förhoppningsvis ska han snart slippa hudirritationen.

_
ANTAL STEG IGÅR: 14 321
_
"Man ska inte kasta pil i gummibåt."   



Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards