Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

BLAND TRATTAR & KORGAR

Av Nina Palm - 30 oktober 2012 06:56

Jahapp, så började Frasse operera sig på ena sidan av svansen igen och jag vaknade av ett satans slabbande i förrgår natt   . Tydligen är det nån körtel som sitter där och som kan bli inflammerad men jag tycker mer det ser ut som att han haft en gigantisk finne, eller ett "aterom" som det så fint heter  . Hur som helst var det bara att stiga upp, hämta sårtvätt och göra rent området (under Frasses något vresiga protester), rota fram "badringen" (en uppblåsbar bautastor krage som man kan ha istället för tratt), trä på den och försöka somna igen. Jag trodde att "badring" och gallerkorg skulle räcka men det blev jag varse i natt, att det gjorde det INTE   - *slabb slabb slabb* - och det var bara att göra om proceduren och tacka gud för att den gigantiska tratten var i "hundskåpet" inomhus och inte ute i garaget ... det regnade och stormade en aning i natt nämligen  . Frasse var sur på riktigt och till sist sa jag åt honom att "bit mig, gör va fan du vill - jag PALLAR inte detta, klockan är halv 3" och sjukt nog slutade han morra och bära sig åt. Märkligt   .

_

 

Frantarell   

_
Det var riktigt bedrövligt väder i våra trakter igår, det stormade och ösregnade i stort sett hela kvällen och efter kloklippning och lite pälsvård fick Faxe öva sig på att ha på sin munkorg. Vi har övat på att han ska stoppa nosen i korgen på kommandot "in" samtidigt som vi håller korgen framför nosen på honon, numera får han vänta några sekunder på "klicket" innan han får ta ut nosen för att få en godis och igår provade vi att dra remmarna över öronen på honom oxå. Lite jobbigt var det så klart men när han satt stilla drog vi av korgen (sitt kvar) och gav honom en godis och till sist kunde han t.o.m sitta "fot" med ögonkontakt. Mitt i alltihop är han rätt smart och cool, den där Flaxe   . Korg på, korg av - lite som karatekid, ni vet "wax on, wax off"   .

_
  
Svart hund i svart korg (polisvapnet är instansat mitt fram, det är lite fränt tycker jag)  

_
Hur som helst. När vi inte kunde hitta på fler "det här måste vi absolut fixa NU"-jox inomhus var det bara att dra på sig regnkläderna och gå på långrundor i mögvädret  . Jag gick med Faxe och Jonas gick med Hobbisarna, som han envisas med att kalla "dom gamle". Hrmpff  ! Gamla?! KAJSA är en gammal tant, hon blir 13 år i mars  . Yaxxon och Frasse är småglin i jämförelse, med sina 5 respektive 8 vårar.

_
  
Vår milleniumtant laddar för en timmes skogstur med mamma   

_
Idag väntar ett pass övertid igen och med lite tur har vädret klarnat upp såpass att jag kan ta en långtur med Hobbisarna ikväll utan att behöva full regnmundering förutom de 23 000 reflexerna man måste pynta sig och hundarna med ute på lannet'.

_
ANTAL STEG IGÅR: 11 122

_
"Den som gräver en grop åt sin granne bör ta mått på sig själv."   

 
 
Petra

Petra

30 oktober 2012 09:00

Men vad tråkigt när de håller på och opererar själva :( Speciellt om de gör lite i smyg sådär. Ja, i jämförelse med Tant Kajsa så är grabbarna grus rena glyttarna fortfarande- heja Kajsa <3! //Kramar

http://www.petraoschafern.bloggplatsen.se

Nina Palm

30 oktober 2012 12:57

Ja det är INTE roligt alls :(! Som tur är är det bara Frasse av våra som har detta som hobby mellan varven *tänker mig tre trattar i omloppsbana runt hust*. Exakt vad jag tycker, han borde säga att han är ute med storglyttarna (möjligen) :). //Kramar

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

30 oktober 2012 09:39

Inte kul att behöva vakna mitt i natten för att ta hand om vovven som fått en jätte finne som han slabbar på :( Tur det löste sig till slut så du fick sova :)

Så söt han är Faxe i sin munkorg då :) Och duktig verkar han ju vara också :)

Ha det så bra på jobbet med övertiden och hoppas du får lite dagsljus när du ska ut med grabbarna :)

Här ska bara ätas frukost och sen ut med tjejerna innan det är dag åka till jobbet.

Ha en bra dag.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

30 oktober 2012 13:00

Konstigt dock att jag sover som en stock när Jonas kommer hem sent från jobbet och Frasse lever rövare och skäller medan slabbande i rummet bredvid väcker mig! Visst ser han cool ut i sin munkorg? Han är faktiskt väldigt tålig och duktig den där Faxe, han accepterar det mesta och blir glad när man säger att han är duktig :). Dagsljus blir det inte idag, vi får köra mörkerpromenad, tyvärr. Men det funkar det med :). Hälsa brudarna! //Kramar och ha en bra dag du med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards