Palmstrands schäfrar

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

VP-HALVDAG I ORDETS RÄTTA BEMÄRKELSE

Av Nina Palm - 29 oktober 2012 06:59

Idag är det dags för verksamhetsplanering (VP) här på jobbet och till skillnad från förra året när vi hade en heldag på Hotell Hilton kör vi lite enkelt i år och stannar i matsalen här på jobbet och dessutom bara halva dagen . Sådana här VP-dagar har en tendens att urarta till floskel-SM nämligen och nånstans vid andra gruppdiskussionen brukar det hela tappa all verklighetsförankring och dessutom rikta in sig på allt annat än kärnverksamheten, som jag tycker är den viktigaste i alla organisationer. Det är inte typiskt för domstolsvärlden - så var det även inom försäkringsbranschen. Punkt med pasta. Det som stör mig mest idag är, att det bara finns underlag från ena beslutsmyndigheten om prognos för 2013 vilket innebär att vi inte har en aning om målutvecklingen för 50 procent av målen vi dömer i på vår avdelning ... Som sagt VP-halvdag it is  .

_
Helgen har varit ganska mysig måste jag säga. I fredags jobbade Jonas 19-04 så det blev ett ovanligt kort fredagsmys men å andra sidan hann jag mumma över hela hemmet rätt ordentligt   . Hobbisarna var långrastade när jag kom hem och själv tog jag en runda med FlaxePaxePuff i det helt fantastiska krispvädret, direkt när jag kom hem från jobbet och medan Jonas lagade mat .

_
I lördags övertidade jag några timmar på dan och var dessutom en sväng in om hittepå-solen   . Ganska skönt att få lite fräknar på näsan så här i vintertider tycker jag. På kvällen åkte vi till Sophia och Fredde i Vetebröd för lite mys. Vi käkade hämtmat på grund av deras pågående köksrenovering - det kommer att bli hur fint som helst det där   - och efter middan vräkte vi oss i soffan och hade en redigt mysig kväll med fika, dooodis' och "Så mycket bättre". Jonas och Fredde åkte till jobbet vid 21-draget och själv rullade jag hem mot Bara runt halv tolv  .

_
Igår var det stor tävlingsdag på klubben - appellklasser, lydnadsklasser och så rallylydnad  . Jag var lite nyfiken på Rallylydnaden, som blivit så poppis, så den ville jag kolla på + att Onsdagsgruppen hade intressen i appellklass spår  . Det var jättemycket folk på klubben, vädret visade sig från sin allra bästa sida och det blev en riktigt mysig dag i härligt sällskap  . Allra roligast var så klart att Onsdagsintressena Magnus och Cobra slog till med en sjusärdeles debut i appellen (eller egentligen debut i allt för Magnus del, hans fru Anna har ju betydligt mer rutin med en start och en uppflytt ur lydnadsettan tidigt i somras   ). Det blev uppflytt och klassvinst på 275 poäng som resultat  ! (bruks 83 p, lydnad 192 p) I detta nu leder de dessutom kampen om det åtråvärda "appellklassfatet", SBK Malmös pris (ett ganska stort tennfat med hundens namn, vinstpoängen och ett huvudporträtt av hunden ingraverat) till den appellhund som skrapat ihop högsta poäng under året. Priset delas ut på årsmötet.

_

Pallen i appellklass - GRATTIS Irene och Magnus till era uppflyttningar och jäklar vad retligt Anders, att missa uppflytt med en enda sur liten poäng, men nästa gång så    !

_
Efter tävlingarna åkte jag iväg med pojkarna till Blåseberga där de fick varsin hyfsad promenad med tillhörande Frolicletning i högt gräs och på kullar (Frasse fick sitta kvar *nåja* medan jag la ut godisar, detta pga hältan tidigare i veckan medan Yaxxon fick ösa järnet) och som avslutning fick de varsitt lydnadspass på G4:s appellplan  Frasse var ganska soft att ha att göra med och gick ett fantastiskt bra fritt följ med både rätt position, raka sättanden och utan upphetsning  . Läggande under gång körde vi oxå och där lämnade jag honom över 50 meter och väntade minst 30 sekunder med att gå tillbaka. Tanken att lura honom till platsliggningsträning och det funkade faktiskt riktigt bra   . Han fattade lixom inte att han låg plats en stund. Sitt kvar-träning blev det oxå så klart och där kallade jag in på första och sen fick han sitta kvar några gånger medan jag gick längre och längre ut. Ett misslyckande/missförstånd blev det men annars satt han fint även om han var beredd på att gasa. Yaxxon var på perfekt träningshumör, dvs. lite trött efter 48 varv springa och leta över kullar och i högt gräs  . Vi körde ett kortare pass fritt följ med alla vändningar och halter i sakta marsch först och sen samma sak i vanlig marsch. Det kändes bra tycker jag även om det blev lite plog och knuff i språngmarschen, får klura med detta när GB kommer  . Efter fria följet blev det ett antal inkallningar med stå och/eller ligg som gick ovanligt bra medan sättande under gång är grymmesvårt tydligen, jag får verkligen vara övertydlig och ge hjälper. Avslutade träningen med ett vettigt kryp med efterföljande skall, som faktiskt var riktigt tätt redan i första försöket  .

_

 

Yaxxon - stolt morbror till liten svart Cobra   

_
Väl hemma hände det inte så mkt mer precis. Lite fika. Lite lockhäng och så Newsroom - bästa serien ever, som går på C More (fd Canalplus series), innan Jonas och Faxe åkte till jobbet.

_
ANTAL STEG IGÅR: 10 567

_
"Det är lättare att lida i tysthet om andra vet om det."   

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

29 oktober 2012 20:07

Verkar som du haft en bra helg med övertid, helgmys, träning, kollat på duktiga tränings kompisar och sen haft sol :-). Låter som du haft en rätt bra helg :-)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Nina Palm

29 oktober 2012 21:06

En helt okej helg helt klart :)! Vädret var ju minst sagt fantastiskt ... särskilt om man jämför med dagens rugg *brrr*. //kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Palm - 19 november 2013 17:24

Nu har Palmstrands schäfrar flyttat igen, den här gången till Wordpress! Tack Eva Wallberg för hjälpen   ! Adressen är: http://bloggen.oneclick.palmstrand.se/   Hoppas att vi ses där!    ...

Av Nina Palm - 8 november 2013 08:42

Efter att ha förlorat många inlägg som plötsligt inte gått att spara, diverse säkerhetsproblem och en support som inte besvarar mail - bedrövligt på riktigt   ! - återgår jag till min gamla blogg.   Ni kan följa oss här:   Palmstrands schäfra...

Av Nina Palm - 4 november 2013 07:34


I helgen som gick gjorde jag och Yaxxon vårt 6:e försök i elit spår ... över ett år efter vår senaste spårtävling . Vi har inte riktigt haft nåt flyt i vårt spårtävlande och dessutom har vi säkert inte tränat spår som vi borde heller  . Jag tror att ...

Av Nina Palm - 31 oktober 2013 08:19

Själv har jag bollsinne som en verktygslåda men icke desto mindre är jag sjukt stolt över att bo i Sveriges Fotbollsstad nr 1 2013  ! Först vann LdB FC Malmö SM-guld    _   _Och sen följde MFF upp med att säkra sitt SM-guld på plastmattan i Borås...

Av Nina Palm - 28 oktober 2013 07:02

Som om det inte räcker med att jag nyss haft inflammation i mina axlar (åtgärdat) och alltid har mer eller mindre ont i mina hälsenor började mitt vänstra knä att bråka, helt plötsligt, i torsdags vid lunchtid. Trodde det var nåt övergående efter att...

Presentation


PALMSTRANDS SCHÄFRAR

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards